jolis Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hallo En kompis av meg skal ha nytt skjermkort i pc`en. Han skal ha ny maskin om ett drøyt år men det hadde vært greit med noe annet en ett 7300 kort til den tid. Har sett på dette http://www.datakjeden.no/oslo/PartDetail.a...2547050;c:36132 kortet og lurer på hva det yter i forhold til ett 8800 GT kort for eksempel? Maskinvaren er vel ikke så voldsomt mye å skryte av. Er en Dell maskin fra 2006 med en pentium "dobbelkjerne" CPU og 2 giga ram. Mer vet jeg foreløpig ikke. Vi skal avgårde og kjøpe kort i morgen. Så om noen har synspunkter på dette så hadde det vært fint. Skal selvfølgelig sjekke at maskinen har PCI express kontakt og at strømforsyningen er kraftig nok. Og at det er plass i kabinettet. For egen del så bruker jeg GTX 295. og er mer orientert på "den siden" Så er det noen som har erfaring med dette kortet så hør gjerne fra dere. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 helt greit kort det... men sjekk så kabinettet er stort nok og PSUen hans er kraftig nok og har riktige kontakter Lenke til kommentar
jolis Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 helt greit kort det... men sjekk så kabinettet er stort nok og PSUen hans er kraftig nok og har riktige kontakter Skal sjekke ut at det passer i kabinettet. Er redd PSUen ikke er mer en 300 W. Det holder kanskje? Men yter dette kortet omtrent som ett 8800 GT? Selv kjører jeg mitt GTX 295 helt glatt med Mist 500 W. Så mitt inntrykk er at mange overvurderer strømbehovet!! ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 yter bedre en 8800GT ja... Lenke til kommentar
jolis Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Bedre en 8800 GT.. Det høres bra ut. Blir en kraftig oppgradering fra det gamle 7300 kortet dette her da. Takker for gode svar. Lenke til kommentar
jolis Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 yter bedre en 8800GT ja... Men hva med dette http://www.datakjeden.no/oslo/PartDetail.a...2355956;c:36132 Er det bedre en 250 kortet? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 meh... bittelitt... Lenke til kommentar
jolis Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Fant plutselig dette http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=37594 på digital impuls. driver og Googler det litt nå. Mener det kan være bra. Noen fomening om dette kortet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 veit ikke.. har ikke sett noen tester av den der enda... den er jo helt ny også da så prisen er jo noe høy enda... Lenke til kommentar
jolis Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 veit ikke.. har ikke sett noen tester av den der enda... den er jo helt ny også da så prisen er jo noe høy enda... Har lest noen tester av 250 kortet på nettet. Og kommer til å gå for det som er linket til i denne tråden. Kortet funker greit i Crysis virker det som. Takk for svar. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 GTS250 er egentlig et 9800GTX+ med nytt navn. "Green"-utgaven er forsåvidt noe nedklokket for å trekke mindre strøm. PSUen kan gjerne holde, eneste måten å finne ut av er å plugge i kortet og teste, hehe. Lenke til kommentar
jolis Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) GTS250 er egentlig et 9800GTX+ med nytt navn. "Green"-utgaven er forsåvidt noe nedklokket for å trekke mindre strøm. PSUen kan gjerne holde, eneste måten å finne ut av er å plugge i kortet og teste, hehe. Det ble dette http://www.datakjeden.no/stovner/PartDetai...2375342;c:36132 GPUen i maskina var på 305W Tror kanskje det kunne holde men vi kjøpe en ny på 400W da det var dårlig med molex kontakter i den gamle Dellen! Neste problem var å få plass til kortet Det som først var ment å kjøpes passet ikke da Dell har en enorm CPU kjøler. Derfor dette som er linket til ovenfor. Neste problem var at det ikke var laget plass til doble slotter! Så måtte kappe litt i i metallet bak på maskinen og videre kappe vekk deler av "slotten" eller hva det nå heter. på skjermkortet! Men etter litt fikling så kom det på plass og fikk startet maskinen. han som eier maskinen er storfornøyd og kan endelig spille Crysis med bra kvalitet. (Men alt er relativt) Er nok ikke noe en proff PC bygger ville vært stolt av (ikke jeg heller for den saks skyld) Men det duger i halvannet år til ny maskin blir kjøpt inn. Har gitt klar beskjed om at neste maskin ikke skal kjøpes fra Dell.Må bli komplett eller lignende sted Personlig vil jeg nok foretrekke og bygge selv. Men ikke på denne sleggemekaniker metoden vel og merke... Endret 24. oktober 2009 av jolis Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Jeg har det. Etter mitt syn et kjempekort. Jeg var veldig spent på om det kom til å bli et irritasjonsmoment med viften som er ganske stor, men den er knapt hørbar uansett om kortet kjører 100% i timesvis (Folding@Home f.eks). Kortet var akkurat det jeg trengte for å kunne kjøre NFS Shift og DeadSpace på 1680*1050 max effekt og oppløsning. Og jeg har ingen superdatamaskin heller. CPU'en er en Pentium D 805. Et svært bra kort til 8-900 kroner. Endret 24. oktober 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
jolis Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Må si meg enig med deg i at dette kortet absolutt gir mye for pengene. Han som jeg hjalp å montere kortet for her om dagen har også en Pentium D på 2,8 GHZ. Nå kan han spille Crysis på medium med bra FPS Det fungerer sånn delvis på high. Som er nest øverste nivå. Men da hender det at det lagget nå og da. Noe som nok skyldes resten av hardwaren. Men en får mye ytelse for penga Og som du sier vifta er rimelig stille. Endret 25. oktober 2009 av jolis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå