Brothers Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har problem med at pcen som jeg bygget for ca 1,5år siden den vil ikke starte, er ikke liv i skjermene å jeg har prøvd å sette skjermkortet å alt annet i andre pcer å det funka. Så til slutt fant jeg ut at jeg skulle låne meg ett nytt skjermkort å prøve med, å da funka det så jeg er egentlig kommet fram til at det er skjermkortet som ikke funker. Men det skjønner jeg ikke for pcen funker med andre skjermkort uten no problem, å skjermkortet funker i andre pcer, men dem funker ikke ilag... Så er det noen som har noen Logisk forklaring på dette. Hele oppsettet på pcen finner dere her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72640 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Har det skjermkortet du prøvde også 2 stk 6-pin pci strøm tilkoblinger, det jeg tenkte på er om en av de 12V utgangene på på den psu som forsyner skjermkort, er gåen. Du har jo 2 stk psu'er i det kabinettet, så jeg vet ikke hvordan lasten(effekten) er fordelt mellom de 2 psu'er! Edit, det er Antec NeoPower Blue 650 Watt, som forsyner skjermkortet, den har 3stk +12v rails. Endret 24. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Den tanken har slått meg også at det kan være psu. Nei det hadde ikke 2 stk 6pin, men jeg venter på ett som jeg skal få låne men det kommer ikke før over helgen.... Oppkoblingen er slik at skjermkortet og hovedkortet er tilkobla den 650w psu'en og vifter og harddisker er tilkobla den på 550w. Men når jeg starta pcen så brukte vifta på skjermkortet å gå for fult i noen sekunder akkurat i oppstarten men nå går den for fult HELE tiden. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Du har jo en fast montert 6-pin pci strøm kabel, og en modulær 6-pin pci strøm kabel. Hvilken av disse brukte du når du testet det kortet som fungerte, og testet du begge 6-pin pci strøm på det kortet som fungerte? Står det i manualen til psu, hva de forskjellige modulære utgangene er til, hvilke rails dem tilhører, har du prøvd å koble den modulære 6-pin pci strøm, til en annen modulær utgang? Endret 24. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Det kortet som fungerte var uten ekstra strømtilførsel. venter på ett over helga med 2x6pins tilførsel. Men på den 650w er det: 1x24pin 1x8pin 2x6pin 2x6+2pin På den med 550w er det: 2xkabler for sata harddisker 2xkabler for vanlig 4pin til for eksempel gamle IDE disker. Så kan jeg plassere 2kabler med sata tilkobling og 3kabler for vanlig 4pin til for eksempel gamle IDE disker. Dette er alle kabler som er til strømforsyningene, der er ingen modulære 6pins kontakter. Jeg har prøvd alle kombinasjoner med de 6pinnene på det hk jeg har å jeg får samme resultatet, vifta starter opp på skjermkortet og den går for fult men det kommer ikke no bilde. Endret 24. oktober 2009 av Brothers Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ok, jeg så iAntec NeoPower Blue 650 Watt Power Supply testen, og trudde du hadde den psu, men du har kanskje en eldre, eller at det er bare Blue som har modulære kabler. Det beste hadde vært å teste et skjermkort med en 6-pin pci strøm tilkobling, da hadde du fått testet 2x6pin og den andre 2x6+2pin, sett at begge fungerte. Det går jo selvfølgelig å måle om begge pci 6-pin utgangene er i orden, med et voltmeter/multimeter, men da bør det være last på utgangen, koble en 12 Volt(frontlys pære 55Watt) bil pære til svart og gul, og måle at den leverer 12 Volt DC under last. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 nå har jeg fått prøvd ett annet skjermkort med 2x6pin tilkobling å å det funka, har prøvd alle 6pin kontaktene å alle funka så nå vet jeg ikke hva mere som jeg kan prøve... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det var et merkelig problem, alt av hardware fungerer, men ikke din 9800GTX og hk i lag. Skjedde dette helt uten grunn, ingen ny hardware tilkoblet hk? Hvis du ikke har tilkoblet noe ny hw, så hjelper det sikkert ikke med en bios oppdatering. Jeg går ut i fra du har prøvd de andre PCIe x16 slottene, og en clear cmos etter din gpu er tilkoblet. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 nei er ikke no nytt hw tilkoblet å jeg har prøvd oppdatering av bios og clear cmos, så det eneste jeg kan tenke på er å sende hk og skjermkort til amentio der jeg kjøpte alt. Jeg kan ikke sende inn bare skjermkortet for da får jeg sannsynligvis bare beskjed om at ALT funker siden det skjermkortet funker i andre pcer. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 ingen som har noen logisk forklaring på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå