sun360 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei. Vet at det er en del tråder om emnet , men enkelte er gammle , mens andre var noe tvetydig. Er på jakt etter en velidg grei og lettlest bok om java programering. Altså vi snakker om for "dummies" nivå. Har allerde prøvd Rett på java 2.ed ,men må innrøme at jeg er rimelig lite fornøyd. Trenger en bok som er så basic så mulig samtidig som den kan gi meg en god nok innføring til å ta det videre. ( nok til å bestå inf1000 på blindern f.eks) Norsk eller engelsk er helt det samme for min del. MERK er egentlig ute etter litt erfarings basert info...(altså ikke bare "har hørt at denne er grei", gjerne et argument eller 2 ) Tusen takk på forhånd!! Sun360 Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du lest sticky'en? Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Der ble det nevnt en del bøker, men jeg vet ikke hvilken er best.... Endret 22. oktober 2009 av sun360 Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 det viktigste er at du faktisk begynner å lære deg det, istedetfor å lete etter den beste boken. Jeg leste selv en "java for dummies"-bok 2. edition, tror jeg det var. Boken var lettlest, likte språket, var ikke for tørt, men progresjonen var latterlig treig. Jeg følte at jeg virkelig ble matet med teskje. Nå skal jeg sjekke ut Core Java 2 som virkelig er anbefalt i sticky'en. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Men allikevel så er en god bok til stor hjelp. Det er jo en grunn til at du selv har begynt å lete etter en ny bok... Startet med java for en liten stund siden med rett på java, som sagt den falt ikke i smak. Endret 24. oktober 2009 av sun360 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Lærte Java via Lær Java 2 på 21 dager. Ble litt mer enn 21 dager, men tanken var god. Så hoppet jeg over til JavaBible2. Var en fin overgang. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Er det en intens bok? Altså snakker vi om ekstrem eskalering i vansklighets grad veldig fort? Hvor mye får du lært? ( Altså er det en totalt basik innføring eller kan man lage et program eller to?) Takk for tipset forresten Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kommer an på definisjonen av program. Alt du lager er jo programmer, store eller små. Jeg lagde mitt første 'program' etter å ha lest ferdig boka, en enkel gui applikasjon for å telle poeng, der hele layouten var dynamisk etter antall lag. Men boka lærer deg objektorientert programmering på en helt grei måte, og går frem i et passe godt tempo. Det går innom så og si alle temaene men går ikke i dybden slik at du går lei. Til det har du Java Bible 2 og Java API'en du finner på nettet. Eneste negative er at det kanskje er litt gammelt, spesielt med tanke på event håndteringen, og at den stadig bruker foreldete metoder. Men det bør ikke være et problem dersom du har en god editor som Netbeans eller Eclipse. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis du skulle sammenligne den med la oss si rett på JAVA , hvor langt nede på stigen er denne boken?? Igjen tusen takk for tipset, skal ta en grundig titt på den... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Da jeg lærte Java på høyskolen, brukte vi denne boka. Jeg synes den var veldig grei å bruke sånn helt i starten. Læreren min mente at dette var en av de desidert beste bøkene for nybegynnere. Jeg ser Amazon har 7th edition til 75$ (ca 450,- ingen moms på bøker), som ikke er så ille pris. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Samme som denne? http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=013605966X Forresten ser at den "lær java på 21 dager" er fra 2000, er ikke den nå ekstremt gammel? Er det basert på "Sams Teach Yourself" serien?? Endret 26. oktober 2009 av sun360 Lenke til kommentar
Bodil_Karin Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.as...n=9788202245542 Av Khalid Mugal ved uib Lenke til kommentar
mesha Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) På HiB bruker vi Khalid sin bok. Etter at jeg fant notatene hans på nettet har jeg kun brukt de. Jeg syns jeg får mer ut av notatene hans enn selve boken. Notatene er ganske oversiktlige og har mange gode eksempler. http://www.ii.uib.no/~khalid/jfps3u-notater/ Vet ikke helt om man har "lovlig" adgang til denne siden men jeg fant den via et Google søk. Endret 27. oktober 2009 av mesha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå