Gå til innhold

Mer ram til core i7 920

moskito

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål, jeg har nettop fått meg windows 7, jeg har 6gb ram. Har det noe og si om jeg får meg 12gb ram. vurderer og kjøpe.

har: https://prisguiden.no/product.php?productId=102768

Fra før. har noen noe forslag om noen rambrikker som passer med disse. Hovedkortet støtter 24gb ram. Har 3 plasser ledig igjen......

Helst corsair når det gjelder merke.

Endret av moskito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Invester i en god SSD-disk til OS og programmer. Da vil du merke forskjeller. :)

Takk, for tipset. Det er ihvertfall bedre enn å sløse bort penger på ram......

Men er det nødvendig og instalere os på nytt inn på ssd. Kan man ikke bare installere programmene der. eller vil man ikke merke store forskjellen da?

Lenke til kommentar
Invester i en god SSD-disk til OS og programmer. Da vil du merke forskjeller. :)

Takk, for tipset. Det er ihvertfall bedre enn å sløse bort penger på ram......

Men er det nødvendig og instalere os på nytt inn på ssd. Kan man ikke bare installere programmene der. eller vil man ikke merke store forskjellen da?

oset vil jo starte raskere og bli gennerelt mye raskere om du har det på ssden

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Henger meg på denne...

Skal også ta en ugrade av innmaten i maskina mi som bla anna består av denne CPU`en. MEN..

Hovedkortet jeg tenkte på var Evga X58 SLI.

Jeg ser at Evga har satt opp Blade serien (OCZ Blade OCZ3B2000LV6GK 2GB) som et godkjent Minne kort, men jeg har fått medlinger på at dette ikke er så smart... no tips?

Tenker på å kjøre 3 x 2 gb.

Når det gjelder resten, grafikkkort og PSU så har jeg PSU (OCZ GameXstream 600w).

Grafikk kortet venter vi med til nVidia slepper dIrectx 11 fermi :-D

Sjekk hva Peter Glaskowsky skriver om det:

NVIDIA's Fermi: The First Complete GPU Computing Architecture

P.Glaskowsky_NVIDIA_s_Fermi_The_First_Complete_GPU_Architecture.pdf

Men nok om det; Virker hovedkortet ok? og hvilke minnekort bør jeg kjøpe?

Bruk: WOW, office (store excel ark), surfing, og noe Access databaser. bilde/- videoredigering.

OC: JA!

Kjøling: luft

ehh glemte en liiiten ting..

Har vista ultimate 32-bit, vil da lisensen virke på nytt hovedkort fra samme produsent, men med forskjellig plattform, eller blir det bråstopp?

dobbeledit:

fant svaret sjøl

Hovedkortet må være likt for produsenten om du har OEM lisens, dette er den typen som Compscrap eller HåPløs.

Og som sagt, du må ha DDR3 RAM med 1.65V som maks for å ikke grille CPUens minnekontroller.

Endret av Pitbullberg
Lenke til kommentar

Kan anbefale hovedkortet på det sterkeste ivhertfall.

Som en god bonus så vil hovedkortet kombinert med Evgas eget overklokkingsprogram automatisk øke multiplieren på prosessoren fra 20x til 21x. Dette betyr i praksis at om du har en i7 920 så blir den mer eller mindre oppgradert til en 940. Money saved.

Ettersom i7 har en sperre på ca 210 Mhz buss hastighet, så kommer dette også godt med ved overklokking. Mitt forrige X58 DFI kort klarte å få i7'en min opp i en 4,1 GHz ca stabilt, samt ca 4,2 GHz maks. Med EVGA's kort så klarer jeg ca 4,32 GHz stabilt og 4,6 GHz maks. Ikke nok med det, men EVGA's eget 'tuning'-program er det desidert beste overklokkingsprogrammet i windows. (ja, det funker faktisk utmerket!)

Lenke til kommentar
Kan anbefale hovedkortet på det sterkeste ivhertfall.

Som en god bonus så vil hovedkortet kombinert med Evgas eget overklokkingsprogram automatisk øke multiplieren på prosessoren fra 20x til 21x. Dette betyr i praksis at om du har en i7 920 så blir den mer eller mindre oppgradert til en 940. Money saved.

Ettersom i7 har en sperre på ca 210 Mhz buss hastighet, så kommer dette også godt med ved overklokking. Mitt forrige X58 DFI kort klarte å få i7'en min opp i en 4,1 GHz ca stabilt, samt ca 4,2 GHz maks. Med EVGA's kort så klarer jeg ca 4,32 GHz stabilt og 4,6 GHz maks. Ikke nok med det, men EVGA's eget 'tuning'-program er det desidert beste overklokkingsprogrammet i windows. (ja, det funker faktisk utmerket!)

hmm... så er den i boks... takkers..

Men... minnekort? sitter og leser og leser .. og desto mer jeg leser, desto mere river i meg i håret... er leenge sia siste bygg ja ( sier litt om evga det)..

psst Andrull. så du på PDF fila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...