EZAccess Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 ...disk i utforsker. Da tenker jeg smartmedia, flash etc Hvilke kan du bruke som en flyttbar disk? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Med en kortleser (f.eks. SanDisk sinImageMate USB 2.0) og ingen programvare som overtar når du vil kopiere ut filer (Canons ZoomBrowser EX f.eks.) skulle vel Compact Flash (billigste type minnekort) virke på den beskrevne måte? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg lånte et Canon Ixus v2 for en kort periode. Dette DK bruker CF kort, og det kom ikke opp som en flyttbar disk i utforsker. Så det du sier at jeg må ha en kortleser for at jeg skal kunne bruke minnekortet som et lagringemedium? OK Lenke til kommentar
hce Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg lånte et Canon Ixus v2 for en kort periode. Dette DK bruker CF kort, og det kom ikke opp som en flyttbar disk i utforsker. Så det du sier at jeg må ha en kortleser for at jeg skal kunne bruke minnekortet som et lagringemedium? OK Mitt Nikon 4300 med CF kort kommer opp som en flyttbar disk i utforsker. De 6in1 kortlesere jeg har sett dukker også opp som en flyttbar disk i utforsker (dvs. mange flyttbare, en for hvert "hull"). Dette fungerer kun i Win2k, WinXP, MAC OSX og Linux så vidt jeg vet. Eldre Wintendo versjoner har ikke denne muligheten med å dra opp slike enheter (noe usikker på winME). Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Alle minnekort kan brukes som en flyttbar disk. Denne funksjonen avhenger nemlig ikke av minnekortet, men av duppeditten minnekortet sitter i. F.eks. vil et CompactFlash kort dukke opp som en harddisk hvis det kobles til via et Nikon-kamera, men ikke hvis det står i et Canon-kamera. De fleste minnekortlesere dukker også opp som harddisker. MLW Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Med kortleserne følger det som regel med drivere for eldre versjoner av Windows (95/98), sånn at de kommer opp som flyttbare disker. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 har faktisk opplevd at minnekortene ikke kommer opp som flyttbare disker. dette har ofte vært på grunn av en feil i oppsettet, og ikke en mangel på minnekortet. gå inn i kontrollpanel -> admin.. -> disk managaer (eller noe sånn) i listen der skal du kunne finne minnekortet, gå deretter inn på egenskaper, og tilegn en stasjonsbokstav som er ledig. dette er hvertfall hva eg har opplevd og som har løst det for meg. forstod eg spørsmålet? Lenke til kommentar
knuflesus Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Alle minnekort kan brukes som en flyttbar disk. Denne funksjonen avhenger nemlig ikke av minnekortet, men av duppeditten minnekortet sitter i. F.eks. vil et CompactFlash kort dukke opp som en harddisk hvis det kobles til via et Nikon-kamera, men ikke hvis det står i et Canon-kamera. De fleste minnekortlesere dukker også opp som harddisker. MLW OK. Jeg har Canon A70. Er det noen som har noen tips om hvordan vi kan få denne opp som en flyttbar disk (kjære W2k). Prøvde Disk Manager, men der fant jeg ingenting. På forhånd takk. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jepp, kjøp en kortleser. A70 kommer så vidt jeg vet ikke opp som egen disk. Bruker selv en SanDisc USB20 leser som kommer opp som egen disk. Jeg kan fortsatt bruke ZoomBrowser. Bonus: Kortleseren er raskere til å laste ned bilder både som USB1.1 og USB2.0 device enn kameraet. Kostet meg ca 300,- Mange fotoforretninger selger denne dingsen for 250 til 400 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå