Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvnparalyse, er det normalt?

denutroligesmurf

Anbefalte innlegg

Hei,

I går natt så opplevde jeg noe jævli. Jeg sov, også plutselig våknet jeg! Men jeg klarte ikke røre meg, IKKE ENGANG ÅPNE ØYNENE! Jeg var så bevisst følte jeg! Jeg prøvde å rope, rope! Følte en slags umiddelbar panikk før jeg klarte å roe meg ned også plutselig forsvant jeg. Når jeg våknet senere så undra jeg meg fælt over hva som skjedde i natt! Kan jeg har blitt dopa? Var det en drøm? Kan en drøm føles så virkelig? Det var så uvirkelig rart. Ikke hører jeg noe, er så stille på rommet, jeg ser ingenting! Jeg føler på en måte ingenting heller, og klarer heller ikke røre meg.

Uff!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søvnparalyse er at kroppen setter alle muskler osv mer eller mindre ut av spill, så du ikke skal gjøre masse ting mens du sover, utføre det du gjør i drømmene dine osv. Om man da våkner mens kroppen er i denne tilstanden, kan man være ved bevissthet, men likevel ute av stand til å gjøre noe. Hallusinasjoner kan også forekomme ofte i denne tilstanden etter det jeg har hørt, og man kan derfor oppleve det som ganske skummelt ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...