DasDiskusjonsDude Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Nokon som har ein god link til ein video/tekst som forklarer korleis ein kan løyse 5x5x5 rubik's kube? Eg kan allereie løyse 2x2x2 og 3x3x3, men eg må lære meg 5x5x5:) Nokon som kanskje alleireie kan løyse den, og kanskje vil gi meg algoritmer? Nokon som veit ein enkel metode? Eg har søkt litt rundt på internett, og eg har ikkje funnet noko som eg skjønner noko av ennda. Eg fant ein side kvar det stod korleis du skule gjøre det, helt til det stod: "sett sammen alle de 9 røde senterklossene, fortsett så med alle de andre fargene." Eg aner ikkje korleis eg skal løyse alle de andre fargene samtidig som eg ikkje roter til den røde. Takk for svar. Endret 24. oktober 2009 av Gameplayer50 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nokon som har ein god link til ein video/tekst som forklarer korleis ein kan løyse 5x5x5 rubik's kube? Eg kan allereie løyse 2x2x2 og 3x3x3, men eg må lære meg 5x5x5:) Nokon som kanskje alleireie kan løyse den, og kanskje vil gi meg algoritmene? Øh, har du ikke oppdaget Wikipedia? Prøv for eksempel å se på "external links" under oppføringen på Rubiks Kube på Wikipedia (engelsk versjon). Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Evt ta 4x4x4 først, så får du "ideen" på hvordan >3x3x3 fungerer. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Eg har ikkje 4x4x4, men eg ante ikkje at wikipedia hadde slike sider. Skal sjekke med ein gong. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Anbefaler vel egentlig at du bare prøver deg frem og lærer deg på egen hånd hvordan du løser de seks 3x3-senterfeltene. Deretter samler du alle 1x3-kantene. Dette kan du også pønske ut selv en metode for å få til, eller se på nettet for inspirasjon. Når du har gjort dette, så gjenstår det egentlig bare å løse på vanlig måte - du har da redusert 5x5x5 til 3x3x3. Forresten vil jeg si at 4x4x4 er vanskeligere enn 5x5x5. Flere rare situasjoner som kan oppstå når du har en kube med et like tall i sidelengde. Sentrene er heller ikke faste. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Anbefaler vel egentlig at du bare prøver deg frem og lærer deg på egen hånd hvordan du løser de seks 3x3-senterfeltene. Deretter samler du alle 1x3-kantene. Dette kan du også pønske ut selv en metode for å få til, eller se på nettet for inspirasjon. Når du har gjort dette, så gjenstår det egentlig bare å løse på vanlig måte - du har da redusert 5x5x5 til 3x3x3. Forresten vil jeg si at 4x4x4 er vanskeligere enn 5x5x5. Flere rare situasjoner som kan oppstå når du har en kube med et like tall i sidelengde. Sentrene er heller ikke faste. Ok, skal prøve denne metoden, men skjønner ikkje heilt korleis eg skal klare kantene rundt heilt på eigen hand. Men eg kommer nok til å leite litt rundt på nett. Det er jo eigentleg den enklaste metoden. Å Leite rundt på nett, er jo det eg har gjort hittil, eg har jo skrevet dette emnet. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Eg skjønte heller ikkje korleis eg skal klare å løse midt-delene, det er ikkje som 3x3x3, fordi at dei øverste bitene ikkje høyrer ilag med toppen av den andre fargen. Så eg klarte ikkje å løyse den denne gongen heller. Nokon som kan forklare litt meire nøyaktig, og kanskje har ein link til ein nettside som har ein video eller ein tekst som har med dette emnet å gjøre? Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Ingen? Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Trenger seriøst hjelp il å finne ut korleis eg skal løyse 4x4x4... Det er tydelegvis ikkje så lett å finne ut av dette på eigen hand, så eg slit litt... Eg kan allereie 2x2x2 og 3x3x3, så det kan vel kanskje hjelpe litt når eg skal løyse 4x4x4. Vil helst ha forklaring til korleis denne skal løysast,(4x4x4) eller ein link til ein video eller nettside som kan forklare korleis. Wikipedia var ikkje til stor hjelp... Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Sett på youtube eller? Masse videor om det der. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Bruk dette: http://www.wrongway.org/cube/solve.html problem solved. Endret 30. mars 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Beklager, sa feil. Eg vil gjerne ha hjelp til å løse 5x5x5 rubik's cube. På youtube (dei fleste) seiast det at det er best å kunne 4x4x4 først... Men denne har eg ikkje, og den kan eg ikkje, så eg vil helst kunne 5x5x5 før den... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hmm, lest dette? http://www.alchemistmatt.com/cube/5by5cube.html Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Takk skal du ha. Det blir ikkje lett å lære seg alt det der... Men kan jo alltids prøve... Enten er eg veldig dårleg til å søke på internett, eller så er du veldig mykje flinkere enn meg, for eg finner ingenting... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Nå er jo 5x cube veldig høygt i vanskelighets graden. Du ser at den blir kalt "professor" modelen. Disse rubik cube koster ikke mye, jeg kjøpte min 4x for 99Kr. Endret 31. mars 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Nå er jo 5x cube veldig høygt i vanskelighets graden. Du ser at den blir kalt "professor" modelen. Disse rubik cube koster ikke mye, jeg kjøpte min 4x for 99Kr. Eg kjøpte min for ca 150 svenske kroner, i sverige altså. Den linken du gav meg var berre ein side kvar du kunne fargeleggje kuben, hjalp ikkje veldig... Link til video? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Prøv denne da, virker bedre fortalt: http://www.cubestation.co.uk/cs2/index.php?page=5x5x5/5x5x5 Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Takk skal du ha. Denne såg litt bedre ut, skal lese litt på den. Men likevel, har du ein VIDEO? Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå