Redaksjonen Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Brukere på Diskusjon.no har de siste dagene mottatt e-post med reklame fra et eksternt selskap. Les mer ## edit av ilpostino ## de som har mottat denne søppelposten og ønsker å anmelde henstiller jeg til å besøke denne siden hos Forbukerombudet. Endret 23. oktober 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 bra at Edda tar dette såpass seriøst. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Kjipt at folk driver slik. Jeg viser heller ikke min epostadresse her. Folk kan ta kontakt via PM om det er noe, og så evt. ta det videre derifra. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ja, godt å vite! Lurte på hvor all spam'en kom fra! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Oi. Dette må jeg si var alvorlig i mine øyne. Godt det blir iverksatt granskning. Håper på en god redegjørelse for hva som har skjedd. Jeg har aldri opplevd noe lignende med HW og har ansett nettverket som seriøst i slike saker. Dette må man til bunns i. Hvordan kan dette ha skjedd? Hvilke "forlokkende" tilbud er det folk egentlig har mottatt? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvordan kan dette ha skjedd? Skal jo ikke være mulig! Noen fra innsiden som har sluppet informasjon kanskje? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vil gjerne vite hvilken underleverandør det er snakk om også. Noen som har noen ide? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Dette viser i det minste at folka bak scenen her på Diskusjon gjør en god jobb, BRA! Har ikke fått noe selv enda, men reklame i inboxen avfeier jeg uansett blankt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Er det snakk om dette? Interiørspesial med DVD uten ekstra kostnad! I så fall har jeg også fått søppelposten. Tenkte ikke noe mer over det, da jeg får en del spam, dog ikke på epostkontoen jeg bruker her. Endret 23. oktober 2009 av Ratleto Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Interiørspesial med dvd uten ekstra kostnad ? Eneste spammen jeg kan se har kommet siste dagene Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg fikk noe fra 'bladkongen' elns, bare meldte meg av via en link der og slettet mailen. Det stod ikke noe om hvilken samarbeidspartner de hadde fått mailadressen min fra da.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Alle som har fått spam: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0 Har selv anmeldt dem! Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg fikk noe fra 'bladkongen' elns, bare meldte meg av via en link der og slettet mailen. Det stod ikke noe om hvilken samarbeidspartner de hadde fått mailadressen min fra da.. IKKE meld deg av via link. Det er en ypperlig måte for "spammerne" å bli informert om at de har truffet en gyldig link. (Takk forøvrig for forklaringen om "bladkongen". Da vet vi kilden til den.) Ole Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Alle som har fått spam: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0 Det klør i fingrene etter å anmelde disse, men jeg har "dessverre" ikke fått noe interiør-spam. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har også mottat søppelpost "Interiørspesial med DVD uten ekstra kostnad!".. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg fikk noe fra 'bladkongen' elns, bare meldte meg av via en link der og slettet mailen. Det stod ikke noe om hvilken samarbeidspartner de hadde fått mailadressen min fra da.. Gjorde det samme. Tenkte kanskje det var noe jeg hadde satt meg opp på for lenge sia Ser jo nå at det var ganske dumt å klikke på avmeldingslinken, pleier jo aldri å klikke på noe som helst i e-poster.. Men det er ikke noe stort problem om jeg får mer spam, da over halvparten av mailen til den kontoen er i spam-kategorien fra før. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Oi, ikke bra. Men har ikke fått spam selv (enda?). Det virker ikke som om det er noen sammenheng mellom hvem som har fått spam og hvem som har epostadressen sin som bilde i profilen (i denne tråden). Hvordan har de fått tak i adressene? Endret 23. oktober 2009 av Überadri Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Oi, ikke bra. Men har ikke fått spam selv (enda?).Det virker ikke som om det er noen sammenheng mellom hvem som har fått spam og hvem som har epostadressen sin som bilde i profilen (i denne tråden). Hvordan har de fått tak i adressene? Det lurer jeg også på. Jeg mottok Bladkongen spam på email adresse som jeg KUN har brukt for å registrere meg på diskusjon.no, og jeg har valgt å ha email adressen privat/skjult i min profil. Hvordan har de klart å få tak i adressen? Det må ligge noe mer bak. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) kan vel stamme fra når diskusjon.no ble hacket ?? Edit: http://www.hardware.no/artikler/uonsket_be...kusjon_no/33065 Kan se følgende hendelsesforløp: 1. dump email tabellen 2. vent til det roer seg ned 3. kontakt et firma for å selge lista Mer info, pleeeaaasssee!! Forøvrig, dårlig at diskusjon.no viser e-post adr, selv i bildeform. enkel OCR det der, og maaange data-minere som går etter Norge Endret 23. oktober 2009 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Som ovenstående er kontoen på Diskusjon.no satt opp med sporbar epostadresse. Og kan bekrefte at bladkongen dumpet ned i postkassen, rett nok i spam-mappen, men likevel. Finner forklaringen om "lage bruker, hente bilde, lese fra hvert bilde" særdeles lite sannsynlig. Her er det hentet data som Diskusjon.no burde hatt kontroll på. Gikk ikke gamer.no ut av det gode selskap for en stund siden? Fikk de med seg brukerinformasjon? Jeg aner ikke hvilken avtale eller mangel på avtale som gjaldt der, men om de satt lovlig på database, og har solgt den videre så er det gråsone. Eneste virkelig negative erfaringen jeg har med norske firma er da jeg rotet meg inn på e-postlisten til deiligst.no. Der var det ikke bare å klikke på lenken for å melde seg ut... Ellers er norske firma stort sett ryddige slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå