Gå til innhold

CD brenner.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for all hjelp hittil

poenget er at jeg ikke har CD-rom i det hele tatt, hvis jeg setter inn en CD så begynner den ikke å spille av, og på min datamaskin finner jeg den ikke, på device manager er det samme som i innlegget jeg skrev over

Lenke til kommentar

windows utforsker finner ikke cd-brenneren, dette er den eneste jeg cd-rom enheten jeg har :sad:, så jeg kan ikke kjøre/gå inn på CD jeg putter i brenneren.

men på winxp kan jeg gå in på device manager får å se på hardwarekonfigurasjonen, og der står cd-brenneren listet opp, men den har et gult merke med et utropstegn inni seg.

jeg har adaptec easy cd greator 4, og den finner heller ikke cd.brenneren

Takk for alle svar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-26 01:04, LoserID skrev:

windows utforsker finner ikke cd-brenneren, dette er den eneste jeg cd-rom enheten jeg har :sad:, så jeg kan ikke kjøre/gå inn på CD jeg putter i brenneren.

men på winxp kan jeg gå in på device manager får å se på hardwarekonfigurasjonen, og der står cd-brenneren listet opp, men den har et gult merke med et utropstegn inni seg.

jeg har adaptec easy cd greator 4, og den finner heller ikke cd.brenneren

Takk for alle svar

Hei,

Det beste rådet jeg kan gi deg er å bli kvitt av den drittprogrammet Easy CD Creator. Den er brukervenlig og alt, men er ikke noe annet enn dritt. Roxio (Eazy CD Creator produsent) har laget det brenne programmet som følger med WinXP og det er allerede kommet en patch, fordi det var masse feil.

Jeg synnes at de bør skifte navnet fra Easy CD Creator til Mr. Buggy fordi den er full av feil og bugs.

De andre brenneprogrammene ihar bugs oxo, men de er ikke så alvorlige som i Easy ....

Det er 3 ting du kan gjøre.

1.Avinstaller EasyCD Creator og installer Nero.

Deretter gå til Start -> Kjør og kriv

"services.msc"

Skroll ned og finn IMAPI CDbrenning og deaktiver

den.

2. Prøv å fjerne (avinstallere) CDbrenneren i Device

Manager slik at WinXP må installere den på nytt.

3 Prøv å instalere VIA IDE 3.14 Miniport Driver.

http://downloads.viaarena.com/drivers/othe...IDE_MPD3014.zip

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har kjøpt en Philips Cd-brenner, 48x16x48, med Nero 5 brenne-program og som jeg har installert i min PC med Windows 98. Programmet gir til slutt meldingen om at brenningen ble tilfredsstillende utført. (Musikkfiler) Når jeg prøver å avspille den nybrente CD-en, reagerer ikke spilleren- hverken den på PC-en eller den i stereoanlegget. Det virker som om brenneren likevel ikke har brent.....

Hvilken feil gjør jeg her? :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...