mad_arab Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har surfet litt på sidene til konkurransetilsynet og er forvirret med tanke på strømpriser: http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraft...kk-kraftpriser/ Jeg skal ha abonnement til en middels stor leilighet i Oslo, og jeg hadde antatt at abonnement av typen "Påslag markedskraft (spotpris)" ville vært billigst. Imidlertid, så foreslår den abonnementer av typen "Standard variabel pris", som jeg ville ha antatt at var dyrere(?) Disse blir jo fastsatt sjeldnere, og da må de jo ta avanse i forhold til markedet (trodde jeg?). Spesielt når de billigste spotpristilbudene har kr 0 i påslag. Siden "alle" har strøm så ville jeg anta at noen her har vært på jakt etter billigere leverandør og kanskje kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Konkurransetilsynets kraftprisoversikt foreslår ikke noen avtaletype over noen andre. Det siden gjør er å rangere fire avtaletyper, fra billigst til dyrest. Det at Standard Variabel står i første kolonne, betyr ikke at den er billigst, eller anbefalt. Du har også rett i at Spot historisk har vært billigst over tid. Bruker selv Spot fra Gudbrandsdal Energi som selv produserer strøm, som har vært helt ryddige når det gjelder fakturering, i motsetning til hva jeg har hørt om fra rene kraftsalgselskaper. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jepp, jeg var litt uklar her, jeg sorterte de resultatene som kom øverst på de 2 typene (6 totalt) i prishistorikk grafen. Tilsynelatende så var variabel billigere, ihvertfall for 10000kwh, i den grad det er et korrekt estimat. Synes ikke det var så intuitivt å finne ut av dette, men så lenge man velger noen av de som topper listene så er det vel ikke så ille uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå