Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avlasting av håndledd/arm

Faktum1

Anbefalte innlegg

Har utrolig vondt i håndledded/armen pga dårlige surfevaner og kassajobbing på Rimi. Et par råd jeg fikk av legen for å unngå såre muskler:

-Riktig stolhøyde i forhold til bordet

-Rak holdning

-Ikke surfe mens jeg ligger i senga.

-Sørge for å ha albuestøtte hver gang jeg bruker datamusa.

-Kjøpe større mus.

Noen fler forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Svømming er bra, visstnok. Alt med måte.

Jeg skal begynne å svømme til uka, og trene på spenst to ganger i uken i tillegg.

Har influensa atm, så det er liksom ikke helt optimalt. Fått skikkelig vondt i skulderbladet også, men håper dette bare er pga. influensaen og går over (nakken og ryggen verka i ett kjør for to dager siden).

Drikk mye vann (helst bare vann :) ). Spis sunt, og få i deg viktige mineraler og vitaminer som kroppen trenger for å bygge seg opp igjen.

Lenke til kommentar
http://www.powerballs.com/

skal visstnok være veldig god trening.

har ikke prøvd det selv.

En liten historie fra mitt eget liv! :wee:

Jeg hadde en periode hvor jeg øvde veldig mye på å stå på hendene. En slik bevegelse gjør at det blir en veldig stor bøy i håndleddet. Etter en stund var håndleddet vondt, sårt og virket litt svakt. Jeg gikk med dårlig håndledd i flere uker.

Så fikk jeg prøve en powerball der jeg gikk og trente. Jeg brukte den et par ganger i uken, noen minutter hver økt. Allerede etter en uke kjente jeg at håndleddet var mye bedre og sterkere. Samtidig trener du underarmene.

En powerball til 2-300 kroner er en knallgod investering for å fortsatt ha et sterkt, godt håndledd!

Lenke til kommentar

Ja, det kan nok hjelpe, men problemet er at man må la armen få hvile og ikke kjøre på med trening og powerball samtidig som man fortsetter med pc og sånn. Jeg har slitt med det samme og trente på meg en skade og fortsatte med pc og trening og det ble bare verre og verre. Ta en pause med en gang så slipper du å dra på deg noe langvarig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...