Mimung89 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei. Jeg bor på en hybel med 3 andre. Og han vi leier av har anskaffet en ny og bedre *host* router fra NGT. Det som er det store problemet er at NGT gir meg forskjellige svar hver gang jeg spør om hvorfor jeg blir satt over til lokalt nettverk kort tid etter at jeg har kobblet meg til nettverket. Jeg blir satt over til lokalt nettverk hvis jeg ikke spiller fks World of Warcraft eller har tung bit-torrent trafikk fra min PC. Når jeg ringte til dem for ca 2 uker siden, så møtte jeg på den samme personen som jeg hadde snakket med tidligere, også sa han noe om at det ikke hjalp og sette opp "DHCP Leases timen" (siden jeg regner med at det er DHCP'n som bøller med meg), men det kunne fikkses ved å sette opp statisk ip. Så jeg sa at jeg skulle prøve det, men det ble ikke så mye bedre. På nettsiden til NGT sto det at jeg skulle sette opp routern som DNS, men fikk ikke kontakt med verden. Jeg prøvde også å skrive inn ipn til DNS-servern til NGT, men det hjalp også fint lite. Så nå sitter jeg og laster ned for harde livet for og ikke miste tilkobblingen min, men det er ikke så gøy for de andre som bor her. Så det jeg lurer på hva jeg har gjort feil? (utom å anskaffe meg en ny laptop med Vista på. PS: Windows7 kommer i posten om et par uker *glederseg*) Jeg vil også legge til at 2 av de andre som bor her også har det samme problemet som meg. Men har ikke prøvd å sette opp statisk ip på de. (De bruker også Vista) HP Pavilion dv7-2129 AMD QL-65 Windows Vista Home Premium x64 Jeg kan så klart anskaffe en logger etc. Men forklare meg hvordan jeg kan skaffe dem Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei. Jeg bor på en hybel med 3 andre. Og han vi leier av har anskaffet en ny og bedre *host* router fra NGT. Det som er det store problemet er at NGT gir meg forskjellige svar hver gang jeg spør om hvorfor jeg blir satt over til lokalt nettverk kort tid etter at jeg har kobblet meg til nettverket. Jeg blir satt over til lokalt nettverk hvis jeg ikke spiller fks World of Warcraft eller har tung bit-torrent trafikk fra min PC. Når jeg ringte til dem for ca 2 uker siden, så møtte jeg på den samme personen som jeg hadde snakket med tidligere, også sa han noe om at det ikke hjalp og sette opp "DHCP Leases timen" (siden jeg regner med at det er DHCP'n som bøller med meg), men det kunne fikkses ved å sette opp statisk ip. Så jeg sa at jeg skulle prøve det, men det ble ikke så mye bedre. På nettsiden til NGT sto det at jeg skulle sette opp routern som DNS, men fikk ikke kontakt med verden. Jeg prøvde også å skrive inn ipn til DNS-servern til NGT, men det hjalp også fint lite. Så nå sitter jeg og laster ned for harde livet for og ikke miste tilkobblingen min, men det er ikke så gøy for de andre som bor her. Så det jeg lurer på hva jeg har gjort feil? (utom å anskaffe meg en ny laptop med Vista på. PS: Windows7 kommer i posten om et par uker *glederseg*) Jeg vil også legge til at 2 av de andre som bor her også har det samme problemet som meg. Men har ikke prøvd å sette opp statisk ip på de. (De bruker også Vista) HP Pavilion dv7-2129 AMD QL-65 Windows Vista Home Premium x64 Jeg kan så klart anskaffe en logger etc. Men forklare meg hvordan jeg kan skaffe dem Som oftest så kneler dsl rutere ved mange connections, typpisk torrentbruk. Problemet er nok at dere er mange som laster ned samtidlig? Forsøk å teste dette når ingen laster ned og se om dere fortsatt har samme problem? Lenke til kommentar
Mimung89 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Hei Glemte og si at jeg er allene om nettet i helgene. Blir alltid kastet ut hvis jeg ikke har noe trafikk, eller driver med lett surfing. Hvis jeg derrimot setter på full nedlasting så blir jeg ikke kastet ut. Edit: Jeg har ringt til NGT, og de fant ut at de kunne sende en ny router. Men vil gjæren prøve å finne svar på dette =) Endret 23. oktober 2009 av Panda-Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå