Larsenio Skrevet 23. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei, dette er mitt seneste opplastede bilde fra kameraet :!: Bildet er tatt nylig, og er fra Andøya. Det nydelige fjellet i bakgrunnen er Måtind, og betyr ganske mye for meg, da jeg er oppvokst i bygda under dette fjellet. Mest av alt er jeg fornøyd med at det oppstod en spesiell type skyer like før bildet ble tatt, og disse holdt seg i rette lyset med disse melisdekkede fjelltoppene foran seg! Exif: 1/250 sek lukker 120mm brennvidde f/11 ISO 100 Har jeg grunn til å være ganske fornøyd med dette? Lenke til kommentar
telealf Skrevet 23. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg synes dette er et flott landskap bilde. Utsnitt ser bra ut. Forgrunn er kanskje litt kjedelig, men på den andre siden tas ikke oppmerksomhet fra fjellene :-) Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hadde sansen for dette, fin komposisjon og vakker natur. Du kunne kanskje tatt bildet litt senere på dagen, når solen står en smule lavere? Midt på dagen blir bilder ofte litt "blasse", lav sol gir gjerne den ekstra kontrasten som ofte blir prikken over i'en Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2009 Tusen takk for gode råd! Ja jeg burde prøvd dette bildet litt senere på dagen, selv om det her var begynt å bli "skjømt" ute.. Litt uheldig lys, men skyene befant seg akkurat der kun en liten stund, så jeg følte jeg var såpass heldig med disse 3D-skyene at jeg ikke ville satse på at det ville være sånn senere. Hadde ikke med stativ (for helsikke , hvordan kan man glemme slikt?!!) men det var heldigvis litt lys enda. Har hatt litt problemer med å bruke dette 55-300mm til landskapsfoto, blir liksom ikke helt det samme som mitt 18-55mm som jo heller ikke skal være KJEMPEbra men som jeg har vært veeeeldig godt fornøyd med. Man venner seg vel til det.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2009 Fint bilde, med flott og dramatisk himmel og majestetiske fjell. Minuset her er forgrunnen som gjør at jeg føler meg for distansert til disse nydelige fjellene. Jeg skulle gjerne hatt noe som leder blikket innover i bildet. Inn mot sakens kjerne. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 30. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Heisann Flott bilde, med en flott natur. Var flotte skyer som du selv nevner. Kan se ut som at der er litt mye støy, og kansje litt for mye oppskarping? Fikk en rar feeling med fjellet mot skyene i venstesided, kunne se ut som om det var skarpet litt for mye? Kan være skjermen og...? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2009 Hei og takk for tilbakemelding! Mja, det kan godt være at det er skarpet opp i meste laget.. Men det er nok ikke støy, skal ikke være nevneverdig støy med ISO 100 og råfil-redigering som jeg vet om. Men skal se på redigeringen om jeg skarpet for mye, tror nok du er inne på noe der Itw... Btw er jeg enig i at forgrunnen var kjedelig, plassen jeg stod på var det beste utgangspunktet i dèt området, men samtidig ikke veeldig interessant da.. For den fiskeinteresserte kan jeg opplyse om at jeg har tatt mye fin fisk i vannet i forgrunnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå