Gå til innhold

Nikon D90 - hjelp med kjøp

Anbefalte innlegg

18-55mm VR = normalzoom.

Dette er et helt greit kidobjektivet som normalt følger med Nikonkameraer,den er laget noe rimelig for og kunne ha et rimelig kamerapakke alternativ.

16-85mm VR = Normalzoom som gir deg 30mm mer tele,pluss 2mm videre vidvinkel.

Denne er mer påkostet og gir skarpere bilder,det er denne som folk pleier og bytte 18-55 med når de oppgraderer,eller så kjøper de et vesentlig dyrere objektiv.

18-105mm VR = normalzoom som gir deg 50mm mer tele.

Er et alternativ for de som gjerne vil ha et "alt i et" objektiv veldig populært til feriebruk og sånt men er vel omtrent på høyde med 18-55 når det gjelder kvalitet.

VR = bildestabilisering.

Som du ser så øker prisen proporsjonalt med kvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er svært dårlig forklart, siden den virkelige brennvidden er 70-300. _Synsvinkelen_ derimot er det du antyder.

Hehe, det er vel bare slik at når vi snakker om crop og brennvidde snakker vi alltid om det som tilsvarer.

Har sett på et tilbud på D90 til 5500,- så er nok dette huset jeg for. Leter etter objektiv på tilbud, helst 16-85mm. Er det dumt å kjøpe dette brukt, for det er vel sjanser for at det er flekker/riper på linsen?

Jeg synes ikke noe er dumt å kjøpe brukt så lenge det ikke er noe feil med det. Det beste er å kjøpe innen henteavstand og handler du på finn er vel betalingsgaranti ett bra valg.

Lenke til kommentar

Jeg har selv D90 og er strålende fornøyd, så kan absolutt anbefale dette.

Jeg kjøpte kamera med kit objektivet 18-105, som ikke kan sies å få like gode skussmål.

Lite skarpt, veldig lang nærgrense og dårlig lysstyrke er ting man stadig plages av, så jeg vil annbefale deg å finne noe bedre :)

Lenke til kommentar
Er D80 fortsatt et godt kjøp? Vurderer å kjøpe et brukt, som oppgradering fra mitt D40.

Markedspris for ett D80 er jo teknisk meget gode kjøp... masse kamera for pengene.

Markedspris for forrige modeller er veldig lav og de som da ikke trenger siste modell kan gjøre meget gode kjøp.

Jeg kjøpte ett nytt D80 kit på Expert for 4500, utstilling men byttet det inn igjen for kjøp av en D5000.

Bruktprisene på fine D80 kit bør vel egentlig ligge på rundt 3000 kr mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...