Guybrush Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har en cd som jeg ikke klarer å kopiere ifra. Får feilmeldingen Data error (cyclic redundancy check) Noen som veit om noen små sjekke utils som lar meg kopiere denne cd'en (f.eks. ved å sette på noe retry=100 eller noe) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 du kan prøve på en annen cd-rom leser. stor forskjell på hvor bra forskjellige lesere takler ødelagte plater Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Har egentlig prøvd det... (men den ene sliter ALLTID med å lese cd'er) Den jeg prøver å lese ifra er en Plextor 12x cd-brenner. Pleier og være bra de... Det bare virker som om utforskeren gir opp litt for fort... Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 prøv isobuster. dette er ett program som er laget for å lese iso'er og lese dårlige cd plater. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har en cd som jeg ikke klarer å kopiere ifra. Hvis CD-en har mye riper og hakk, forsøk å vaske den forsiktig på undersiden med litt såpe! No kiddin' - det fungerer ofte! Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Hvis CD-en har mye riper og hakk, forsøk å vaske den forsiktig på undersiden med litt såpe! No kiddin' - det fungerer ofte! Cd'en ser egentlig helt fin ut. Problemet er at den er ca 2 år og er brent på en billig cd til ca 2kr. (Skrive bak øret: ALDRI kjøpe billig CD'er igjen) Jeg tester isobuster! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 det kan være litt med cd'en, men min erfaring er at selv 3-kroners plater funker fint etter to år bare man behandler de bra. Så klart tåler jo f.eks. en TDK eller Verbatim plate mer, men jeg har ikke noen problemer med slikt i alle fall. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har heller ikke noe problem med gamle billige CD'er. Bruker kun billige CD'er. Det er ofte enklere å lage et CD image av en dårlig CD enn å kopiere den, ville prøvd det. Ellers er og Vann og bitte litt Zalo meget bra. Da er den ren under, alt fett og lingnende er borte og den elese enkere enn den gjordes før. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvordan får du crc-error ved kopiering, hvilket prog er dette..? Checksum verdiene er vel lagret i innstallasjons programmet/arkivet så problemet skulle ikke oppstå før du evt innstallerte fra cd`en.... Uansett, i verste fall bruk cd-throttle og lås read speed til 1x og extract filene med isobuter eller lag et nero image med innstillingene: Unreadable data/continue copying/force raw reading mode 1 og 2 /try to correct data Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Exact Audio Copy støvsuger det meste ut av en CD, ihvertfall hvis det er snakk om musikk. Gratis er det også. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Den "data error: cyclic redundancy check"-tingen er jo en fin windows-melding.. Fått den et par ganger selv når jeg skulle kopiere store filer fra en cd til disken vha explorer.. Prøv å lag image av cd'n med ett eller annet program, og så bruk isobuster eller noe for å extracte fila ut derfra.. kan kanskje funke. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Send den til IBAS, de fixer problemet ditt (litt dyrt men ellers bra =P) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå