Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøpe HTPC

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenker og bygge HTPC til stue, skal kobles til en Plasma 50 tommer.

PC-en skal brukes til og se på film, og live fotball via Sopcast, eller Formula 1 live stream.

tenker og ha fjernkontroll plus trådløs netwerk fordi internet er på etasjer oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg tenker og bygge HTPC til stue, skal kobles til en Plasma 50 tommer.

PC-en skal brukes til og se på film, og live fotball via Sopcast, eller Formula 1 live stream.

tenker og ha fjernkontroll plus trådløs netwerk fordi internet er på etasjer oppe.

det er ikke noen som kan helpe meg?

Lenke til kommentar
Har du et budsjett? har du et kabinett du liker? trenger du mye lagringsplass? Skal du spille litt?

endelig, fikk jeg angel.

Har du et budsjett = 3000 - 4000

har du et kabinett du liker = nei!

trenger du mye lagringsplass? = mellom 100 - 200 GB

Skal du spille litt? = nei, skal brukes til å se på film og fotball og formule 1 + music video.

Endret av hasti
Lenke til kommentar

Er ikke væst oppsett, og hk klarer full hd, og ser at det er lagt vekt på støysvakt, noe som er viktig for HTPC, dog overses det et par småting, er en meget stille cpu kjøler som er satt opp, nesten ikke hørbar, men dette hjelper lite, da det bak er 2 vifter som kjører på 2050 rpm. Disse bør skiftes ut før standard kjøleren til AMD, som kjører på 1300 + rpm avhenging av last.

Silverstone LC 17

2 stk arctic cooling 80mm vifter 500-2000 rpm, egen tempratur føler, for utskifting av de 2 viftene i kabinettet

Arctic Cooling 550w psu, er samme innmaten i denne som corisiar 500 w og antech earthwatt 500, prodosert av sesonic, men med mer stillegående vifte

Arctic Cooling cpu kjøler socket am3, 500 - 2000 rpm

dimisjonert for cpu opp til 70w ikke beregnet for overklokking. Dette gir nesten en uhørbar rigg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Jeg så det, men det nytter lite med stille disk og stille cpu kjøler uten at de viften bak på kabinettet skiftes ut. Jeg ville nok ha gådd for AM3 oppsett med 785g chipsett valgt hk med standard hdmi.

f. eks dette, minne må da skiftes til DDR3. Dette gir kun sterolyd over hdmi :(, men en kan jo benytte de vanlige utganger for souround.

Lenke til kommentar
Silverstone SST-ML02B-MXR HTPC Sort

Vifte: 1x 50mm Bak

Jeg bygde engang et par maskiner med slike vifter, 50mm må spinne fort for å flytte luft, for å si det slik, vil aldrig hadd et slikt kabinett. Små vifter på høyt turtall er rett og slett fanskap.

Vifta der spinner på 2200 rpm, kunne vært værre men absoltt hørbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...