Sherrry Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei:) Jeg skal ha særemne neste torsdag, og har lest to bøker av Erlend Loe, Muleum og Tatt av kvinnen. Men jeg greier ikke å finne en problemstilling, noen som har noen forslag? Det hadde vært supert:) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Sammenligne dem? Du kunne kanskje tenkt på det før du satte i gang å lese? Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Du kan sammenligne bøkene som Matsemann nevnte. Du kan også gjerne gå litt i dypben på hva som kjennetegner bøkene, hva som gjør dem spennende eller interessante og lese, komme med sammenligning på noen av personene i bøkene osv. Men det hadde vært en idè og bestemme seg for problemstilling gjerne før du begynner på selve oppgaven. Du burde i det minste ha det klart for deg hva du skulle gjøre etter du hadde lest bøkene. Lenke til kommentar
Vepse Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Understreker det Gayatri-mantra har sagt over meg, problemstilling er viktig. Jeg innser at dette er en gammel tråd, men den kan senere vise seg å være nyttig dersom folk som lurer på det samme leter etter hjelp i denne tråden, så.. Dersom du først skal ha særemne om Erlend Loe, forsikre deg om at særemnet ditt er så bra at læreren din faktisk glemmer at det er 50 andre elever som også har særemne om Erlend Loe. Etter å ha blitt tvunget til å overbære drøyt 20 særemnefremføringer vil jeg minne deg på å passe på hvor lang fremføringen din faktisk er. Hverken lærere eller elever klarer å nyte en særemnefremføring som varer i over 15 minutter. Og igjen; problemstilling. Etter mine erfaringer med særemner var det et fåtall som faktisk hadde løst problemstillingen sin. For å faktisk svare på spørsmålet til TS; Det samfunnskritiske i Erlend Loes bøker kan bli en spennende problemstilling. Problemstillingen "hvordan fungerer egentlig kommunikasjon i Erlend Loes univers?" er også spennende. Lykke til, selv om du antageligvis har hatt særemnefremføringen din for lenge siden Lenke til kommentar
Mrs. Grethe Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nå vet jeg ikke hvor stort mellomrom det er mellom utgivelsene av disse to bøkene, men du kunne jo eventuelt prøvd det på "hvordan har forfatteren utviklet seg?" og gå dypere inn i skrivmetoder, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå