Goosewater Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har en Volkswagen Touran med original spiller RNS 300 med CD-skifter mellom setene. Er ikke fornøyd med løsningen, og vurderer å bytte ut med en annen spiller som har trykkskjerm, navigasjon, ipod-inngang osv. Har funnet to aktuelle spillere som er tilpasset bilen slik at eksisterende rattstyring og display i instrumentpanel fungerer. Det er Pioneer AVIC-F9110BT og Zenec ZE-NC2010. Noen som har erfaringer med en av disse? Synes selv at spilleren fra Zenec er mest aktuell. Funksjonsmessig er det vel ikke så store forskjeller, men liker utseendet til ZE-NC2010 bedre. Passer rett og slett bedre til bilen (mer lik originalspiller mtp knapper o.l.). Spilleren har dessuten en noe større skjerm (6,5" mot 5,8") og er 2000 kr billigere. Fortrinnet til Pioneer-spilleren er muligens navnet? Har ikke hørt om Zenec før... Setter stor pris på hvis noen med kjennskap til en eller begge disse spillerne kan skrive noen ord... Lenke til kommentar
Selle Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg kan sterkt anbefale den orginale RNS-510. Kan fås ganske billig rundt på nettet, bare pass på at du ikke får en som er stjålet... Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Tja. RNS-510 er sikkert en bra spiller, men virker ikke som det florerer av slike spillere på f.eks. finn.no. Det jeg har sett av VW spillere er lignende typer som jeg har. I den grad RNS-510 selges på privatmarkedet er det vel fort tjuvegods? Jeg mener, hvorfor skulle en bytte ut den spilleren med en annen? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg mener, hvorfor skulle en bytte ut den spilleren med en annen?Privat statistikk løselig beregnet på strak arm nuh; Hver dag komdemneres det i Europa 50 stk Volkswagen med en RNS510 pga. krasj eller annen skade. Det blir jo endel spillere på et år... Ellers er det jo nok av alternativer til de du nevner, har noen selv til priser fra 4995,-; Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvilke spillere har du linket bilde til? Modellnavn? Tester? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Tar frem denne gamle tråden igjen, siden jeg er i samme situasjon. Heller mest mot Zenecs. Jeg har en touran 2008 mod og er litt usikker på hvordan denne spilleren fungerer med canbuss`en på bilen. Vil jeg f.eks miste informasjonen på FIS displayet?Har en pilnavigasjonidag og med denne får jeg også opp piler på FIS displayet, noe jeg syntes er kjekt:) Hva med knappene på rattet, vil jeg kunne styre stereo`en med disse? Ser også at det er mulig og få opp grafikk over varmeapperatet på spilleren, vil jeg kunne bruke denne funksjonen på min 2008 modellel? Håper noen kan besvare minne spørsmål ang. spilleren:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå