L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Natt til søndag er det den tiden av året igjen. Klokka skal stilles. Lurer du på hvilken vei, sier du? Vel, jeg har en enkel huskeregel. Man liker sommeren. Derfor stiller man klokka mot sommeren. Det vil si at om høsten så stiller man klokka tilbake og om våren så stiller man den frem. Så søndag klokken 0300 stiller man klokka til 0200. En time ekstra å dra deg i senga på med andre ord. Synd for de av dere som jobber nattskift da. Lurer du på om klokka di går riktig så kan du gå inn på klokka.no. Her ser du korrekt tid og også hvor riktig klokken på din pc er. Min er 3 sekunder for sen i følge klokka.no. Tidligere så har det ofte vært litt surr med klokka på forumet. Vil ikke klokka på forumet stille seg riktig for deg så ta en kikk på kontrollpanelet ditt og sjekk om sommertid er aktivert. Kan hende det trengs litt triksing her. For å oppdatere innstillingene så skal det bare være å gå på forumets hovedside etter at de nye innstillingene er lagret. Det skal egentlig fikse biffen. Hvis ikke det hjelper så prøv å slette cache og cookies eller logg ut og inn. Igjen: Er du på søndag usikker på hva som er riktig klokke så gå inn på klokka.no Endret 23. oktober 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Takk for påminnelsen Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ingen som stiller den akkurat kl. 03 da. Jeg stiller den før jeg legger meg, så har jeg riktig tid når jeg våkner. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Windows 7 har vært så snill å minne meg på dette i en uke alerede Men det er enda godt, det er noen mørke morninger om dagen. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Takk Lars Det man gjør er å f.eks spille til 0300 stiller du klokka så spiller du litt til Endret 23. oktober 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Takk for påminnelsen ;p Lenke til kommentar
aGal Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Godt å ha vekkerklokke som stiller seg selv Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Takker, selv om jeg hadde nok blitt redda av radiostyrt klokke og Windows. Var fullstendig uvitende om dette. Edit: Halvårets gode signaturgjerning: Endret 23. oktober 2009 av Überadri Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Har dere lyst til å være med å redde andre fra å glemme dette så har jeg signaturkode her: [size=2][b][url="http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165543"][color="#ff0000"]Husk å stille klokka på søndag![/color][/b][/size][/url] Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Redde andre? Sikker på at du ikke overdriver nå? Er jo tross alt bare en søndag. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Redde andre? Sikker på at du ikke overdriver nå? Er jo tross alt bare en søndag. Du redder folk fra å komme for tidlig på forskjellige ting de skal på søndag Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvis du respekterer hviledagen blir det fort en mandag ... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Bedre å komme for tidlig enn for sent. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du tok da dette veldig alvorlig da, L4r5 Vært en episode en gang i tiden da du glemte og stille klokka eller? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Du tok da dette veldig alvorlig da, L4r5 Vært en episode en gang i tiden da du glemte og stille klokka eller? Et par ganger. En gang så stilte jeg den feil vei også. Endte opp med å komme to timer for tidlig til en avtale. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Haha Den svir. Pleier og glemme det selv, men alltid noen som minner meg på det heldgivis. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 En gang så stilte jeg den feil vei også. Endte opp med å komme to timer for tidlig til en avtale. Haha! Begynnte vel å lura når det plutselig ble mørkt klokka 14:00 tenker jeg... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Bare meg som synes det er ganske teit å stille klokken slik at det blir lysere om morgenen? Det er jo om ettermiddagen/kvelden at det er greit med lys. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Bare meg som synes det er ganske teit å stille klokken slik at det blir lysere om morgenen? Det er jo om ettermiddagen/kvelden at det er greit med lys. Neh. Det er stilig å komme hjem fra jobb/skole når det er mørkt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Bare meg som synes det er ganske teit å stille klokken slik at det blir lysere om morgenen? Det er jo om ettermiddagen/kvelden at det er greit med lys.Det er vintertiden som er normalen. Det er sommertid som er "unaturlig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå