Gå til innhold

[Løst]IKT-lærling områder som bedriften kan lære meg.

Anbefalte innlegg

Hei,

Bedriften der jeg går i lære har sagt dem ønsker innspill på hva jeg ønsker å lære gjennom læreperioden hos dem? Har notert blant annet dette:

Installere forskjellige tjenester på Windows server og få disse opp og gå. F.eks. Active directory, sql, Applikasjonsserver, "Exchange Server , osv.

Men har dere noen tips til andre ting jeg kan spør om?

Cisco serfitisering holder jeg på med, så kan ikke spør bedriften om flere serfitiseringer ?

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disaster recovery er alltid artig å ha erfaringer med.

Er bare å sette opp ett tenkt scenario om at serverrommet har brent ned, og hva som må til for å få det opp igjen kjappest og med minst mulig nedetid. Hva kan brukes som nødløsninger i mellomtiden?

Hørtes ikke dumt ut...

Lenke til kommentar

Kan også ta med alt fra hva slags giftgasser som utvikles når PVC og kabler brenner (da med tanke på evakuering av folk og hva slags utstyr de bør ha på seg for å kunne forsøke å slukke brannen uten å ta for store skader selv) til for eksempel at enkelte deler må spesialbestilles fra utlandet.

Kan en kjøre restore selv, eller må spesialister (som IBAS) kobles inn i saken for å få ting opp å kjøre igjen?

Personlig har jeg lite erfaringer med slike tester så jeg spekulerer en del her.

Annet som kan være greitt er roaming profiles, VPN og eventuelt RADIUS om bedriften driver med slikt.

Lenke til kommentar
Kan også ta med alt fra hva slags giftgasser som utvikles når PVC og kabler brenner (da med tanke på evakuering av folk og hva slags utstyr de bør ha på seg for å kunne forsøke å slukke brannen uten å ta for store skader selv) til for eksempel at enkelte deler må spesialbestilles fra utlandet.

Kan en kjøre restore selv, eller må spesialister (som IBAS) kobles inn i saken for å få ting opp å kjøre igjen?

Personlig har jeg lite erfaringer med slike tester så jeg spekulerer en del her.

Annet som kan være greitt er roaming profiles, VPN og eventuelt RADIUS om bedriften driver med slikt.

Mja... Tror ikke de har så mye om RADIUS.. Men VPN har vi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...