Stingah Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei Ser ut til at jeg får meg boxer-valp iløpet av de nærmeste ukene, og lurer da på hvor stor jeg kan regne med at en boxer-tispe er ved 12 uker? Den er vel ikke for stor til å ta med inn i kabinen på flyet? Her er reglene til widerøe og sas: max størrelse på bur 35X25X20CM og max 8kg. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 HELVETTE! fikk svar fra Widerøe nå. Gikk ikke å ta hunden med inn kabinen på noen av flyvningene.. Hva kan jeg gjøre? Er det "safe" å sende en 12 uker gammel valp med flyet i lasterommet? Finnes det noen "drugs" man kan gi den, slik at den sovner? Hmm, likte ikke dette... Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hvor har du kjøpt fra? Kan du ikke reise dit utenom fly. Jeg skal kjøpe boxer valp i januar og dette er litt utenfor København og kommer da til å reise med DFDS danskebåten. Der vet jeg det er lov å ha med dyr, men ikke inn i lugaren eller rundt om i skipet. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Nei jeg har ikke kjøpt enda De er leveringsklare om 3-4 uker. Men jeg har begynt å vurdere å kjøre, så slipper jeg fly. Må bare kvitte meg med billettene.. Skal kjøpe i Oslo-området, men skal nordover, til Lofoten, til jul. Det som er sakens problem Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er overhodet ikke å anbefale å sende en 12 uker gammel valp alene i lasterommet i fly. I den alderen er de veldig mottagelige og lett påvirkelige og det er en svært viktig sosialiseringsperiode for en valp. Å sende den med fly slik er å utsette den for unødvendig stress og frykt. Jeg ville kjørt Kjøre nordover er ikke så fali, har gjort det flere ganger. Utpå vinteren sånn rett før jul er det kanskje litt risky over saltfjellet og slikt, men utstyrer man seg godt og tar med litt tålmodighet er det verdt å ta turen for en valp Forresten, hvorfor 12 uker? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har selv fått tilsendt hund med fly, for noen år tilbake. Ingen problem. Hunden jeg har nå, dro vi å hentet selv -og kommer nok til å gjøre det samme med den neste hunden Er hunden for stor til å sitte i fanget/bur på flyet, eller vil de ikke ha hund der? Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Tror ikke Widerøe opererer med dyr i cabin. Er det ikke mulighet for deg å reise med Norwegian eller SAS da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå