E.I. Lonoff Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Henta den i dag, men jeg får ikke koblet til nettverket. Fungerer med den andre laptopen som kjører Vista. Maskinen min finner nettet, men klarer ikke å koble til! Det er denne maskinen det er snakk om: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498320 (Om det er noe hjelp). Forslag?? Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Kan forøvrig også nevne at har prøvd diagnose funksjonen som så veldig ofte fungerer med windows (håper dere ser ironien) Ip-adresse er satt til automatisk og firewallen skal slippe gjennom nettet. Har ikke peiling hva problemet kan være. Kan routeren ha problemer med å "gjennkjenne" w7? Spesielle er jo at den finner nettet og det står at det er internett på tilkoblingen, den bare klarer ikke å koble til. Det er faktisk så irriterende at jeg vurderer å bruke angreretten. Tjohoi! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Du kan jo gå inn på egenskaper for wlan-kortet og slå av IPv6 (du finner det under TCP/IP). Deretter kan du prøve å oppgradere driver automatisk. Fungerer det ikke nå, så last ned SIW og finn ut hvilket chipset du har på WLAN. Last så ned driver fra produsenten til chipset. EDIT: Prøv uten kryptering i begge ender for å være sikker på at det ikke skaper krøll. Endret 23. oktober 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Fungerer fortsatt ikke. Har virkelig ikke peiling på hva som kan være problemet.. :S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Sjekk om du får riktig ipadresse, gateway og DNS. Dette gjør du ved å skrive cmd i søkefeltet (startmeny Win7). Deretter skriver du ipconfig /all. Får du ipadresse med 169.x.x.x så betyr det at du ikke får adresse fra rouer/modem. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Får ikke fram noe ipadresse for Wlan-kortet.. Kommer noe fysisk adresse(..?), men ingen ip. Men må du ikke være tilkoblet for å få fram Ipadressen? Jeg får jo ikke koblet til i det hele tatt, det kommer feilmelding om at tilkobling misslyktes. Spørs om ikke angreretten blir tatt ibruk om dette ikke løser seg snart.. >.< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå