Gå til innhold

iPhone jailbreak -tråden

Anbefalte innlegg

Føler vi manglet en slik tråd, som kun hanldet om jailbreak av iphone.

Har netopp kjøpt en iphone 3gs fra Telekiosken, og den hadde forhåndsinstaller 3.1 firmware, med baseband 05.11.07.

Har ringt Telenor for å bed em fjerne operatørlås, men bruker Telenor uansett, så det skulle ikke være noe problem.

Er det noen som har erfaring med jailbraking av iphone 3gs med stock 3.1 firmware (fabrikkinstallert), og denne baseband? burde jeg vente til neste release av pwnagetool?

Hr ikke mac, bruker Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å kunne blant annet installere applikasjoner som gjør ting som de godkjente applikasjonene til Apple ikke gjør.

Du kan f.eks. skifte tema på telefonen, skifte bakgrunn, endre skrifttype, endre lock screen osv.

Ingen av tingene du nevner står for meg som noe i nærheten av en god grunn til å jailbreake. Spørsmålet er da om det er et reelt behov, eller om man bare vil leke seg med kosmetisk dill som kan ha som bieffekt at telefonen blir ustabil, pluss at man får ekstra plunder hver gang det kommer en oppdatering til iPhone OS. Om det er bryet verdt å jailbreake kommer altså an om det er noe man absolutt må gjøre, som man ikke får til på en standard iPhone. Med 100.000 apps i AppStore er det stadig færre grunner til å jailbreake.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke noe reelt behov, i så tilfelle hadde Iphone vært en møkka telefon. Det er ikke bare utseende man kan leke seg meg. Hvis du utvikler en app for eksempel, så kan det være greit å teste den på telefonen. En annen fordel er de som ikke bruker hverken OSX eller WINDOWS får mulighet til å synce telefonen med Linux. Jeg kan ikke ramse opp alt du kan gjøre med en iphone som er jailbreake.

Men det er så klart opp til en hver, jeg for min del gjorde det mest fordi jeg ville endre på utseende og legge til notater/kalender på lock screen

Lenke til kommentar

@Oxaren: Dersom du utvikler en app med Apples iPhone SDK så kan du selvsagt teste din app på din iPhone uten å jailbreake.

http://developer.apple.com/iphone/program/

Du kan også distribuere din app til 100 betatestere, venner eller andre via mekanismen for "Ad Hoc distribution", altså uten å jailbreake.

Eksempel på hvordan det gjøres, fra utvikleren av en kredittkortterminal for iPhone: http://www.innerfence.com/howto/install-ip...oc-distribution

Lenke til kommentar

@Newton: Aahh.. Touchè Newton, det var jeg faktisk ikke klar over, men når jeg tenker meg om så er det jo logisk. Ville vært ganske rart hvis man ikke kunne testet en app uten å jailbreake. Skjønner ikke hvorfor jeg trodde annerledes før.

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

Utrolig mye man kan gjøre med en jailbreaket iphone.

F.eks alle de appsene som Apple ikke har godkjent for appstore, som man finner i Cydia.

Hva med muligheten for å endre på flere instillinger?

Filutforsker på din iphone?

Kategorisering av applikasjoner i egne mapper?

multitasking vhja Backrounder?

dette er bare noen få av hundrevis av eksempler.

så slutt å være så naiv.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Utrolig mye man kan gjøre med en jailbreaket iphone.

F.eks alle de appsene som Apple ikke har godkjent for appstore, som man finner i Cydia.

Hva med muligheten for å endre på flere instillinger?

Filutforsker på din iphone?

Kategorisering av applikasjoner i egne mapper?

multitasking vhja Backrounder?

dette er bare noen få av hundrevis av eksempler.

så slutt å være så naiv.

@TorgeirS: Det er utrolig mye man kan gjøre med en iPhone uten jailbreaking også.

Vet ikke hvem du kaller naiv, men det er snart to år siden jeg jailbreaket min første iPhone, så jeg er langt fra ukjent med mulighetene. Jeg er bare ikke like ukritisk som enkelte andre her. Det er derfor jeg påpeker at jailbreaking har både fordeler og ulemper, og at man bør tenke seg om, og finne ut om man har reelle behov som gjør det hensiktsmessig å jailbreake. Jeg kommer nok ikke til å gidde å gjøre det på min neste iPhone. Jeg verdsetter en mest mulig stabil og rask telefon, mer enn gimmicks og potensielle problem via jailbreaking - som jeg egentlig ikke har veldig mye bruk for ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@Oxaren: Egentlig ikke, av den enkle grunn at jeg har vært ekstremt selektiv, både på jailbreakingmetoder og versjoner, og ikke installert all mulig tilfeldig tullesoftware via Cydia. Men det er nok av eksempler på folk som har fått problemer, og i verste fall endt opp med en "iBrick". ;)

Lenke til kommentar
@Oxaren: Egentlig ikke, av den enkle grunn at jeg har vært ekstremt selektiv, både på jailbreakingmetoder og versjoner, og ikke installert all mulig tilfeldig tullesoftware via Cydia. Men det er nok av eksempler på folk som har fått problemer, og i verste fall endt opp med en "iBrick". ;)

Jeg har også jailbreaket min iphone nå. Men har noen spm.

Hvordan kan jeg få blåtann opp og gå? Link?

Hvordan fjerner man jailbreaken hvis man skulle angre?

Og trenger noen link til hvor jeg laster ned de ultimate programmene

Finnes det et annet program ala drag and drop som man kan bruke til bilder etc?

Takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...