Gå til innhold

Canon EOS 450D med fokusproblemer?

Anbefalte innlegg

Ser på speilrefleks om dagen, og syns at 450D virker som et greit nybegynnerkamera. Men etter å ha lest omtalene på prisguide.no, så ser jeg at det er veldig enten eller. Enten er folk veldig fornøyd, eller så har de fokusproblemer. Litt satt på spissen, men er det en reell fare?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det riktignok Canon som lager EOS 450D og ikke Nikon; men bortsett fra det, så er det et greit kamera å begynne med.

Det er alltid en mulighet for fokusfeil; uansett produsent. Men det er rimelig lett å teste; slik at det behøver du ikke å bekymre deg for. Får du et objektiv med feil, så får du byttet det, eller fikset på garanti.

Du bør dog sørge for at du kjøper med IS utgaven av 18-55mm.

Tom

Lenke til kommentar
Nå er det riktignok Canon som lager EOS 450D og ikke Nikon; men bortsett fra det, så er det et greit kamera å begynne med.

Det er alltid en mulighet for fokusfeil; uansett produsent. Men det er rimelig lett å teste; slik at det behøver du ikke å bekymre deg for. Får du et objektiv med feil, så får du byttet det, eller fikset på garanti.

Du bør dog sørge for at du kjøper med IS utgaven av 18-55mm.

Tom

Fullt klar over at det er Canon. En liten skriveleif på kvelden bare :p

Sånn ellers da. Er det et kamera som gir gode bilder. Er det brukervennlig. kan man vokse litt på det? Eller er det et kamera som man fort føler blir for enkelt/dårlig om man fatter interessen fort?

Lenke til kommentar
Sånn ellers da. Er det et kamera som gir gode bilder. Er det brukervennlig. kan man vokse litt på det? Eller er det et kamera som man fort føler blir for enkelt/dårlig om man fatter interessen fort?

Ja, det er mulig å få gode bilder med EOS 450D. Men det gjelder alle speilrefleksene som du kan kjøpe i dag.

Jeg synes Canon er brukervennlig. Særlig de rimelige modellene er bedre enn enkelte av konkurrentene.

Det er ingen problemer med å vokse med en EOS 450D; den kan alt de dyrere modellene kan. Men den er ikke like solid, værtettet, rask osv.

Det som du bør sjekke før du kjøper; er om du liker størrelsen på kamera og grepet på det. Hvis ikke; så er det stor fare for at du vil gå lei kamera ganske fort.

Tom

Lenke til kommentar

Har ikke holdt så veldig mye i dette. Men virker som det kanskje er litt lite? Usikker enda da men.

Dumt at det ikke er værtettet, og at det ikke er raskt da. Men hvor mye regn tåler det? Og hvor raskt/tregt er det? Hvordan er det med isostøy og slike ting? Er igrunn litt viktig at det er bra når det ikke er optimale lysforhold. Men så har jeg bare hatt kompaktkamera og mobilkamera før også da, så jeg blir vel uansett fornøyd.

Lenke til kommentar
Har ikke holdt så veldig mye i dette. Men virker som det kanskje er litt lite? Usikker enda da men.

Det er ikke alle som er allergisk mot små kamera-hus. Jeg er en avde somlike gjerne bruker små som store kameraer.

Dumt at det ikke er værtettet, og at det ikke er raskt da. Men hvor mye regn tåler det? Og hvor raskt/tregt er det? Hvordan er det med isostøy og slike ting? Er igrunn litt viktig at det er bra når det ikke er optimale lysforhold. Men så har jeg bare hatt kompaktkamera og mobilkamera før også da, så jeg blir vel uansett fornøyd.

Litt duskregn tåler det nok. Og du vil nok føle at kameraet er raskt nok; ihvertfall når du kun har brukt kompaktkamera fra før. Når det gjelder lysforholdene; såkan du kjøpe objektiver som er mer lyssterke for å bruke når forholdene ikke er helt optimale.

Tom

Lenke til kommentar
Lyst på nå gitt! :)

Kjenner følelsen.

Burde jeg takke ja til alskens ulykkesforsikringer? Eller er det greit nok med innbo/reiseforsikringen jeg har fra før?

Jeg kjøper aldri slik forsikring; satser på at annen forsikring holder.

Hvor mye og hvilket minne burde jeg kjøpe med?

Du bør kjøpe et godt 4GB eller 8GB kort. Et passe raskt SanDisk eller Lexar er fornuftig; andre merker er ikke like gode. Uansett hva kisen i butikken sier.

Tom

Lenke til kommentar

Hvis du er helt ny i SLR gamet, kan du finne fine brukte EOS450D på nettet. feks www.foto.no er det mange som selger sine 450D til en grei pris. Ikke lenge siden kunne man få ett 1 år gammelt kamera, med få eksponeringer til 3000 pluss frakt (prutet pris) Jeg jaktet nemlig på et brukt for kort tid siden. Da er det bare hus, men til den prisen kan du være heldig å finne en kit linse brukt til fin pris, samt en med fast brennvidde-feks Canon sin 50 1.8 som slipper inn mye mer lys, enn kit linsene. Kitlinsa er bare verdt 500 ved kjøp, så det er noen som "tar til vett" når de priser dem brukt. Jeg kjøpte mitt 500D kun som hus, og fikk tak i ny kit linse til 500,- Bruker den svært lite, men greit å ha. :)

Bare noen tips

Lenke til kommentar
Hvis du er helt ny i SLR gamet, kan du finne fine brukte EOS450D på nettet. feks www.foto.no er det mange som selger sine 450D til en grei pris. Ikke lenge siden kunne man få ett 1 år gammelt kamera, med få eksponeringer til 3000 pluss frakt (prutet pris) Jeg jaktet nemlig på et brukt for kort tid siden. Da er det bare hus, men til den prisen kan du være heldig å finne en kit linse brukt til fin pris, samt en med fast brennvidde-feks Canon sin 50 1.8 som slipper inn mye mer lys, enn kit linsene. Kitlinsa er bare verdt 500 ved kjøp, så det er noen som "tar til vett" når de priser dem brukt. Jeg kjøpte mitt 500D kun som hus, og fikk tak i ny kit linse til 500,- Bruker den svært lite, men greit å ha. :)

Bare noen tips

Jeg går ut i fra at du mener kitobjektivet med innebygget stabilisering,Hvis det 18-55 uten IS blir den forholdsvis dyr som et bruktobjektiv,spesielt når den ble solgt for noen få hundrelapper ny.

Lenke til kommentar

Bare noen tips

Jeg går ut i fra at du mener kitobjektivet med innebygget stabilisering,Hvis det 18-55 uten IS blir den forholdsvis dyr som et bruktobjektiv,spesielt når den ble solgt for noen få hundrelapper ny.

Ja, beklager at det ikke ble spesifisert. Jeg prater om kitobjektiv med IS, som du selv sier er det prismessig ulønnsomt å kjøpe uten til 500,-brukt ;)

Min personlige meninger er at kitobjektivene ikke er gode, men ok for nybegynnere. Selv bruker jeg mest objektiv med fast brennvidde. Alternativt dyrere og andre type zoomobjektiv. Men utfra det HI skriver, er det en nybegynner (sorry om jeg tar feil) og da syns jeg ett evnt brukt kitobjektiv er helt ok å starte med. Mange selger kit mye dyrere enn jeg ville gitt, brukt.

Endret av Scrabble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...