Martin Bergvill Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei Har hatt en Nokia E65 siden april 2007. Så når jeg skulle ha meg ny telefon så ble valget en Nokia E75. Skriver denne reviewen da jeg har endt opp i en del problemer der noen er løst og noen bør Nokia løse. Grunnen til at det ble E75 var at jeg ville ha S60 os. Ville ha tastatur samt gps. Kjøpte en E75 i juli. Når jeg var ferdig å sette den opp slik jeg ville med alt av programvare så konket gps'en i den. Så den måtte på service. Med litt pulling power så endte jeg opp med en ny E75. Den har jeg nå satt opp og her er min etterhvert lange review. Den inneholder noen bugs som jeg har funnet ut av etterhvert samt en del som Nokia burde gjøre noe med. Epostklient Ble helt svimmel av oppsett på denne. Brukte heller online.no sitt "sms email oppsett" heller. Da fikk jeg satt opp de to mailkontoene jeg ville på mobiltelefonen. Skal liksom være en email telefon dette. Men synes det var helt håpløst å sette opp. Mulig det er jeg som er helt svimmel. Men online.nokom helt klart to the rescue her. Wifi funker greit hjemme. Ikke prøvd wifi noen andre plass. Men virker som den tar inn godt signaler. Når jeg laster ned mail fra en eller flere kontoer så kunne jeg på E65 velge om jeg vil slette den lokalt eller på server også. Det var pop3 kontoer. Denne muligheten finnes ikke på E75. Det betyr at du må på web og slette mailer å rydde. Ifølge customer care så sier de dette: "POP3 e-post fungerer slik at e-posten blir lastet ned til din telefon fra serveren, og har ikke muligheten til å synkronisere e-posten. Det vil si at når du da sletter en e-post fra din telefon har du ikke mulighet til å velge at den skal slettes fra serveren i tillegg, da det ikke er mulig å synkronisere e-posten. Om du har brukt Nokia Messaging på din tidligere telefon vil kontoen virke som en IMAP4 konto selv om det er en POP3 konto, som da svarer på hvorfor du hadde denne muligheten på din E65." Det koker ned til at Nokia ikke har gjort en god nok jobb når de laget eposklienten i Nokia E75. Det skulle ikke være noe problem å slette mails selv om jeg har en pop3 konto. Gjør det på pc'en så hvorfor ikke på E75. Hvem vet hva som kommer i neste firmware. Her burde Nokia skjerpe seg og finne en løsning på dette i neste firmware. Det er flaut at en email telefon ikke fungerer fullt ut til akkurat det. SV: RE: Når jeg svarer på mail på min E65 så fikk jeg SV: i subject når menyspråk var satt til norsk. Satte jeg menyspråk til engelsk så fikk jeg RE: som er helt klart det jeg foretrekker. Hvordan det er på E75 vet jeg ikke. Vil tro det er på samme viset. Foretrekker engelsk meny så har ikke prøvd norsk meny på E75. Men en ting å være klar over kanskje for andre som vil ha RE: og ikke SV: Podcasting Funker greit. Brukte dette også på E65. Setter pris på at E75 også kan spille av video podcast også. Podcast klienten er ikke uten feil den heller. Hvis man sletter podcaster uansett hvor og alt ser fint og ryddig ut. Kjører du da en update for å se om det ligger noe nytt der så får du "link" til alt du nettopp hadde slettet. Dette er håpløst synes jeg. Slik var det på Nokia E65'en også. Det er ikke mulig å sortere mappen og du må derfor bla bla og bla til du finner den podcasten du valgte å ikke slette i oppryddingen. Her kan Nokia gjøre en bedre jobb. Det krever ikke mye. Ser også at jeg kan sjelden ha en podcast stående til nedlasting mens jeg enten ser eller hører på en annen. Da får jeg beskjed om at wifi kontakten er mistet etter relativt kort tid. Music Player Bug'en i Music Player er kanskje har krevd mest tid. Følgende er utgangspunktet i min situasjon. Har en haug med Ipod's og bruker Itunes til å ha kontroll på dem. Har masse musikk samt podcaster i Itunes. Vet at Windows Media Player kan brukes til å lage spilliste. Det har jeg ikke sett på. Så måten jeg gjorde dette på er tidkrevende. Brukte Itunes og kopierte all musikk fra en spillliste feks. "Rolig" til en mappe på pc. Så smokket jeg den over på minnekortet på telefonen i mappen music (4gb kortet er byttet ut med et på 16gb). Gjør jeg så en "Refresh library" i Music Player på telefonen så kommer det beskjed om "xx songs added" og jeg finner igjen den innlagte musikken i listen "All songs". Mer om akkurat det senere. Det som har vært greit var om alt som jeg la inn ble lagt i spillisten "Recently added". Hvis jeg så kunne velge alle låtene i den listen og legge dem i en annen spilliste så har verden vært perfekt. Slik er det ikke. Jeg var nødt å legge til låt for låt for låt. Det tar tid når det er en lang spillliste. Har ikke sett om det finnes noen andre programmer der ute som fungerer slik jeg gjerne vil at det skal. Kom gjerne med forslag. Itunes har sine begrensninger det også. Men dette har de fått til mye bedre enn hva Nokia har fått til. Nokia Music Player eller hva det nå het den i PcSuite er stusselig og blir ikke brukt. Kan være det er noe der jeg ikke vet om. Burde vel sett litt mer på den kanskje. Vel nå begynner det å bli interessant. Merket at jeg etter å ha lagt over en masse musikk fikk "0 files added" når jeg kjørte en "Refresh library". Det viste seg imidlertid at sangene var lagt til likevel og alt er "normalt". Vet ikke om dette skjer når antall låter overskrider et vist antall. Det er et men her også. Et stort men. Det er hvis du er så uheldig å overføre f.eks en podcast eller hva som helst som har tilleggsinformasjon så går det skikkelig galt. F.eks denne filen: Kommisjonen 01.02.2008.mp3 (dette er filnavnet) Den har også tilleggsinfo som du kan se hvis du velger høyre musknapp på filen. Velger "properties". Velger "Summery" på fanen oppe. Pass på at det er valgt "Advanced" nede. Da finner jeg ut følgende: ""Artist: Kanal 24 Album Title:Kommisjonen på Kanal 24"" Year: 2008 Genre: Podcast Overfører jeg denne filen til E75'en så går det skikkelig galt. Den vil uansett ikke vise at noe musikk er funnet når man gjør en "Refresh library". Men den vil ikke legge til noe musikk som man er blitt vant til. Man kan fylle minnekortet med musikk. Men ingenting dukker opp i Music Library etter at en fil med info i """" er lagt inn. Det du må gjøre er å fjerne all infoen markert over med """". Så overskrive filen på telefonen og vi er tilbake til "normalen" der telefon ikke finner noe musikk, men legger de til i biblioteket likevel. Det er helt klart at noe register/minne eller annet går fullt hvis det er tilleggsinfo på låten eller podcasten. Dette er noe Nokia burde se på og få ordnet til neste firmware. Da telefonen støtter aac filer altså ipod format så burde det også støtte slik tilleggsinfo og ikke gå helt i lås når det er filer som har den infoen. Customer Care visste ikke om dette. De vet det kanskje nå hvis de har lest så her langt. Sender link til dem. Har merket også at jeg kan legge inn låter i en spilliste. Når jeg er ferdig så er det ingen låter i spillisten. Booter jeg telefonen og går inn og ser på spillisten igjen så er låtene jeg la inn der nylig der og alt er normalt. Dette er vel sånn sett det vanlige. Telefonen trenger en reboot innimellom. En annen ting som er håpløst er hvis du har telefonen liggende ved siden av pc'en der den spiller musikk eller annet. Så er det lite strøm på den. Du kobler den til pc'en med usb ledningen. Da stopper Music Player opp og går i "USB connection active" og slutter å spille musikk. Jeg vil lade. Jeg vil spille musikk. Men det er ikke mulig hvis du bruker usb kabelen. Nokia E75 er den beste telefonen til nå. Men den kan bli mye bedre. Iptelefoni En siste ting som er håpløst er å bruke E75 til iptelefoni. Jeg har Phonzo og det fungerte helt ypperlig med E65'en. Der fikk du tilsendt en oppsett sms og alt var bare vel. E75 støtter tydeligvis ikke noe annet en Gizmo og noe annet ræl. Vel jeg leste meg opp på dette: http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=39055 Du må installere den under for å ha muligheten til og bruke andre iptelefon leverandører http://www.forum.nokia.com/info/sw.nokia.c...2_0_en.sis.html Har rotet rundt mye med dette. Men ikke fått det til å fungere ennå. Hvis noen har noen tips å komme med så gjør gjerne det. Dette er info på telefonen min: Sofware version 110.48.125 Software version date 28.05.09 Custom version 110.48.125.260.03 Custom version date 10.06.09 Det var min korte review av E75 og de problemer jeg har havnet i til nå. Det er likevel den beste telefonen jeg har hatt til nå. Har massevis av programvare installert på den. Mvh Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 PodcastingFunker greit. Brukte dette også på E65. Setter pris på at E75 også kan spille av video podcast også. Podcast klienten er ikke uten feil den heller. Hvis man sletter podcaster uansett hvor og alt ser fint og ryddig ut. Kjører du da en update for å se om det ligger noe nytt der så får du "link" til alt du nettopp hadde slettet. Dette er håpløst synes jeg. Slik var det på Nokia E65'en også. Det er ikke mulig å sortere mappen og du må derfor bla bla og bla til du finner den podcasten du valgte å ikke slette i oppryddingen. Hei igjen En liten rettelse. Det over stemmer. Men alle "linker" som jeg kaller det dukker opp igjen hvis man avslutter Podcast programmet og så går inn igjen og oppdaterer. Ikke når man nettopp har slettet dem og kjører en update. Da får du ikke dem inn igjen. Mvh Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Hei igjen Var ikke voldsomt med tilbakemeldinger her. Men posten har ihvertfall blitt lest. Det er bra. Blir mer og mer glad i min E75. Den har sine svakheter. Men det er til nå den beste telefonen som jeg har hatt. Nå er det nå slik at gps sluttet å virke igjen. Denne gangen så sprang jeg ikke i butikken og fikk sendt den på service. Jeg tittet på hva jeg hadde gjort og her er hva jeg fant ut. Det var nok ikke noe galt med mobilen i det hele tatt. Bruker Sportstracker på mobilen sammen med den innebygde gps'en. For at GPS skal fungere så må A-GPS være påslått i GPS Data. Slår du av den så er du fucked og gps får ingen fix selv i andre gps applikasjoner. Har du ingen gps fix så gjør følgende (har engelsk meny) Velg GPS Data fra menyen Velg Options Velg Positioning settings Sjekk at Assisted GPS er valgt altså ikke avslått Telefonen vil bruke gsm nettverket i tillegg for å få fix. Er hva A-GPS er. Starter du Sportstracker så vil du få gps fix hvis du er i "nærheten" av satelitter. Man skulle tro at disse to gps applikasjonene ikke har noe med hverandre å gjøre. Men de har altså det. Min motivasjon for å slå av A-GPS var selvfølgelig for at jeg trodde at det kostet meg penger hver gang mobil gikk på nett for å få fix. Vet ikke om det gjør det. Men det er en liten pris å betale kontra og ha en gps som ikke "fungerer". Ellers ser dere her så er det ny firmware på tur. Det er ingen av "mine" bugs som er fjernet såvidt jeg kan se. http://www.allaboutsymbian.com/news/item/1...-gen_update.php Mvh Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Hei Rotet meg bort i julen. Har installert det meste på minnekortet. Oppgraderte til Ovi suite fra Pcsuite. Det førte så til at jeg oppgraderte til Ovi Maps 3.0. La da merke til at jeg hadde kun 9mb internminne igjen. (mer om hva årsaken til det var lengre ned). Det jeg så gjorde var litt lite gjennomtenkt, men Nokia is to blame selvfølgelig. :-) Jeg avinstallerte Ovi Maps 3.0 på mobilen og fikk 6 mb eller så mere plass på internminnet. Satte så igang installasjon av Ovi Maps 3.0 på nytt. Det gikk dårlig. Ovi Maps 3.0 er ikke Ovi Maps 3.0 det er en upgrade fra 2.0 til 3.0. Du må ha 2.0 installert for å få Ovi Maps 3.0 installert. Så da satt jeg der med Nokia Maps som ikke fungerte. Ringte til Nokia Care idag. Der var det ikke veldig mye hjelp å få. Dette er hva de forslo: Ta backup av telefonen. Kjør en resetting av telefonen. Det vil sette opp telefonen med programvaren på nytt inkludert Nokia Maps 2.0 og jeg skulle være tilbake der jeg startet. (*#7370#). Jeg hadde veldig liten lyst til å gjøre dette. For selv om jeg tok backup med Nokia Pcsuite så mistenker jeg at det var noe som ville gå galt. Så dette var ikke aktuellt. Ingen andre løsninger kunne han tilby. Greit. Så da var jeg tilbake til at Google er min venn i nøden. Det jeg trengte var en versjon av Nokia Maps 2.0 i en sis fil som jeg fikk installert for så å få oppgradert til Ovi Maps 3.0. Fant denne: Nokia Maps beta Fikk kjeft når jeg installerte at den ikke var kompatibel med min modell. Men fikk den installert. Gikk bare godt. Fikk ikke startet programmet. Men Ovi Maps 3.0 (upgrade) fungerte og jeg fikk oppgradert til Ovi Maps 3.0 og jeg var tilbake der jeg startet. Så installerte jeg Ovi Map loader og alt var bare "vel". Fant fort ut at Map Loader var temmelig crap. Fant denne siden som gjorde ting litt enklere: Nokia Maps offline maps Årsaken til at jeg var low on internal memory var at det lå en del store mailer med vedlegg i sent boksen. Når jeg fikk ryddet opp der så er jeg på 22mb ledig med Ovi Maps 3.0 installert. Skal se nærmere på Ovi Suite å se om den er bra. Var noe spillliste ting der. Kanskje det er lettere å lage til spilllister en slik jeg gjorde det. Vel det var min "lille" sak idag. Så Nokia Care var ikke noe særlig care. Beste er å løse ting selv. Mvh Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hei igjen Her kommer ennå mer observasjoner og fix på ting jeg observerer på Nokia E75. Har de siste dager hatt en konstant feil som er som følger. Går jeg i telefonboken og prøver å skrive inn "pa.." eller whatever for å få opp navnet "pappa" i telefonlisten så fikk jeg følgende feilmelding: "building cache search will be available in a moment". (Har engelsk meny) Det Nokia kaller "moment" er egentlig aldri da cache aldri ble ferdig rebuilt. Med det resultatet at jeg var nødt til å scrolle igjennom hele listen for å finne kontakten jeg skulle bruke. Irriterende. Jeg ringte ikke Customer Care da de som oftest bare sier du skal resette telefonen (se over). Så jeg fant ut igjen at dette må jeg løse selv. Det jeg fant ut var at ved å legge inn et vilkårlig nummer på voice mailbox nummeret. For så å reboote telefon. Da fungerte det igjen. Merkelig. Men sånn er det. En annen ting jeg har observert er hvis det er lastet ned la oss si 5 mails til telefonen til en eller annen konto. Så sletter du en etter enten å ha lest den eller ikke. Da kan det være at telefonen sletter den neste mailen også som du ikke har lest. Har observert dette flere gang. Det jeg fant ut var at hvis du da gikk ut av emailprogrammet. For så å gå inn igjen så var mailen der som ble borte bare sekunder før. En annen ting er podcast programmet. Det er ikke 100% stabilt. Når du har spilt ferdig en podcast og skal gå tilbake til menyen. Så skal telefonen vise listen der du valgte siste podcast når du trykker "Back". Og den podkasten du spilte skal nå stå markert som avspilt. Det som relativt ofte skjer er at podcast programmet avsluttes når jeg trykker høyre knapp som er "Back". Starter jeg podcast programmet igjen så står den podkasten som jeg nettopp spilte av markert som ny. Altså ikke avspilt. Trodde jeg trykket rød knapp/legg på knapp istedet for "Back" knappen når jeg hadde hørt en podkast. Men det er ikke det som skjer. Fordi hver gang jeg har hørt ferdig en podkast (viktig den må være hørt ferdig for å se dette) og trykker rød knapp/legg på knapp så avsluttes Podkast programmet. Men går man da inn og ser på podkastene så er den du nettopp spilte merkert som hørt altså ikke ny. Trykker du rød knapp/legg på knapp mens du hører en podkast så minimeres podkast programmet og du befinner deg på rot mens avspillingen av podkasten fortsetter i bakgrunnen. Knappene rundt navi key i midten er vanskelig å treffe. Men har vært nødt til og lære å leve med det. Men det er ikke det som er problemet med Podkastprogammet her. Det var dagens "lille" update. Det dukker helt sikkert opp ennå mer etterhvert som jeg bruker telefonen. Om dette hjelper noen vet jeg ikke. Håper det. Mvh Endret 9. januar 2010 av Marber Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Hei Det er gått mange dager siden sist oppdatering her. Dermed så er det på tide med noe nytt. Har da skjedd noe. Fikk melding på telefonen at det var ny firmware klar til telefonen. Tok backup av alt via Nokia Ovi Suite. Det tok tid da Ovi Suite to minnekortet også. Og da det var ca 4 gb ledig av 16gb så tok det tid. Var selvfølgelig engstelig at ting skulle gå til hel****, men det gikk bare godt. Så valgte jeg Verktøy Programoppdateringer fra menyen i Ovi Suite. Fant ikke noen ny firmware til mobilen der. Så da var det *#0000# på mobilen og sjekk updates der. Da kunne jeg laste ned en oppgradering på ca 8mb. Det gikk bare godt å oppgradere. Ingenting forsvant. Positivt overrasket over dette. Har nå: Software version 202.12.01 Software version date 14-12--09 Custom version 202.12.01.260.03 Custom version date 24-12-09 Er vel ikke mye jeg kommer til å merke til det som er endret. Les om endringene her: http://www.esphoneblog.com/2009/12/29/noki...sion-202-12-01/ Ellers så jobber Ovi suite med å synkronisere all musikken nå. Altså kopierer det fra mobilen til pc'en. Ovi Suite så ut som den var bedre enn å drive på med dette manuellt. Men det er en stor begrensning. Den gir mulighet for å lage spilllister i Ovi Suite og så laste den over til mobilen. Den laster ikke de opprinnelige spilllistene fra mobil til pc. Den sletter de heller ikke. Det er dumt den ikke overfører spilllistene. Så det kan se ut som jeg må lage nye spilllister som jeg så kan synkronisere med E75'en. Jaja. Man kan ikke få alt. Skal jobbe mer med Nokia Ovi Suite og se litt mer hvordan den fungerer. Nå driver den på med 566 bilder. De er lagt i forskjellige mapper på telefonen. Den strukturen får jeg heller ikke ser det ut som. Det blir opprettet en haug med mapper med dato for når bildet ble tatt som mappenavn. Damn it. Ovi suite legger musikken i forskjellge mapper under Music (på min pc ihvertfall). Itunes lib'en ligger i Martins music. Greit det er i to forskjellige mapper. Skal gi litt rapport på hvordan det fungerer etterhvert. Det er noen giga med musikk som skal kopieres så det tar litt tid. Den tar alt av podcast også. Nokia Ovi Suite til musikk er ikke helt stabil. Den viser ikoner for feile album på låter her. Kan være den tar seg sammen når den er ferdig å synkronisere. Ønsket er at det problemet jeg har sett før er borte nå. Jeg tenker da på det med at musikk ikke dukker opp pga ekstra infoen de inneholder. Meldingen her er ikke skrevet helt kronologisk. Skal jobbe mer med Nokia Ovi Suite og se hvordan jeg liker den. Kan se ut som til musikk (med et dårlig utgangspunkt med tanke på spilllistene da) og kontakter/meldinger er det brukanes. Til å synkronisere bilder så er det ikke brukanes hvis ikke man vil ha en haug med mapper på telefonen med dato for når bildene ble tatt som struktur. Det vil ikke jeg. Du kan lage Album på pc og legge bilder inn i dem og få de synkronisert tydligvis med telefonen. Men får ta en skikkelig backup og se om dette er veien å gå. Det blir det samme med mappene som bildene mine ligger i som spilllistene. Det er en del arbeid skal jeg opprette mapper å legge bildene i på samme vis som jeg må lage nye spilllister. Mvh Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Hei En ny dag og en ny bug funnet. Det er ikke sant. Dette er en bug som jeg har observert i min Nokia E65 også. Har to mailkontoer satt opp på min E75. Kobler til trådløsnett her hjemme eller andre plass for å laste ned/opp mail. Det jeg ser innimellom er at jeg finner ingen trådløse aksesspunkt selv om jeg vet at det fungerer da det fungerer på alle pc'ene her. Det jeg da har hatt suksess med er å prøve og koble opp den andre mailkontoen. Da finner den gjerne det trådløspunktet som den ikke fant nettopp. Går jeg inn på den første kontoen igjen så er trådløspunktet der og alt er ok. Sånn er det bare. Ingenting å gjøre med det heller. Så har du dette problemet så sett opp en mailkonto til og prøv om du kan gjøre det over. Ellers så har jeg ikke observert noen endringer i telefonen etter at jeg oppgraderte firmware. Fikk litt problemer faktisk. Men det er spesielt for noe jeg har så det skriver jeg ikke noe om her. Mvh Lenke til kommentar
Simhas Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei, jeg setter pris på at noen tar seg tid til dette. Jeg har selv ikke brukt for mye tid på å legge inn flere programmer og oppdateringer enda, men jeg skal få fikset det en dag:D Oppgraderte minne på min telefon også med et minnekort på 16gb! Men, jeg synes at mp3 spilleren er "litt" treig til å bla gjennom sanger med/treig på å skifte sang, egentlig treig generelt når en blar i menyene. Og så er den litt uoversiktlig.. Du har ikke tilfeldigvis noen gode alternativer? Og så bruker jeg sportstracker selv også, har ikke hatt problemer med gpsen enda, regner med at jeg får det når sommeren kommer siden det er da jeg bruker sportstracker til måling av fart.. mvh simon Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Hei, jeg setter pris på at noen tar seg tid til dette. Du har ikke tilfeldigvis noen gode alternativer? Og så bruker jeg sportstracker selv også, har ikke hatt problemer med gpsen enda, regner med at jeg får det når sommeren kommer siden det er da jeg bruker sportstracker til måling av fart.. mvh simon Hei Simon Takk for at noen setter pris på det jeg gjør. Har dessverre ikke noen forslag til musikkspiller. Bruker den innebygde i min. Synes ikke den er treg. Skal få fingeren ut en dag og få laget spillister i Ovi Suite. Må sette opp alt på nytt. Spilllister som allerede er på mobilen blir ikke overført til Ovi Suite. Så man må lage nye spillister i Ovi Suite som overføres til mobilen. Så jeg skal ta å sette opp all musikken på nytt en dag. Her er ennå litt mer bugs på E75. Pop'er et par mailkontoer. Opplever ofte at når jeg skal lese en mail så er den tom selv om den ikke skal være det. Hvis jeg trykker på reply så kommer innholdet av mailen opp og jeg kan lese det. Tungvindt, men det funker. Du vil ikke få noe problem med gps'en hvis du ikke roter det til slik jeg gjorde. Gjør du ikke det så funker alt helt greit. Mvh Lenke til kommentar
Hillbill Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg synes i grunnen E-75 er en ganske middelmådig telefon. Har hatt den i 3/4 år nå. Jeg bruker den bl.a til å koble seg opp mot exchange på jobb. Dette fungerer jo forsåvidt greit, men med en gang jeg forsøker å bruke kalenderfunksjoner går det treeeeeegt. Qwerty tastaturet er på ingen måte godt å skrive med. Det er flatt slik at en ikke har noen god følelse med hvilken tast en treffer. Min telefon har dårlig kontakt ett eller annet sted som gjør at det blir innslag av brumming(typisk 50hz), og av og til et voldsomt leven med innslag av "GSM-lyd" GPS'en har sluttet å fungere. Sync via Nokia suite er også en prøvelse. Noen ganger syncer den, andre ganger ikke. Av og til synker den noe og sletter andre ting(!!) S60 føles litt traust og gammelmodig. Som dere ser er ikke akkurat erfaringene av de beste med denne for min del. Men kanskje jeg bare har hatt uflaks med min telefon... Endret 10. februar 2010 av Hillbill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå