Kavinsky Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Du har også Bogart. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Var innom Briz i merkur-senteret for noen dager siden. De hadde dresser fra Nordavind. Men ingen av dem passet meg spesielt godt (Er ganske høy og tynn). Ekspeditøren sa de kunne tilby skreddersydde dresser for ca 3500kr i det aller meste av stofftyper. Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Høres ut som nok en ekspeditør ikke vet forskjellen på skreddersydd/bespoke og made-to-measure. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hørtes ikke bare ut som. Man kan vel umulig få bespoke dresser til 3500 i Norge da? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hva om ekspeditøren faktisk mener skreddersydd for 3500? Billig er det hvertfall, om det stemmer. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Nordavind er de samme dressene som selges på House of Singles. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hva om ekspeditøren faktisk mener skreddersydd for 3500? Billig er det hvertfall, om det stemmer. Vel ja. Men produksjonskosntandene alene må vel komme på over 3000 til en bespoke dress. Også kunne man velge fritt i ulike stoff i tillegg. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Ekspeditøren mente nok ikke skreddersydd. Muuuuuligens MTM, men tviler. Jeg regner med at personen bare var like uvitende som de fleste andre ekspeditører i Norge, og mente at man kunne få dressen tilpasset av en skredder. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Om det var samme fyren som da jeg var innom Briz, var han vel sikkert bare litt ivrig. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Ekspeditøren mente nok ikke skreddersydd. Muuuuuligens MTM, men tviler. Jeg regner med at personen bare var like uvitende som de fleste andre ekspeditører i Norge, og mente at man kunne få dressen tilpasset av en skredder. Sant sant. Folk flest sier skreddersøm, mens de egentlig tenker på målsøm eller justering hos skredder i ettertid. Angående målsøm, så vil jeg ikke skremme folk, men vær oppmerksom hvis du får tilbud om dette hos en forhandler. Målsøm kommer fort opp i en betydelig høyere sum enn ferdige modeller, og seriøse merker tilbyr et så stort spekter av størrelser, figurer og lengder at dette er helt unødvendig om du ikke har noen fysiske skavanker. I tillegg må ekspeditøren kunne faget sitt, eller så ender du opp med en 'spiker' som bare blir hengende i skapet. Jeg har både hørt om og sett skrekkeksempler på dette, det verste var en kar fra Stavanger som kunne brette dressjakka si nesten halvannen gang rundt kroppen. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Bor i Trondheim, og hadde tenkt å legge mer i dress denne gangen enn hva som trengs på Dressmann. Fikk bare inntrykk av at VIC var en bedre butikk enn jeg trodde. Litt usikker på hvor jeg skal gå, men blir vel Arne Rønning, kanskje Retro eller Zara? Noen som har erfaringer med Gunnar Ree? Har kun handlet shorter og bukser hos Gunnar Ree og det virker veldig bra. Skal innom og se etter jakke på nyåret. Ansatte har mye erfaring og hvet hvordan klærne skal sitte (selv om di er godt oppi årene) Lenke til kommentar
Doherty Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg endte opp med Gunnar Ree. Skal hente dressen i morgen, etter at de har fått sydd den til. Er spent, men var imponert over service og kundebehandlingen, og er overbevist om at resultatet blir bra. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 For de som lurte, jeg har ikke handlet dress ennå. Men var innom Arne Rønning, og likte det jeg så der . Stort utvalg og litt mer "herreforretning" enn motesjappe. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Ahh, seint svar, men: Heimdal Mote som allerede er nevnt tild. i tråden er en gjemt juvel. Nede i kjelleren der, er det vel 40m2 med dresser, samt personalet som virkelig kan sine saker. 3600 - 5500 kr. Kvalitet i alle ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå