Gå til innhold

USB smartCard reader funker ikke i win7 x64

mpeg

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har innstallert Win7 X64, men jeg får ikke smartcard readeren til å funke.

Har forsøkt å finne drivere og innstallere dem uten resultat. Har også driver cd fra Omnikey med driverene, men der får jeg feil 1603? Hvorfor støtter ikke win 7 x64 smartcard da tro? Gir meg skikkelig hodepine dette. Får ikke levert tipping på nett uten kortleseren :-)Noen andre som har det samme problemet?

Har søkt på emnet her, men fant ikke noe om dette.Går da ut i fra at andre ikke har spurt om det samme.Takker for all hjelp.

Mvh

mpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor støtter ikke win 7 x64 smartcard da tro?

Det korrekte spørsmålet er: Hvorfor støtter ikke SmartCard-leseren min Win 7 x64 ?

Det er ikke Microsoft som har ansvar for å lage driverne, det er det HW-produsentene som gjør. Ta kontakt med Omnikey - sjekk websiden deres. (Ofte vil Vista-drivere også fungere i Windows 7.)

Jeg vet ikke hva feilmeldingen du har fått betyr. Det kan skyldes at installasjonsprogrammet ikke vet hva Windows 7 er og dermed "får panikk". Kanskje det vil hjelpe å kjøre installasjonsprogrammet i "Kompatibilitetsmodus for Vista" eller "Kompatibilitetsmodus for XP"? (Det er mulig du må kopiere filene fra CD'en og inn på en mappe på harddisken for å gjøre dette.)

Generelt sett bør man alltid sjekke om det finnes drivere for et OS man har tenkt å installere - før man installerer det.

Lenke til kommentar
Hvorfor støtter ikke win 7 x64 smartcard da tro?

Det korrekte spørsmålet er: Hvorfor støtter ikke SmartCard-leseren min Win 7 x64 ?

Det er ikke Microsoft som har ansvar for å lage driverne, det er det HW-produsentene som gjør. Ta kontakt med Omnikey - sjekk websiden deres. (Ofte vil Vista-drivere også fungere i Windows 7.)

Jeg vet ikke hva feilmeldingen du har fått betyr. Det kan skyldes at installasjonsprogrammet ikke vet hva Windows 7 er og dermed "får panikk". Kanskje det vil hjelpe å kjøre installasjonsprogrammet i "Kompatibilitetsmodus for Vista" eller "Kompatibilitetsmodus for XP"? (Det er mulig du må kopiere filene fra CD'en og inn på en mappe på harddisken for å gjøre dette.)

Generelt sett bør man alltid sjekke om det finnes drivere for et OS man har tenkt å installere - før man installerer det.

Hei.

Takk for raske svar. Jeg har forsøkt å innstallere dem i win xp 64 kompabilititet, og vista, men det vil seg ikke.Tror kanksje maskinen får panikk ja :-)Men er jo litt merkelig, da microsoft vanligvis legger ut oppdatering rund smartkort støtte osv. Men mulig det tar tid denne gang.Får bare vente å se :-)

Lenke til kommentar

dette er rart, kjørte selv window7 upgrade advisor og omnikey cardman 3x21 ( vista ) er compitabelt.

her er microsoft sin forklaring/løsning på denne feilmelding 1603:

http://support.microsoft.com/kb/834484

har du de siste vista driver fra omnikey ?

selv har jeg: CardMan 2020_6020 V3.7.3.21

her er Omnikey's driver downloads:

http://www.hidglobal.com/driverDownloads.php?techCat=19

der finner du w7x64:

Windows 7 x64

Title Size File Description

CardMan Synchronous API for Windows 3232576 CardMan_Synchronous_API_V1_1_1_4.exe CardMan synchronous API (V1.1.1.4 - Release: 10/10/07 - 3927kB )

lykke til

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Nå har jeg forsøkt det siste forslaget med linkene, men når ikke det funket så må jeg bare gi opp.Takker så mye for de. Har en Smartcard reader 2020 USB, men finner ikke x64 driveren til akkurat denne.

Tror jeg avventer å ser om det dukker opp en etter hvert. Er jo litt tidlig, da win7 akkurat har blitt sluppet.

Mvh mpeg

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Nå har jeg forsøkt det siste forslaget med linkene, men når ikke det funket så må jeg bare gi opp.Takker så mye for de. Har en Smartcard reader 2020 USB, men finner ikke x64 driveren til akkurat denne.

Tror jeg avventer å ser om det dukker opp en etter hvert. Er jo litt tidlig, da win7 akkurat har blitt sluppet.

Mvh mpeg

Windows 7 x64

CardMan Synchronous API for Windows 3232576 CardMan_Synchronous_API_V1_1_1_4.exe CardMan synchronous API (V1.1.1.4 - Release: 10/10/07 - 3927kB )

denne finner du på linken:

win7x64 til cardman 2020:

http://www.hidglobal.com/driverDownloads.p...amp;prod_id=199

hvis den kommer opp med " operating system win2000/xp trykk på rullegardine og få opp win7x64.

lykke til

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Jeg har samme kortleser som TS men har fått lagt inn driver. På siden over så finnes det ingen drivere for Windows 7, kun API for programmerere.

Jeg har lagt inn en driver for Windows XP64 (CardMan2020_6020_V3_7_3_21_AMD_64Bit.exe) og Windows gjenkjenner da kortleseren som CardMan 2020.

Problemet er at jeg får denne feilmeldingen ved innlogging til Norsk Tipping:

Kontakt Norsk Tipping Kundeservice på [email protected] eller 07770 . Feilreferanse 31406 (E-04)

Ved kontakt med Kundeservice, oppgi hendelse 32979-46 sammen med feilreferansen.

Har sendt en mail til kundeservice der så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Mvh mpeg

Windows 7 x64

denne finner du på linken:

win7x64 til cardman 2020:

http://www.hidglobal.com/driverDownloads.p...amp;prod_id=199

hvis den kommer opp med " operating system win2000/xp trykk på rullegardine og få opp win7x64.

lykke til

Hei.

Nå har jeg forsøkt dette også, og når dette ikke funker må feilen ligge et annet sted i Windows. Kan ikke skjønne noe annet.

Her får jeg servert av dere dene ene gode løsningen etter hverandre og som etter min mening burde funke, da må det være i windows .....tror jeg. :-)

Er nok ikke mer å gjøre med dette nå.Kanskje bestille en ny kortleser er tingen :-)

Masse takk for utrolig bra hjelp. :yes:

Mvh

Mpeg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar

Kjør webleseren din som administrator før du besøker norsk-tipping.no. Kun nødvendig én gang.

Stemmer, var det svaret jeg fikk :)

Fikk også beskjed om at Windows 7 64-bit ikke fungerer med den gamle kortleseren så de sender meg en ny!

Lenke til kommentar

Kjør webleseren din som administrator før du besøker norsk-tipping.no. Kun nødvendig én gang.

litt rart og dårlige kundeservice at Norsk Tipping ikke legger denne informasjon ut på nettsiden sitt :thumbdown: ( tok forresten lang tid også da Vista kom )

Lenke til kommentar

Heisann.

Fikk min nye smartkortleser i dag, og det funker nå helt fint.Fikk ikke innstallert programvaren fra cd`n som fulgte med, da det kom opp feil meldinger 1603, men når jeg satte inn USB så fant windows leseren, og det funket uten programvaren på cd`n.Leseren lyser ikke hele tiden (noe jeg har sett på andre ) men når jeg setter inn tippekortet lyser den for så å slukke,og det samme når jeg har levert på nettet.Tror denne bare lyser når den er i bruk.Men den virker og det er det viktigste.

Min gamle kortleser går nå i søpla.

Endelig kan jeg levere tipping på nett igjen. :D

Mvh

mpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...