StudioN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Asus A7N8X Deluxe AMD Athlon XP2500+ Barton Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 8MB LG CD-brenner IDE 52x/24x/52x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack (eller 1 stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond?) GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) Sky Hawk PSR4638 Miditower Enermax 350W Whisper Series Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB Det som ikke er nevnt her, har jeg fra før. Har ca. 9000,- å svi av på dette. Vil ha mest og best for pengene (selvfølgelig). Noe jeg har bommet på her? Takker for innspill. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hva med dette kabinettet, http://www.suntek.co.uk/en/vivid/overview.html ? Ligger en test på her på hardware.no, og jeg tror du vil bli fornøyd. Jeg brukte en time på å sette sammen PC'en og det er et stort kabinett med mye luftrom( dermed bra kjøling ). Plass for vifter og hovedkortet er det eneste som må skrus på plass, og det gjøres med en skru. Eller synses jeg oppsettet er bra. Godt valg av skjermkort, harddisk og minne. Jeg ville valgt det siste alternativet når det gjelder minne. Kan overklokkes. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Stilig kabinett, hva kan du si om psu'en på det? Er litt opptatt av støy, men bråker det ikke så fælt så kan jeg spare meg noen kroner der. Og holder 300W? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 300W burde holde for "normalt" bruk ja. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hmm, fan var det jeg skulle si nå ? Jo , kabinettet er ikke no særlig luftig! Plass til 2 vifter i det og den 80 mm drar ikke no serlig luft siden den ikke har luftehull! Kabbet er laget i plast oxo! Syns ikke no om det bortsett fra at der er stilig! Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Meget bra "mye for pengene" oppsett. Hvis du ikke skal overklokke så funker jo de vanlig twinmos brikkene bra, også Asus kortet. Dersom du skal overklokke er vel winbond brikken, men kanskje også abit nf7-s ver 2 å foretrekke? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Stilig kabinett, hva kan du si om psu'en på det? Er litt opptatt av støy, men bråker det ikke så fælt så kan jeg spare meg noen kroner der. Og holder 300W? Ta det med ro, viften i PSU'en bråker ikke mer enn det som er vanlig. Strømforsyningen er godkjent for AMD og Intel og er dønn stabil. Jeg er rett og slett storfornøy med dette kabinettet. Bærehåndtak har det også. Hilsen Øystein. PS: Når det gjelder kjøling vil jeg anbefale deg å investere i en større CPU-vifte og en 80mm vifte. I tillegg til dette bør du kjøpe to vifteregulatorer og sette ned rotasjonen slik at viftene går på lavere rpm og dermed produserer mindre støy. Dette er en mye bedre løsning enn det å kjøpe støysvake vifter i utgangspunktet fordi disse ofte ikke er egnet for eventuell overklokking. Husk å fest 80mm vifta med luftstrøm ut i fra kabinettet. Gjør du dette vil tempen inne i kabinettet ikke ligge nevneverdig over 20 grader. Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Ok, har vurdert oppsett for overklokking kontra støy. Har problemer med å finne en passende vifte for overklokkingen. Pc'en skal stå i stuen, og jeg vil nødig bli jaget inn på kottet av fruen fordi "det bråker sånn!" Ser etter en kjøler til xp2500+ Barton som holder seg under 30dBA (og helst mye mindre for husfredens skyld ), men som jeg kan guffe opp litt ved overklokking. Har sett litt på Cooler Master AERO 7+, men finner ikke tester der de har brukt høyere enn xp1800+. Kunne tenkt meg å visst om denne klarer xp2500+ Barton på laveste hastighet. Er vel litt for kravstor, ellers så går jeg for den stille løsningen jeg åpnet tråden med. Takk for all respons! Lenke til kommentar
QTC Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Asus A7N8X DeluxeAMD Athlon XP2500+ Barton Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 8MB LG CD-brenner IDE 52x/24x/52x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack (eller 1 stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond?) GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) Sky Hawk PSR4638 Miditower Enermax 350W Whisper Series Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB Det som ikke er nevnt her, har jeg fra før. Har ca. 9000,- å svi av på dette. Vil ha mest og best for pengene (selvfølgelig). Noe jeg har bommet på her? Takker for innspill. Dødsfete greier D der Husk kabinettvifter , kjøp Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm... http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl Disse er regulerbare vifter slik att du kan regulere dem etter behov... Jeg har 2 STK av disse og kjøre begge 2 på på det laveste [14dB] Dette pluss den GlacialTech Igloo på 19 db vil gjøre att du får ett system du og kona kan leve med i stua. Ja har selv min PC i stua og har drevet på og eksprimentert med støy kontra ytelse og har kommet fram til att Enermax regulerbare vifter pluss en CPUkjøler [under 30 db] er den beste kombinasjonen... Å skal du uberklukke litt så er det jo bare å "regulere" opp kabinettviftene slik att de blåse mere luft [å støye mere] :wink: Anyway håper du får D til .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå