Gå til innhold

Formatering av Asus eee PC 900 og legge inn XP på nytt

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Nylig fikk jeg i oppdrag å formatere og installere alt på nytt på en Asus Eee pc 900 med Windows XP. Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal få det til fordi eier ikke har cd/dvd som skulle vært med så jeg mangler liksom programmet som skal gjøre klar minnepennen min til installasjon og F9 under boot starter ikke recoverypartisjon. Hva kan jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.

Ser ut til at det ikke vil hjelpe i mitt tilfelle der det er snakk om treg maskin.

there are 3 variants of the Eee PC 900 with Flash memory:

Eee PC 900 20 GB with Xandros Linux (4 GB SSD, 16 GB Flash memory)

Eee PC 900 12 GB with Windows XP (4 GB SSD, 8 GB Flash memory)

and then there is the Eee PC 900 16 GB with Windows XP or Xandros Linux (no SSD, 16 GB flash memory)

the last model takes a serious performance hit due to the lack of the SSD, which performs much better then the Flash memory.

how to tell which one you have? open my computer, right click on the Local Drive C:, properties. what is the total disk space? if present, do the same with Local Drive D:

what to do if it is a 900/16GB? get your money back and buy a Eee PC with a real SSD.

Boldet tekst er sannsynligvis denne maskinen jeg har fått i oppdrag å gjøre raskere. Men da hjelper det lite å formatere og legge inn på nytt så jeg får benytte løsning nr 2, å minimalisere antall programmer som kjører under boot og bytte antivirus (Norton med utgått lisens).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...