Gå til innhold

Kjøp av dress i trondheim

Anbefalte innlegg

Tok meg en runde her om dagen. Arne Rønning var jeg innom, og Vic, samt Bertoni. Kunne godt tenke meg å handle hos førstnevnte, men vi får se litt an her..

Gikk også innom retro, ble deprimert av prisnivået i 1. etasje, derfor orket jeg aldri å gå opp og sepå dressene :]. Følte meg litt "way outta this league". Mulig det bare er meg, men..

Arne Rønning kan jeg godt anbefale. Eieren er en som har holdt på lenge og tar faget sitt seriøst, og dette forventer han også av sine ansatte. De fører for det meste dresser fra Frislid til ca. 4000,-. Disse finnes eller kan skaffes i flere figurer og lengder på hver størrelse, så de finner alltid en som passer deg perfekt. Trenger du ikke dressen før om noen uker, så har du også mulighet til å få den sydd opp slik du vil ha den, i det stoffet du liker (fabrikk på Vestlandet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Kleins (eller hva de heter) har salg på City Cyd nå... kanskje verdt en kikk.

Edit:

Nei, de er laget for folk som ikke har lyst til å gå med et telt i stedet for en dress, og som har lyst til at dressen skal vare mer enn en uke.

Kanskje vi skal legge den debatten død, vi har alle sagt hva vi mener og blir uansett ikke enige.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Nei, de er laget for folk som ikke har lyst til å gå med et telt i stedet for en dress, og som har lyst til at dressen skal vare mer enn en uke.

Du har et poeng angående passformen. Til og med den vanlige B-figuren (allminnelig slank) på dressene deres er alvorlig vid og ligger på samme nivå som C hos Frislid eller Hugo Boss, og da er det vanskeligere for slanke mennesker å finne en dress hos dem. Målet med en dressjakke er ikke bare at man skal kunne få den på seg, men også at den skal sitte passelig inntil kroppen. Jeg tror mange av Dressmanns kunder (som er fornøyd med servicen) ikke er klar over dette.

Ellers er det også noen mer skjulte detaljer ved dressene deres som forklarer noe av prisforskjellen, som f. eks null ekstra stoff i baken for en eventuell justering senere, og manglende slitekant på buksebena.

Lenke til kommentar
Så dresser fra Bøgstadveien er bare laget for syltynne fashionistas uten kjøtt på kroppen?

Isåfall er vi begge enige!

Jeg er av den formening av at dressene på Dressmann er laget for den jevne middelalrende mann som trenger dress i spesielle anledninger. Derfor vil den ikke ha snittet som forventes av gjennomsnittsalderen på dette forumet.

Og dressene vil ikke ha kvaliteten som forventes av noen som bruker dress jevnlig, såklart.

Og såklart vil den jevne 'bøgstad handleren' kreve et slankere snitt og bedre kvalitet.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Konf dressen min er fra dressmann. De mente den passet fint.

Etter konfen dro bestefaren min meg med på Gunnar Øye; "Du kan ikke gå i det der" sa han bare. Skal navnes at dette er mange årsiden mulig det er bedre nå, men jeg tviler.

De fleste på Dressmann har ikke alt for mye peiling på hvordan en dress skal sitte. Det er også ikke så god kvalitet på klærne. Konf dressen min er slitt og det er kun etter noen gangers bruk.

Det nevnes også at de er "størst" på dress i norge, for meg er dette ett minus. Kjipt å gå i en dress som er lik som alle andres, vet at de har forskjellige modeller osv men snittet er jo veldig likt.

En god dress trenger ikke være mye dyrere enn på Dressmann.

På House of Singels får du en god dress for 2999,- eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Sjekk Kleins på Byhaven. Kjøpte en dress fra Sand i vår. Dette var da på tulldagen, så istedet for 4800,- kostet alle 1500,-. Ellers vil jeg ha gått innom Matinique på Torget, samt Park på samme plass. Vet ikke helt hvor de merkene er i "hierarkiet", men utvalget ser meget akseptabelt ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor ikke kjøpe en god dress på nett. Sjekk ut daVinci_exclusive på Ebay. Meget god kvalitet. 199 dollar, ca 600 kr i moms og noe frakt. Uansett kommer du under 2000,- for en dress i meget god kvalitet. Lever inn til en skredder, tilpass jakke og bukse og du har en dress som sitter som støpt. Har selv akkurat kjøpt en dress hos dem og er meget fornøyd. Blir nok å handle en til der.....

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en god dress på nett. Sjekk ut daVinci_exclusive på Ebay. Meget god kvalitet. 199 dollar, ca 600 kr i moms og noe frakt. Uansett kommer du under 2000,- for en dress i meget god kvalitet. Lever inn til en skredder, tilpass jakke og bukse og du har en dress som sitter som støpt. Har selv akkurat kjøpt en dress hos dem og er meget fornøyd. Blir nok å handle en til der.....

Selv hadde jeg ihvertfall ALDRI bladd opp flere lapper for en dress uten å ha prøvd den på meg først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bor i Trondheim, og hadde tenkt å legge mer i dress denne gangen enn hva som trengs på Dressmann. Fikk bare inntrykk av at VIC var en bedre butikk enn jeg trodde.

Litt usikker på hvor jeg skal gå, men blir vel Arne Rønning, kanskje Retro eller Zara? Noen som har erfaringer med Gunnar Ree?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...