Skogli Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Heisan. Jeg har en gammel stasjonær med Windows XP Home stående hjemme. Denne har jeg lyst å ha som back-up/server data, og vil i den forbindelse synkronisere mine musikkfiler med stasjonæren. For å forklare det enkelt: Hver gang jeg legger inn en musikkfil på en av datamaskinene så vil jeg at det skal være enkelt å overføre filen til den andre. Slik at jeg alltid har de samme filene på begge maskinene. Det trenger ikke å være automatisk, gjør det gjerne manuelt, men må vel være en enklere måte enn å dra/slipp hele tiden? Mvh: Skogli Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Last ned Microsoft SyncToy 2.0, den er gratis. SyncToy can perform five actions on folder pairs. Synchronize: New and updated files are copied both ways. Renames and deletes on either side are repeated on the other. Echo: New and updated files are copied left to right. Renames and deletes on the left are repeated on the right. Contribute: New and updated files are copied left to right. Renames on the left are repeated on the right. No deletions. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Trenger man bare å kopiere nye eller endrede filer til en annen HDD innimellom så kan man gjerne lage en batfil i stedet for å bruke ekstra programvare. Denne kan kjøres manuelt eller settes opp til å kjøre automatisk som planlagt oppgave. backup.bat ---------------- xcopy "d:\ebok og dok\dokumenter" e:\dokumenter /D /S /Y xcopy d:\bilder e:\bilder /D /S /Y xcopy d:\Musikk e:\Musikk /D /S /Y pause Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå