Hanfrapubennedigata Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har nynorsk tentamen snart, å må prøve å bli litt bedre i nynorsk. Vi har enda ikke hatt noen sidemåls undervisnings timer, og det står ikke på planen før tentamen heller, så detta må gjøras sjøl tydeligvis. Er det noen som har tips til hva jeg burde kikke på? Var på ei side en gang med "fyll inn"-ish oppgaver, men husker hva adressa var... Lenke til kommentar
Olum Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Meld deg på i denne tråden. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Finn nynorske nettsider eller bøker, og les. Då lærer du deg nynorsk til slutt:) Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Les masse bøker Se på filmer Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Skift språk på Facebook til nynorsk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Skift språk på Facebook til nynorsk *like* Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg så på nynorsk som et annet fremmedspråk (ala engelsk), og var faktisk bedre på nynorsk gramatikk og skriving enn bokmål..fordi jeg analyserte ting mye mere siden det var som et annet språk. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nynorsk er vel eigentleg ganske vanskeleg, fordi at det kan virke som om at ingenting skriver rett fram. Vi her i Førde sier nesten alltid koffor, når det skriver kvifor, og vi sier kosn, når vi meiner korleis, dette er sjølvsagt bare slang, men det er litt innviklet, siden ingenting er like lett å skrive riktig kvar gong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå