z00l Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei, Har anskaffet meg en ny PC som består av komponenter som: Asus Rampage II Extreme Intel i7 950, 3.066 GHz 12 GB OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz (2x 6GB Kit) Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan Ønsker primært å klokke denne opp mot 4 GHz. Er dog lenge siden jeg satte meg særlig inn i ting, og lurte i den anledning på om noen kan si meg hvilken verdier jeg bør endre på i bios. Asus Rampage II Extreme har vanvittig mange forskjellige verdier som kan endres. Skjønner forsåvidt at jeg må øke volten på CPU'en, men hadde håpet at noen hadde et slags standard oppsett som fungerer bra på mitt system ? Det som er viktig for meg er at systemet er 110% stabilt. Dvs ønsker ikke å få uventede BSOD en gang i uka. Forøvrig å står PC'en min på 24/7, så det må ikke være helt over-kill mtp overklokkingen. Hadde satt veldig pris på om noen kunne gi meg verdiene jeg trenger å taste inn i bios Mvh z00l Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor skal andre gjøre jobben for deg? Det finnes jo utallige guider der ute. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Gjør som de fleste av oss har gjort før, bruk google, søk på overklokking, les noen guider, prøv selv i bios. Det er uhyre liten sjans for at du klarer å ødelegge noe hvis du bare bruker sunt fornuft. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Her kan du ihvertfall finne en god del info om hovedkortet og klokking på det hket: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...Rampage+Extreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå