pastortom Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Heisann folkens, grunnet mye korrupte filer og problemer i det siste, og tonnevis med formateringer og reinstallering av Windows XP og World of Warcraft grunnet feil og korrupt helvette, vil jeg nå begynne å ha 3-4 partisjoner klare med Windows XP og alt av programvare jeg bruker, just in case, kanskje også mekke en DVD-backup, som jeg fyrer opp, som formaterer, og legger inn windows xp ferdig med drivere og alt av programvare.. Noen tips til hva jeg kan benytte meg av? Det enkleste jeg kan tenke meg er å lage en klone av hele C:\ partisjonen på 45gig, har allerde laget 3 andre helt like partisjoner på samme harddisk, og vil da legge inn samme partisjon innhold fra C:\ (inkl windows xp, programvare, drivere, alt som det er nå) på D:\, E:\ og F:\.. Men, med det lille jeg vet om Master Boot Record, er det noe som tilsier at i partisjonen til C:\ liggeer det en form for OS loader, og om jeg bare tar en direkte kloning, og legger dette inn på alle de 3 andre partisjonene, vil det kanskje oppstå problemer der.. Noen tips om hva jeg kan benytte meg av programmer her? Så jeg kan lett starte opp pcen, og få fram OS-Loader meny med : 1) Windows XP partisjon #1 2) WIndows XP partisjon #2 3) Windows XP partisjon #3 4) Windows XP partisjon #4 hadde vært helt genialt, spesielt da jeg benytter pcen mye til jobb, og om partisjon #1 skulle bli korrupt, kan jeg bare restarte pcen i partisjon #2 med alt av programvare klart.. Finnes det også noen form for software raid? Dvs, raid mellom partisjonene og ikke hardwaren? Har ikke så mange harddisk plasser inne i pcen at det gjør noe.. tenker da 50gb x 4 raid på en 200gb harddisk.. om det er mulig, vell og merke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå