fhl Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har satt i sammen en maskin bestående av Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H hovedkort, AMD Athlon II X2 250 prosessor og 2 stk Kingston 2GB minnebrikker. Harddisken er en helt ny WD disk. Når jeg slår på maskinen, starter viftene opp. Problemet er at jeg ikke får noe frem på skjermen. Jeg vet at den og kabelen fungerer, så feilen ligger i maskinen. Noen som har et tips? Frode Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Når det (uhyre sjeldent) oppstår slike problemer når jeg bygger en pc, plukker jeg den fra hverandre og setter den sammen igjen. Andre gang bruker det som regel å fungere Vær ekstra nøye med strømkabler o.l. når du setter den sammen, det ofte er slurv fra byggeren som er årsaken til at maskina ikke starter. -Anders- Lenke til kommentar
thrml Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Du lister ikke opp noe skjermkort her men det regner jeg med at du har? Har du foresten koblet til den 4 pins cpu strømkontakta fra psu? Liten edit: Sjekka hovedkortet ditt. Var visst innebygd skjermkort der ja.. Hmm du har plugga i 8 pins strømkontakten ved siden av cpu slotten? Endret 23. oktober 2009 av thrml Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 sjekk at RAMen er i riktig spor. Se i manualen hvilke du skal bruke. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 CPU strøm er plugget inn. RAM er installert i henhold til manual. Jeg tenkte jeg skulle teste oppsettet uten kabinett for å utelukke kortslutning. Frode Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vet at flere hk med integrert gpu, viser bare post ved bruk skjerm koblet til D-Sub port, så er det den du prøver? Er det noen pipe koder, har du koblet til system warning speaker til hk? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Testet uten kabinett uten at det gjorde saken bedre. Tok ut RAM og satte de inn igjen i samme spor. Nå fungerer det, jeg var nok litt for lett på labben første gang. Takk for alle forslag og god helg! Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå