Gå til innhold

Kjøp av dress i trondheim


Anbefalte innlegg

Tok meg en runde her om dagen. Arne Rønning var jeg innom, og Vic, samt Bertoni. Kunne godt tenke meg å handle hos førstnevnte, men vi får se litt an her..

 

Gikk også innom retro, ble deprimert av prisnivået i 1. etasje, derfor orket jeg aldri å gå opp og sepå dressene :]. Følte meg litt "way outta this league". Mulig det bare er meg, men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Jeg ville ikke satset på å kjøpe dress på Retro. Det er ikke noe galt med det, men heller kunnskapen om klassisk herrekonfeksjon til de som jobber der.

 

Om jeg var trådstarter ville jeg dratt innom Arne Rønning, Vic i Carl Johan eller Dressmann. Der har de peiling!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en dress og merke ikke betyr noe så ville jeg uansett anbefale Dressmann som har dresser i de fleste prisnivå.

 

Hvis det ikke er spesiell hast så kan du vente på salg også, Dressmann har jo rett som det er 40% på hele butikken.

 

Dressmann har stort volum akkurat som Elkjøp/Lefdal og jeg vil tro at de stort sett har de beste kjøpene på grunn av nettopp det samtidig som typiske "merkebutikker" ofte legger på litt mer fortjeneste.

 

Bare en tanke....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Nei.

 

Merket på dressen har relativt lite å si i første omgang. Det er mye viktigere at dressen passer, og de som jobber ved Dressmann har den kunnskapen som trengs for å kle opp den moderne herremann. Alle andre som mener noe annet er pripne fashionistas med et alt for stort klesbudsjett.

Lenke til kommentar

Nasciboy, si meg en butikk som har dårligere kvalitet på dressene enn Dressmann, så blir jeg imponert...

 

Og Zensei, du tar helt feil. Dressene på Dressmann er sydd for å passe alle, så snittet er dritdårlig på så og si alt de selger der.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Nei.

 

Merket på dressen har relativt lite å si i første omgang. Det er mye viktigere at dressen passer, og de som jobber ved Dressmann har den kunnskapen som trengs for å kle opp den moderne herremann. Alle andre som mener noe annet er pripne fashionistas med et alt for stort klesbudsjett.

 

De kan ha så mye kunnskap de vil, men det endrer ikke snitt, stoff også videre på dressene. Dressmann har også sluttet med "silhoutte"-linja, det vil si klær med litt innsving i det minste. Prøvde for morroskyld min gamle dressjakke, fra dressmann, kontra en jeg kjøpte på Bogart til et par ganger prisen, ble nesten helt satt ut.

Lenke til kommentar
Nasciboy, i meg en butikk som har dårligere kvalitet på dressene enn Dressmann, så blir jeg imponert...

Sikkert flere det men det er jo bare en ting da..... Dressmann er størst på Dresser i Norge og det hadde de ikke vært med dårlige dresser.

 

De har flere typer å da dra alle over en kam sier mer om din innstilling enn Dressene desverre.

Lenke til kommentar
de som jobber ved Dressmann har den kunnskapen som trengs for å kle opp den moderne herremann.

 

Kjenner og vet om del som jobber i Dressmann som ikke har snøring på hvordan man kler opp en moderne herremann. De kan ikke kle seg selv en gang. De får selvfølgelig opplæring i lengder ogsånn, men noen eksperter er de i alle fall ikke. Kanskje en del av de eldre damene, men det jobber mye unge uerfarne teens på Dressmann også.

 

Den siste dressen jeg har er derfra, den er vel og merke flere år gammel. Buksene har latterlig dårlig passform, samme gjelder jakken. Takke meg til at en god lønning kom denne måneden, nå skal jeg endelig kjøpe meg ny dress.

Lenke til kommentar

zensei: Det du akkurat skrev vitner om at du aldri noensinne har vært inne i en klassisk herreforretning, og ikke har noen som helst form for kunnskap om det du uttaler deg om. Selvsagt vet de ansatte i f. eks. Ferner Jacobsen bedre hva de snakker om, og de har spesialisert seg innenfor det feltet, i motsetning til de slappe deltidsansatte på Dressmann.

 

Og selvsagt er dressene bedre i ordentlige forretninger. Kvalitet, snitt, sømmer, stoff osv. Alt dette er Ferner og andre klassiske herrebutikker overlegne Dressmann i.

 

Og Nasciboy: Prøv en annen dress enn en fra Dressmann. Du vil bli overrasket over hvor stor forskjellen er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg kjøpte da konfirmasjonsdressen min på en klassisk herreforretning, så jeg vet meget godt hva jeg snakker om.

 

Dessuten fastslo vi at de som jobber på dressmann har øyne for hva som passer og ikke passer. Det er ikke uten grunn at Dressmann er best på kundeservice, eller hva?

 

Det er jo mye viktigere at dressen passer enn at merket er riktig. Dere drar ikke damer uansett.

Lenke til kommentar
De har flere typer å da dra alle over en kam sier mer om din innstilling enn Dressene desverre.

 

Det heter å skjære alle over en kam. Og jeg skjønner ikke hva det har med min innstilling å gjøre. Det er et faktum at dressene på Dressmann har dårlig snitt og ikke særlig god kvalitet.

 

Angående at de er størst på dresser i Norge; det har jo INGENTING å si! Hvor tror du at du får best fisk? Rimi eller en fiskebutikk? Størst er ikke nødvendigvis ensbetydende med best...

 

EDIT: Herregud, 90 % av de som jobber på Dressmann er slappe tullinger som ikke vet det minste om klær.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Det heter å skjære alle over en kam. Og jeg skjønner ikke hva det har med min innstilling å gjøre. Det er et faktum at dressene på Dressmann har dårlig snitt og ikke særlig god kvalitet.

Ok

 

Angående at de er størst på dresser i Norge; det har jo INGENTING å si! Hvor tror du at du får best fisk? Rimi eller en fiskebutikk? Størst er ikke nødvendigvis ensbetydende med best...

Meget varierende... du ihvertfall HVA du kjøper på Rimi!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Størst er ikke nødvendigvis ensbetydende med best...

That's what she said :p

 

En annen ting, kundeservice betyr ikke at dressene er fantastiske. Det betyr at kundene som handler der er fornøyde med hvordan de blir behandlet av personalet. Hjelpen de får osv osv. Det er selvfølgelig noe de litt dyrere butikkene kan bli flinkere på. Har masse bekjente som såvidt har kommet inn døren før betjeningen følger de med falkeblikk. Det at man titter i en butikk betyr at man kanskje kunne være interessert i å handle, ikke at man er der for å lage kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...