Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøpe HTPC

Anbefalte innlegg

Samme hardware som nevnt over i denne tråden men nye kjølere.

Kabinettvifter: 2x Nexus Real Silent 120mm 1000RPM eller 2x Noctua NF-S12-800

CPU kjøler: Scythe Ninja mini (vifteløs).

Eller alternativt dette:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85327

Antec NSK2480 er samme kabinettet som Antec Fustion Remote uten fjernkontroll og skjult CDrom.

Velger du Antec Fustion Remote (som er "penere") trenger du PSU f.eks Corsair HX 450. (eller de andre alternativene nevnt i denne tråden).

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme hardware som nevnt over i denne tråden men nye kjølere.

Kabinettvifter: 2x Nexus Real Silent 120mm 1000RPM eller 2x Noctua NF-S12-800

CPU kjøler: Scythe Ninja mini (vifteløs).

Eller alternativt dette:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85327

Antec NSK2480 er samme kabinettet som Antec Fustion Remote uten fjernkontroll og skjult CDrom.

Velger du Antec Fustion Remote (som er "penere") trenger du PSU f.eks Corsair HX 450. (eller de andre alternativene nevnt i denne tråden).

jeg har bestemt, at jeg skal kjøpe Antec Fustion Remote og Kingston ValueRAM DDR3-1066MHz 4 GB (2x2GB), Western Digital Caviar GP 500 GB, Scythe Ninja Mini, Asus M4A785TD-M EVO,

så, det er bare processor, og operativsystem (OS) igjen også må ha trådløs nettverk. processor det gjør ikke noe hvis det er dyrt, plus BLU-RAY READER.

her er BLU-RAY READER lister hos amentio

http://www.amentio.no/CBC.aspx?q=c:36111;p...vk-e3043v733759

Takk.

Endret av hasti
Lenke til kommentar

Skal du ha souroudlyd over hdmi ?, dette har betydning for valg av hk og gpu løsning.

Kavinettet Antech Fushion remote vifter går på 1000 rpm ved lav setting og skal ifølge tester være stille. De kan etter det jeg leste også kobles til hovedkortet for styring der.

Prossor siden du først bruker såpass mye mener jeg

Amd Athlon II 620 er et meget godt valg.

Lenke til kommentar
Skal du ha souroudlyd over hdmi ?, dette har betydning for valg av hk og gpu løsning.

Kavinettet Antech Fushion remote vifter går på 1000 rpm ved lav setting og skal ifølge tester være stille. De kan etter det jeg leste også kobles til hovedkortet for styring der.

Prossor siden du først bruker såpass mye mener jeg

Amd Athlon II 620 er et meget godt valg.

jeg skal kobles til tv via DVI.

du menner Amd Athlon II X4 620? støtter ASUS M4A785TD-M EVO, Socket-AM3?

Lenke til kommentar
Ja den støtter det hovedkortet.

Dog støtter ikke det hovedkoretet mer en stero over hdmi. Ønsker du mulighet for det over HDMI må endre litt.

hva gjør vi da? fordi TVen har bare 1 HDMI inngang. og det er koblet til Get dekoder.

Lenke til kommentar

Vi tar et rimelig skjermkort som har støtte for souround over HDMI. Eller du bruker kabler fra standard lydutganger.

F.eks dette

Men nå kan du trygt spare litt inn på hovedkort, men ser at det er få rimeligere hovedkort rimeligere enn det du har valgt med DDR3 minne. For Radeon 4350 er vestentlig bedre enn det integrerte skjermkortet som er med 785 g chipsettet.

Du taper imidlertid minimalt med ytelse ved å gå for DDR2 og 780 g eller 740 g hovedkort. Dersom du ønsker prisen på samme nivå som med 785g og DDR3 minne.

Lenke til kommentar
Vi tar et rimelig skjermkort som har støtte for souround over HDMI. Eller du bruker kabler fra standard lydutganger.

F.eks dette

Men nå kan du trygt spare litt inn på hovedkort, men ser at det er få rimeligere hovedkort rimeligere enn det du har valgt med DDR3 minne. For Radeon 4350 er vestentlig bedre enn det integrerte skjermkortet som er med 785 g chipsettet.

Du taper imidlertid minimalt med ytelse ved å gå for DDR2 og 780 g eller 740 g hovedkort. Dersom du ønsker prisen på samme nivå som med 785g og DDR3 minne.

som jeg sa fra for, jeg kan ikke koble HTPC via HDMI til TVen. fordi TVen har bare 1 HDMI, og det bruker vi til Get Dekoder, so derfor tenker jeg å koble via DVI.

Kabinettviftene som følger med støyer på laveste hastighet.

(Jeg har dette kabinettet).

Har byttet de ut med Nexus Real Silent 1000RPM, disse hører jeg ikke :)

takk for det, det er god tips.

Lenke til kommentar

At viftene støyer på 1000 rpm kan jeg forstå, har testet utallige vifter og selv om mange hevder at det er rpm som teller så er det enorm forskjell på støynivået mellom vifter på samme turtall, selv ble jeg ikke fornøyd med noen vifter før jeg fikk tak i Arctic Cooling sine vifter, disse finner du på Amenitio, har selv ikke prøvd Nexus, men de er kjent for å være stille, så jeg tror nok på Oberguru.

Lenke til kommentar

Hva man oppfatter som støy er relativt, så man må nesten prøve seg litt frem.

Jeg har testet en del vifter. Synes Nexus passer best for meg.

Har prøvd vifter med varierende hastighet (PWM), disse roterer på enda lavere hastighet når pcen er idle, men jeg synes det er irriterende når de endrer hastighet.

Som Osse nevnte har viftene som sitter i kabinettet fått god omtale. Fra SilentPCreview:

The Antec TriCool is a very good choice for casual users, as it is very widely distributed and its "Low" setting is good enough for systems that don't need to be inaudible.

Noctua:

The best fan of the bunch was the Noctua, which overcame our skepticism and lived up to its hype by producing more airflow at lower speeds. Its airflow-to-noise ratio is its best feature, which gives it enough of an edge to make up for its slightly rougher noise character. The Noctua has seen recommendations around the web, and we have no qualms about adding our own to the list.

Nexus:

Ranked in terms of noise, the Nexus and the Kama Flow / S-Flex should probably tie for second, but the better quality S-FDB bearings in Scythe's fans and the specter of sample variance for the Nexus are enough to secure second place for Scythe fans. We'll call the Nexus a close third.

Arctic Cooling er vel også testet der, men finner ingen anbefaling. Men igjen det er øret som bestemmer :)

Anbefalinger:

http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...