denutroligesmurf Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei, I går natt så opplevde jeg noe jævli. Jeg sov, også plutselig våknet jeg! Men jeg klarte ikke røre meg, IKKE ENGANG ÅPNE ØYNENE! Jeg var så bevisst følte jeg! Jeg prøvde å rope, rope! Følte en slags umiddelbar panikk før jeg klarte å roe meg ned også plutselig forsvant jeg. Når jeg våknet senere så undra jeg meg fælt over hva som skjedde i natt! Kan jeg har blitt dopa? Var det en drøm? Kan en drøm føles så virkelig? Det var så uvirkelig rart. Ikke hører jeg noe, er så stille på rommet, jeg ser ingenting! Jeg føler på en måte ingenting heller, og klarer heller ikke røre meg. Uff! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er nok "vanlig" ting...har hørt om flere som deg som har opplevd det samme,er vist ganske vanlig. Lenke til kommentar
denutroligesmurf Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det en drøm? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nei, jeg mener det er en slags "semi-våken" tilstand der kroppen ikke reagerer på en måte...jeg mener jeg har lest det et eller annet sted og hørt det diskutert, kan godt hende jeg er helt på bærtur.. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse søvnparalyse? Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det var helt sikkert søvnparalyse ja. Skjedd med meg et par ganger også. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det er ubehagelig og litt ekkelt, men ikke farlig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Tror jeg hadde det i natt, det er så ekkelt. Blir så redd at jeg tror jeg kommer til og dø.. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Søvnparalyse er at kroppen setter alle muskler osv mer eller mindre ut av spill, så du ikke skal gjøre masse ting mens du sover, utføre det du gjør i drømmene dine osv. Om man da våkner mens kroppen er i denne tilstanden, kan man være ved bevissthet, men likevel ute av stand til å gjøre noe. Hallusinasjoner kan også forekomme ofte i denne tilstanden etter det jeg har hørt, og man kan derfor oppleve det som ganske skummelt ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå