Bulletus Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Hallo i luken alle hardware-eksperter ! Det er alltid lurt å lufte greine blant Norges hardware elite , so here it comes !!! ; Mitt gamle nforce 680i HK har kranglet siden jeg fikk det (noen år siden)med masse kræsjer og annet svineri, men bytting av HK har vært utsatt pga en litt lei skrue i kabinettet . Nå er tiden inne ! Har kjøpt meg Windows 7 og tenkte at en liten hardwareoppgradering i samma slengen er fornuftig, begynne på bar bakke og nyvasket rumpe . Jeg bare lurer på om mitt 280 gtx vil yte bedre under det nye oppsettet ( i spill ) eller om kortet allerede yter 100 % på det gamle ? Gammelt oppsett ; HK : nforce 680i Cpu: Core2Duo E6850 3ghz Ram: 4gb 800 mhz ddr PSU:1KW Chieftek Lydkort:X-Fi Elite Pro gfx:280 GTX Nytt oppsett : (det er allere i posten , så nytter ikke å grine over dumme kjøp ) HK : ASUS P6T, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, GbLAN, 3xPCI- Cpu:Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 1366, 3.066GHz, QuickPath 4.8GTs, 4x 256KB, Boxed Ram:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7 PSU:1KW Chieftek Lydkort:X-Fi Elite Pro gfx:280 GTX Klaska på litt tilleggs utsyr : Corsair DOMINATOR Airflow Fan supports up to 6 Memory Modules in a Motherboard A Noctua NT-H1 Kjølepasta High-Performance Hybrid, 3.5g Noctua NH-U12P SE1366 CPU kjøler Socket 1366, 19,8 dBA Microsoft Windows Home Premium 7 Norsk, Oppgr, DVD . Ettersom begge cpuene går på 3ghz , så har jeg bange anelser om det nye oppsettet vil gjøre grafikken min i spill raskere.Men er så drita lei det gamle nforce kortet at jeg spyr ! Og spillene som kommer vil vel begynne å dra nytte av flere kjerner ? Kommentarer mottas med den største ærbødighet ! Endret 23. oktober 2009 av Bulletus Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 du vil nok merke litt forskjell i noen spill ja. mest pga 4 kjerne cpu. men så voldsomt mye blir det ikke. men er jo najs oppsett uannsett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå