OleV Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har nettopp fått en 50" plasma ifra LG i hus, VELDIG fornøyd med den, knallbra bilde Men, det står den skal være 100Hz, men jeg finner ingen plass å stille inn Hz på den? Er det noen som har erfaring med denne skjermen? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hz stiller seg selv. Hva har du koblet til? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 100hz på en plasma fungerer ikke på samme måte som en lcd. Plasmaskjermer flimrer ganske mye hvis de kjøres på 50hz. 100hz reduserer altså flimmer på måte som de gamle billedrørene. Med andre ord har du lite å tjene på å skru av denne funksjonen. En lcd skjerm har ikke dette problemet, men de har et annet og det er den trege responstiden. Resultatet blir både hakking og ikke minst slepeffekter i raske bevegelser. 100hz interpolerer, eller kalkulerer slik at man får et høyere antall bilder i sekundet. Dermed reduseres en del av responsproblemene, men samtidig forandres teksturen i bildet slik at alt ser ut som det er laget på video. Lenke til kommentar
OleV Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 hmm ok, jeg har koblet til en get hd pvr, som sender i 1080i - denne viser ihvertfall 50hz konstant. Har også koblet til en LG BD370, men her får jeg ikke sjekket Hz pga den knappen som får opp informasjonen går mot Spillern istedenfor TV'en. Men, når er det den skal sende 100Hz, hva er det som gjør at det stiller seg automatisk? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hva du egentlig spør om, men tv-en i seg selv er 50 – 60hz. 100hz er en digital utregning som skjer i tv-en etter at signalene har kommet inn. Med andre ord skal funksjonen konstant være på hvis du ikke skrur den av selv på en eller annen måte. Utfallet vil uansett bli at det flimrer på en plasma og at teksturen forandrer seg på en lcd. Egentlig er det litt misvisende å kalle det 100hz siden det ikke har så mye med dette å gjøre. Endret 25. oktober 2009 av LORD G10 Lenke til kommentar
OleV Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Ok, nei det jeg egentlig lurte på var hvorfor det står 50hz når jeg sjekker på menyen til TVen. Jeg har ikke noe problem med at det flimrer, så da regner jeg med at alt er ok Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå