DMN Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Yes, du leste riktig. Innkjøp av zma fra pf/x-life/myo/whatever er faktisk ganske bortkastet penger. Jeg tenkte litt over det her om dagen, og zma inneholder virkelig ikke noen fancy ingredienser, men som regel bare sink-magnesium-b6. En boks fra pf på 90 kapsler, holder ca 23 dager og koster 250 kroner. Reiser du på apotek1 og kjøper seperate sink/magnesium/b-vitamin kompleks, så koster dette deg ca samme prisen (husker ikke helt, men noe alà 260,-). Og du får en dosering som holder i 100 dager, og ekstra b-vitaminer på kjøpet Mulig det er jeg som ligger jævlig på etterskudd her, men tenkte det kunne være greit å si ifra til folket, da dette var noe jeg ikke var klar over, og jeg har brukt kosttilskudd en stund. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Yes, du leste riktig. Innkjøp av zma fra pf/x-life/myo/whatever er faktisk ganske bortkastet penger. Jeg tenkte litt over det her om dagen, og zma inneholder virkelig ikke noen fancy ingredienser, men som regel bare sink-magnesium-b6. En boks fra pf på 90 kapsler, holder ca 23 dager og koster 250 kroner. Reiser du på apotek1 og kjøper seperate sink/magnesium/b-vitamin kompleks, så koster dette deg ca samme prisen (husker ikke helt, men noe alà 260,-). Og du får en dosering som holder i 100 dager, og ekstra b-vitaminer på kjøpet Mulig det er jeg som ligger jævlig på etterskudd her, men tenkte det kunne være greit å si ifra til folket, da dette var noe jeg ikke var klar over, og jeg har brukt kosttilskudd en stund. Har regnet litt på dette, og de boksene fra X-life er de eneste som jeg har funnet som er billigere enn å handle på apotek. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 ye.. så de har blitt satt ned 33% nå, men dette er bare en kampanje periode så.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Bare la meg avklare, det er altså ikke effekten dette går på men prisen? Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Joa, bare kjøp zma hvis du liker zma søvn og drømmer, jeg liker det hvert fall. Men det er vel den eneste grunnen til å kjøpe det. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Både sink og magnesium har vel positive sider ved styrketrening? Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Vel, mange som mener det kan hjelpe til å stabilisere testosteron nivåene i kroppen. Men forskning greier ikke å bevise dette.. Men personlig erfaring > forskning. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Stabilisere som når du har høyt nivå av testosteron ? eller stabilisere som når du har lite testosteron ? Slik at du havner på et gjenomsnitt bedre nivå eller ? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Info om Magnesium og sink Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Stabilisere som når du har høyt nivå av testosteron ? eller stabilisere som når du har lite testosteron ? Slik at du havner på et gjenomsnitt bedre nivå eller ? Hvis du ligger i underskudd skal det visstnok stabilisere seg. Mange som mener at mye trening over tid kan føre til sink mangel, og senke testo nivåene. Og tilførsel av sink skal visstnok stabilisere dette igjen. Men mer; dette er ikke bevist. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) ye.. så de har blitt satt ned 33% nå, men dette er bare en kampanje periode så.. Sendte mail til x-life og spurte: "Hei! Denne prisen kommer vi til å kjøre fremover, da vi er veldig fornøyd med responsen på det tilbudet" Med den prisen koster det hele 0,8kr dagen med 180mg magnesium og 12mg sink. Sist jeg sjekket, er dette dyrere å kjøpe separat på apotek eller helsekost. Stort sett alle topptrenere rundt i verden anbefaler tilskudd av magnesium og sink til folk som trener aktivt. Når zma tilskudd er så rimelig synes jeg det er like greit å bruke det. Det skal uansett mye til for å overdosere sink og magnesium Endret 23. oktober 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Greit nok, får gi meg der. Sist jeg sjekka så var prisen 33% høyere, og da hadde det blitt billigere med apotekvarer Når det gjelder sink og magnesium i treningssammenheng så har jeg bare sagt at det ikke finnes noen vitenskapelige beviser eller undersøkelser på at det kan stabilisere testosteron nivået, og det står jeg for. Det finnes faktisk undersøkelser som viser at det ikke har noen innvirkning på treningen og ytelse. DERIMOT; du vil oppnå bedre hvile -> du vil oppnå bedre restitusjon -> det er bra for trening. Endret 24. oktober 2009 av DMN Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nå er det ikke pga testosteronnivået at man kjøper zma, det er for å dekke behovet av magnesium og sink, som øker når man trener hardt. Selv tar jeg kun 2 kapsler zma (180mg magnesium og 12mg sink), sammen med en multivitamin på kvelden. Da sover jeg godt. Tar jeg mer zma, sover jeg bare mer urolig føler jeg. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Ja, jeg vet sink og magnesium behovet øker. Men det virker som om alle har en oppfatning at når sink og magnesium verdiene i kroppen synker, så synker testosteronnivået med dem. Og JO det er nettopp for å stabilisere testosteron nivåene at MANGE kjøper zma, der tar du feil. Bare se på reklamene til pf: Årsaken til ZMA´s gode effekt er at den på en naturlig måte øker ditt testosteron-nivå. Tester viser opptil 30 % økning!! - Dette er rein bullshit med null kilder de kan henvise til, isåfall må dette være amatør forsøk. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ok, jeg skulle redigert innlegget mitt. " Det er ikke pga testosteronnivået at man skal kjøpe zma.... De testene PF viser til er gamle feilaktige studier. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Javel, da er vi enige da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå