abene Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Utvidelsen Fastestfox gjør surfingen på mange måter lettere - nå tilgjengelig i ny versjon. Les mer Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Går det ann å få beskjed om hvem som har skrevet artiklene i rss-strømmen? Det er en egen tag til det. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) .... Endret 24. oktober 2009 av Spragleknas Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Går det ann å få beskjed om hvem som har skrevet artiklene i rss-strømmen? Det er en egen tag til det. Hehe. Den var fin. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Reduserer den minneforbruket, eller mer spesifikt: Stopper den firefox i å spise så mye minne at den går tom for minne og krasjer? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Minne er veldig billig For min del har jeg vel nesten aldri mindre enn 10 tabs i FF, og ofte 30+ uten problemer av noe slag, annet enn at minnebruken da kanskje kan nærme seg 500mb, men som sagt minne er billig, og er der for å brukes Crome på den annen side bruker som regel mye mer minne og ikke minst cpu, helt latterlig cpu bruk til tider etter min mening. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Chrome er værre på cpu, men som sagt, opplever alt for ofte at firefox bruker opp alt minne den får (Siden den er 32bit kan den ikke bruke mer enn 2GB) og da får den segfaults. Andre dagen spiste den ca 100mb hvert 20minutt. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvilken versjon kjører du? Tror aldri jeg har sett firefox bruke noe særlig mer enn 550mb (med rundt 60 tabs), mens chrome har vært langt over 1gb med langt færre tabs enn det. Nå kjører jeg firefox i single window mode (med tab mix plus), kanskje det kan ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Dette har blitt værre for hver versjon etter at 3 kom. Dette gjelder samtlige windowspcer i huset, og å lukke tabs reduserer ikke minneforbruken. Jeg hater å ha mange tabs oppe, så er maks 10 stykker, og når det er så mange er det gjerne et par bilder eller bash.org eller noe annet statisk. Hovedpcen, der firefox har fått segfaults ble formatert og reinstallert for en uke siden. Alle pcene kjører windows 7 x64, og har gjort i litt over et år, men jeg hadde samme problemer i windows xp x64 et par ganger og, men i det siste har det vært fryktelig. Jeg hadde ikke dette problemet med alfa-versjonen av 3.5. Men der funka ikke youtube uten en krasj en gang, så da er det liksom andre problemer i stedenfor. Chrome ligger btw på rett under 200MB etter 4 dager uten å ha blitt skrudd av, altså normalt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har vært borti at Opera brukte 1 gig med ram en gang, stor memory leak i flash skapte dette Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har vært borti at Opera brukte 1 gig med ram en gang, stor memory leak i flash skapte dette Ja, vært borti den og Men jeg vet ikke om flash er synderen, som sagt så vil et minneforbruk på 1.5GB opprettholdes selv om jeg lukker alle faner untatt bash.org (som ikke akkuratt krever mye minne) Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Kan det være en addon du bruker som kan være synderen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Kjører kun med hide menubar addonnen, men bruker ikke den på alle pcer, har ingen andre addons. Endret 25. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå