krikkert Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Man kan sende den til inkasso så fort man vil, men det fører bare til at purring sendes av inkassofirmaet i stedet. Purring/inkassovarsel må sendes før inkassotiltak kan settes iverk, jf inkassoloven § 9. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 skolene gir varsel om at det må leveres inn et par ganger i skoleslutt før det kommer regning evigheter etterpå, de første burde vel telle som purringer med mindre det er noe tidsbegrensning hvor lenge de kan vente med sende det til inkasso. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Nei, purring kan kun sendes etter at det er sendt betalingskrav og betalingsfristen er gått ut. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) med tempoet fylkeskasserern generelt holder er ikke pcn verdt beholde når de har klart sende ut nok purringer da. forøvrig banned så kan du fortsatt dra innom skolen og levere inn eller kjøpe ut maskinen din sålenge saken ikke har gått til inkasso og forlatt fylket sine hender. Endret 24. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
banned Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hmm.. cruzader, er vel egentlig det jeg burde gjøre, men tror jeg beholder den. Vet jeg ikke kommer til å tjene på det i det hele tatt, men har så mye lagra på pc'en, så vil ikke levere den inn, og ikke har jeg råd til å kjøpe den. Jeg bare håper den eventuelle regninga ikke kommer før om leeeeenge i så fall.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) tar fort et halvår fra skolen melder inn til fylket før de spyr ut en regning. drar du inn og vil kjøpe den så tar det et nytt halvår siden saken havner på bunnen igjen. Endret 24. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
banned Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Okei, da gidder jeg ikke tenke på dette no mer. Bare jeg får ha pc'en uten at de klikker på meg fordi jeg ikke har levert den og at jeg kanskje bare må betale den vanlige regninga senere, så er det det samme for meg Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) drar du på skolen før saken går videre slipper du unna med en tusenlapp (evnt mer om ikke gått lenge nok på skolen), ellers blir det 5000 + hva enn inkassoselskapet tar ekstra. så koster litt mer senere men men Endret 24. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
banned Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 5000, kødder du? Pc'en er jo ikke verdt det. Betalte 850 i fjor da. Men hvorfor snakker du om inkassoselskap? Det blir ikke sendt dit med en gang vel? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 du får ikke regning på hva pcn er verdt skulle du solgt den brukt, men prisen det koster for fylket og erstatte maskinen i sin maskinpark som da blir årsmodellen. om første regningen ikke blir betalt går det til inkrevningsselskap som lindorf etc, så tar de sitt gebyr og gir deg et par regninger før inkasso. Lenke til kommentar
branick Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Banned: Jeg snakker av erfaring at det du gjør ikke er sunt for hverdagen. Å dytte et relativt lite problem foran deg hele tiden istedet for å rydde opp der og da vil bare gjøre problemene større og større over tid, helt til du står igjen uten en løsning. Du sier at du allerede har nok bøter og dritt på deg, så jeg antar du er en liten bølle utifra det du har skrevet så langt.. Jeg var det, og det sitter fortsatt igjen ting fra 18/19/20 års alderen min enda jeg er 26 i dag. Betaler fortsatt på dritt som er flere år gammelt, og det er ikke noe jeg unner andre, ikke mine verste fiender engang! Grow up! -Øivind- Lenke til kommentar
banned Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det morsomme er at jeg får inntrykk av at alle her tror jeg er gutt hehe.. Takk for tipset Øivind. Selv om jeg nok i dette tilfellet ikke kommer til å gjøre så mye med det tror jeg.. Det som skjer får skje Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det morsomme er at jeg får inntrykk av at alle her tror jeg er gutt hehe.. På Internett er alle gutter inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
banned Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 På Internett er alle gutter inntil det motsatte er bevist. Sånn å forstå x) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå