Minigud Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei, Sitter nA nede i egypt og det er mulig jeg tar turen til Borneo som er i indonesia/malaysia. Jeg har bare tatt stivkrampe og hepatitt a. Jeg antar jeg behover hep b, typhoid og malaria piller. Er noe jeg burde vite for jeg setter meg pa et legekontor og blir juicet? Jeg kontaktet if europeiske og de kunne ikke anbefale noen steder i Eygpt. Alle tips rundt borneo generelt er selvsagt ogsA Onskelig. Takk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Rett fra Egypt til Borneo? Det skal ikke være noen formelle krav om vaksine, men gammaglobulin mot gulsott anbefales i alle fall. Malaria tregner man antagelig bare om man skal skikkelig inn i jungelen og da er myggnett minst like viktig. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jess, vi fant bilett fra Kairo til rundt 250 euro som er en fin pris for a reise sa langt. Vi skal i jungelstrok sa jeg tenker jeg skal kjope inn malariapiller og myggnetting. Hepatitt A burde vel gjore meg relativt trygg mot gulsott? Jeg vet jeg burde ta hepatitt b og men det blir vanskelig da den krever flere stikk etterhverandre og jeg har lite lyst til a besoke en lege nede i Borneo for a fortsette hepatitt b kuren. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvilken destinasjon på Borneo går flyet til? Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Flyet gAr til kuala lumpur for ca 2500 norske kroner. sA tar vi fly til Borneo for rundt 3-500 kr fra kuala lumpur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Er nysgjerrig da jeg planlegger en tur i området, men har tenkt å holde meg nær kysten. Tawau eller noe slikt. Regner med at du har fått med deg at flyplassen i Kuala Lumpur er har en terminal på hver side av flyplassen og at man må ta taxi eller buss mellom dem. Endret 25. oktober 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det var jeg ikke klar over, takk Kom gjerne med annen relevant og nyttig informasjon. Jeg fOlger en amerikaner/australiener og vet ikke hvor mye research de har gjort. Oh well, adventure! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Oppdatering: Har reist rundt i Kairo idag uten a finne noen som kan gi meg vaksine. Jeg ser hovedsaklig etter Typhoid. Reiser til Borneo imorgen kveld dersom jeg finner noen som kan juice meg. Tar imot alle tips! Haster! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 jeg kan melde at jeg fant et sted i kairo der jeg fikk tatt typhoid vaksine. Buss mellom terminalene i KUL gikk helt fint. 20 min busstur og koster rundt 2 MYR. Noen som kan anbefale reiserute til Oslo eller Paris fra KUL? Dvs fly med fA stop. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå