elvenbow123 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei folkens, Kjøpte ny hardisk og nytt cd-rom her om dagen og tenkte å installere windows 7. Installasjonen starter og jeg merker med en gang at det går drit sakte... Har installert på en annen hard disk før med samme cd, men da tok det ikke mere enn 1,5 time. Nå ser det ut til at det kan da 10-15 timer :O Skjønner ingenting, noen forslag på hva som kan være galt? Takker på forhånd. Moby Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Er det ren installasjon eller oppgradering? Hvilken Windows versjon bruker du? (beta/rc/rtm eller kjøpt i butikk?) Er det piratkopi eller lovlig versjon? Og hva slags hardware har du da? Windows 7 installasjonene jeg har gjort på diverse bærbare og stasjonære pcer fra 2007 og frem til d.d tar ca 20-30 minutter toppen fra DVD platen. Men oppgraderer du fra Vista på en maskin med MYE filer, kan det ta opptil mange dager å oppgradere. Endret 22. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Er det ren installasjon eller oppgradering?Hvilken Windows versjon bruker du? (beta/rc/rtm eller kjøpt i butikk?) Er det piratkopi eller lovlig versjon? Og hva slags hardware har du da? Windows 7 installasjonene jeg har gjort på diverse bærbare og stasjonære pcer fra 2007 og frem til d.d tar ca 20-30 minutter toppen fra DVD platen. Men oppgraderer du fra Vista på en maskin med MYE filer, kan det ta opptil mange dager å oppgradere. Installerer ny kopi Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du må nesten svare på resten av spørsmålene hans også, da de er gode spørsmål vi bør få svare på slik at vi kan hjelpe deg bedre. På min forrige maskin brukte Vista 17 timer på å installere en clean install på en helt tom harddisk. Grunnen til dette viste seg å være defekt RAM. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg synes 1.5 timer er mistenkelig lenge og jeg da. Hos meg tok det knapt 20 minutter å installere. Jeg tror faktisk aldri jeg har brukt så kort tid på å installere et nytt OS før. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Hos meg tok det knapt 20 minutter å installere. Jeg tror faktisk aldri jeg har brukt så kort tid på å installere et nytt OS før. Hvis du inkluderer installasjon av basic-programmer som kontor, PDF, mail, osv. så har f.eks Ubuntu et lite fortinn. Men det er ikke snakk om mange minuttene. Endret 23. oktober 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hos meg tok det knapt 20 minutter å installere. Jeg tror faktisk aldri jeg har brukt så kort tid på å installere et nytt OS før. Hvis du inkluderer installasjon av basic-programmer som kontor, PDF, mail, osv. så har f.eks Ubuntu et lite fortinn. Men det er ikke snakk om mange minuttene. Det stemmer nok. Det er helt klart installasjon av andre programmer som tok tid hos meg, spesielt da Visual Studio. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Går ut i fra at trådstarter mener selve windows installasjonen, og den bør ikke ta noe mer enn 20-30 minutter. Alt det andre du må gjøre etterpå som installere spill og programmer tar jo en del lengre tid. Brukte vel ca 2 timer på pcen til broderen denne uken, for å få alt som han ville ha etter W7 installasjonen. Men savner en del svar på spørsmålene mine trådstarter...vanskelig å hjelpe om du ikke vil svare. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Går ut i fra at trådstarter mener selve windows installasjonen, og den bør ikke ta noe mer enn 20-30 minutter.Alt det andre du må gjøre etterpå som installere spill og programmer tar jo en del lengre tid. Brukte vel ca 2 timer på pcen til broderen denne uken, for å få alt som han ville ha etter W7 installasjonen. Men savner en del svar på spørsmålene mine trådstarter...vanskelig å hjelpe om du ikke vil svare. Sorry, vært borte i helgen. Versjonen er jeg litt usikker på... Men tror egentlig den er ekte, far min fikk den av en kar på jobben. Men det er ikke sånn hvit skrift nede i hjørne som i beta? (sjekka på den andre disken) Hva slags hardware jeg har? ... Innholdet i pc'n? gfx kort osv? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Om du får hvit skrift nede i høyre hjørne så er det ikke RTM versjonen du har (den endelige) og derfor blir det jo litt dumt å feilsøke når du prøver å installere en BETA/RC utgave eller noe i den duren. For alt vi kan vite så er det akkurat det som er problemet, og at det eventuelt har blitt fikset i den endelige versjonen som nå er til salgs. Om du starter den på en annen pc eller får tilgang, skriv winver i søk feltet på start knappen din, og si hvilken versjon det står. (På RTM står det Versjon 6.1 (Build 7600) Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Om du får hvit skrift nede i høyre hjørne så er det ikke RTM versjonen du har (den endelige) og derfor blir det jo litt dumt å feilsøke når du prøver å installere en BETA/RC utgave eller noe i den duren. For alt vi kan vite så er det akkurat det som er problemet, og at det eventuelt har blitt fikset i den endelige versjonen som nå er til salgs. Om du starter den på en annen pc eller får tilgang, skriv winver i søk feltet på start knappen din, og si hvilken versjon det står. (På RTM står det Versjon 6.1 (Build 7600) Er det konstant sånn hvit skrift nede i hjørnet på orginalversjonen? :o Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er det konstant sånn hvit skrift nede i hjørnet på orginalversjonen? :o Kun på evaluerings versjonene og om lisensen ikke er ekte. Men du kan jo ha fått en orginal beta/rc versjon da...men det hjelper jo lite. BETA/RC versjonene slutter å fungere neste år. Jeg har nå gjort over 20 Windows 7 installasjoner med RTM (Build 7600) versjonen og har aldri sett hvit skrift nede til høyre på noen av disse. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Er det konstant sånn hvit skrift nede i hjørnet på orginalversjonen? :o Kun på evaluerings versjonene og om lisensen ikke er ekte. Men du kan jo ha fått en orginal beta/rc versjon da...men det hjelper jo lite. BETA/RC versjonene slutter å fungere neste år. Jeg har nå gjort over 20 Windows 7 installasjoner med RTM (Build 7600) versjonen og har aldri sett hvit skrift nede til høyre på noen av disse. Det er windows ultimate hvis det hjelper noe Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er windows ultimate hvis det hjelper noe Skjønner at du ikke kommer med så mye mer nytt, men du har garantert enten fått tak i: Evalueringsversjon (av ukjent build) BETA versjon RC versjon eller en ulovlig kopi. Uansett, du har med 99% sannsynlighet ikke en ekte RTM (Build 7600) versjon for hånd, og problemene dine skyldes mest trolig dette. RTM versjonen tar ca 20-30 minutter hos de fleste fra DVD platen (sjekk på google hvis du vil også). Tar det lengre tid er det noe feil. (eller du har en pc fra 2001 eller noe). Men vi kan heller prøve å hjelpe deg når du har fått tak i en orginal Windows 7 versjon som du har kjøpt....(eller fått fra skolen via MSDNAA/MSDN/Technet) Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er windows ultimate hvis det hjelper noe Skjønner at du ikke kommer med så mye mer nytt, men du har garantert enten fått tak i: Evalueringsversjon (av ukjent build) BETA versjon RC versjon eller en ulovlig kopi. Uansett, du har med 99% sannsynlighet ikke en ekte RTM (Build 7600) versjon for hånd, og problemene dine skyldes mest trolig dette. RTM versjonen tar ca 20-30 minutter hos de fleste fra DVD platen (sjekk på google hvis du vil også). Tar det lengre tid er det noe feil. (eller du har en pc fra 2001 eller noe). Men vi kan heller prøve å hjelpe deg når du har fått tak i en orginal Windows 7 versjon som du har kjøpt....(eller fått fra skolen via MSDNAA/MSDN/Technet) Jeg husker ikke hvor lang tid det tok på den gamle hdd'n, mulg at det ikke tok mer enn 30 min,. Men at det er no tvilsomt med den er det ikke tvil om... det er ikke en kjøpt versjon... lagt inn på no random cd. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 6.1.7600.16385 Det er versjonen som står på exe filen... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 6.1.7600.16385 Det er versjonen som står på exe filen... Rart, det er jo RTM versjonen, altså den som selges i butikken nå. Har testet litt og eneste gang jeg får opp hvit skrift nede i høyre hjørne, er når jeg har installert en W7 uten å aktivere den, stiller datoen i BIOS 2-3 måneder frem og da får jeg opp denne: Men har du fått en gyldig lisens da? Med den versjonen du har kan du ikke bruke kodene fra BETA/RC utgavene, du må da kjøpe en ekte lisens, som ikke har vært brukt før. Eventuelt personen som har gitt deg platen, må også gi deg en ekte lisens. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 6.1.7600.16385 Det er versjonen som står på exe filen... Rart, det er jo RTM versjonen, altså den som selges i butikken nå. Har testet litt og eneste gang jeg får opp hvit skrift nede i høyre hjørne, er når jeg har installert en W7 uten å aktivere den, stiller datoen i BIOS 2-3 måneder frem og da får jeg opp denne: Men har du fått en gyldig lisens da? Med den versjonen du har kan du ikke bruke kodene fra BETA/RC utgavene, du må da kjøpe en ekte lisens, som ikke har vært brukt før. Eventuelt personen som har gitt deg platen, må også gi deg en ekte lisens. hmm, mulig. Men det løser ikke problemet. Merker at pcn er ganske treig nå, i xp også... når jeg scroller nedover i explorer eller firefox feks så lagger det noe jævlig... Trenger vel ikke driver til Hdd eller dvd-rom? :O Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hmm, mulig. Men det løser ikke problemet. Merker at pcn er ganske treig nå, i xp også... når jeg scroller nedover i explorer eller firefox feks så lagger det noe jævlig... Trenger vel ikke driver til Hdd eller dvd-rom? :O Man skal ikke trenge drivere til HDD og CD rom nei. Kan jo være noe annet feil på pcen din da, noe hardware som er på vei til å ryke. Kan jo være minne eller hdd f.eks Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 hmm, mulig. Men det løser ikke problemet. Merker at pcn er ganske treig nå, i xp også... når jeg scroller nedover i explorer eller firefox feks så lagger det noe jævlig... Trenger vel ikke driver til Hdd eller dvd-rom? :O Man skal ikke trenge drivere til HDD og CD rom nei. Kan jo være noe annet feil på pcen din da, noe hardware som er på vei til å ryke. Kan jo være minne eller hdd f.eks Hdd er jo helt ny, samme med cd-rom, så kan jo være no galt med hdd. Minne tror jeg ikke det er noe galt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå