Aleks Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Ser at i film-forumet har de fått opp en kåring av beste animasjonsfilm, så tenkte vi kunne kjøre på med en kåring av beste anime serie/film. Tenker i første omgang så setter vi nominasjonsrunden til en liste på 5 animer. Der nummer 1 får 5 poeng, nummer 2 får 4 poeng også videre. Reglene er ganske så kopiert ifra tråden linket til over så æren for dem får gå til Infenso. Reglene: - Legg ut din topp 5. - Filmene får poeng ut fra plasseringen. 5. plass gir 1 poeng, 4. plass gir 2 osv - Poengsummene blir lagt sammen, og vi vil stå igjen med en sammenslått liste bestående av de animene som sanket flest poeng. - Både anime film og serie vil telle. - Om du endrer listen din etter du har postet den si ifra i tråden. Er klar over at det ikke er så grådig mye aktivitet på denne delen av forumet, men satser på at vi får til noe alikevel. Linking til tråden i signatur skader ikke heller. Tar imot forslag for å forbedre denne kåringen. Noen kan sikkert også ta ansvar for å lage en kåring av beste manga og. Min liste: 1. One Piece 2. Naruto 3. Death Note 4. Bleach 5. Princess Mononoke Diskusjon.nos topp 5 liste: 1. One Piece (30) 2. Code Geass (19) 3. Death Note (16) 4. Naruto (14) 5. Full Metal Alchemist/Bleach (12) Full liste: 16 death note 12 fma 3 lain 8 elfen lied 8 hellsing 1 Hajime no ippo 30 one piece 14 naruto 12 bleach 1 princess mononoke 5 Eden of east 19 code geass 4 gundam 00 3 ergo proxy 2 eureka 7 4 Kaiji 5 monster 2 seto no hanayome 1 baccano 1 xam'd 5 ghost in a shell 2 spirited away 4 cowboy bepop 4 Tengen toppa 2 beserk 5 Yakitate, japan 2 Full metal panic 4 History's stronges dicsiple 5 neon genesis evangelion 4 samrai champoo 2 chobits 5 black lagoon Endret 10. november 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Heavy Sandwich Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Slenger ut min egen liste her: 1. Code geass 2. Gundam 00 3. Ergo proxy 4. Hellsing ultimate 5. Bleach Bittelitt OT: Første post i animeforumet Endret 1. november 2009 av Heavy Sandwich Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Over et år siden jeg så noe særlig anime nå, bortsett fra One Piece, men får slenge ut det jeg husker jeg likte best fra den tiden. 1. One Piece 2. Kaiji 3. Monster 4. Seto no Hanayome 5. Baccano Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hater dette =P klarer aldri å bestemme meg, eller listen min endres etter "humøret" kan en si... Så akkurat nå føler jeg listen ligger slik: 1. Naruto 2. Code Geass 3. Bleach 4. Fullmetal Alchemist 5. Hajime no Ippo Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 1 - Eden of the East 2 - Code Geass 3 - Death Note 4 - Eureka Seven 5 - Xam'd Skal ikke være lett :/ Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ghost in the Shell Death Note Fullmetal Alchemist Spirited Away Cowboy Bebop Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Godt og se aktivitet i tråden. Vil også si om du ikke har sett 5 animer så kan du bare lage en liste over de/den du har sett Lenke til kommentar
B-E-T-A Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) 1. One Piece 2. Tengen Toppa Gurren Lagann 3. Naruto 4. Berserk 5. Code Geass Endret 28. oktober 2009 av B-E-T-A Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 1. Yakitate, Japan! 2. Bleach 3. Code Geass 4. Full Metal Panic 5. History's strongest disciple Kenichi Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 1. Neon Genesis Evangelion 2. Samurai Champloo 3. Cowboy bebop 4. Chobits 5. Black Lagoon Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 1. One Piece 2. Kenichi: History's strongest disciple 3. The Twelve kingdoms 4. Monster 5. Claymore Leser mer manga om dagen sjøl, hadde vært lettere å lage rangering der. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 1. One Piece2. Kenichi: History's strongest disciple 3. The Twelve kingdoms 4. Monster 5. Claymore Leser mer manga om dagen sjøl, hadde vært lettere å lage rangering der. Du kan jo sikkert lage en tråd for manga. Bare ta hva du vil av regler og info fra tråden min Lenke til kommentar
peryy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 1. BECK 2. Black Lagoon 3. FLCL 4. One Piece 5. Elfen Lied Lenke til kommentar
Kitteh Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg ser på/har sett fem tilsammen :!: - Elfen Lied - D.Gray-man - One Piece - Bleach - Death Note Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) 1. One Piece 2. Slayers 3. Tengen Toppa Gurren Laggan 4. Naruto 5. Code Geass Endret 2. november 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Du må nesten oppgi hvilken rank de siste er på, ellers kan jeg ikke gi poeng. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Faen.. ^^ 1. Hellsing Ultimate 2. Twelve Kingdoms 3. Fullmetal Alchemist (2) 4. Berserk 5. Gungrave Har aldri likt "uendelige serier" som one piece og slikt. Grei underholdning, men nettopp det at de aldri slutter gjør at de aldri blir skikkelig bra. "Kommersielt utpump" ^^ Endret 1. november 2009 av Mads-b Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Sier meg uenig, spennende å ha noe å følge med på hver uke, men deilig å få en slutt og da Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Sier meg uenig, spennende å ha noe å følge med på hver uke, men deilig å få en slutt og da Meh. De virkelig gode seriene slutte før episode 60. Har du aldri tenkt på slutten av en kortserie at "damn.. det var en vanvittig god avrunding av plottet" eller "nå faller alle bitene på plass!". Slike ting er umulige i lange serier. One piece, bleach og naruto er generiske "nye monster hver uke" serier med generelt et rimelig slapt plott og få/ingen twists. Tenk midori no hibi og school days. De er virkelig gode fordi de nettopp har en slutt. Du sitter og stirrer på rulleteksten på siste episode og tenker "nydelig".. Det tror jeg er hele grunnen til at jeg ser anime. Det er som forskjellen på The Shawshank Redemption og Prison Break. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Slike ting er umulige i lange serier. One piece, bleach og naruto er generiske "nye monster hver uke" serier med generelt et rimelig slapt plott og få/ingen twists. Ut i fra det du sier der regner jeg med at du ikke har sett noen av seriene? For det du sier der er helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå