Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leie-pc fra skole ikke betalt eller levert


banned

Anbefalte innlegg

Jeg leide for ett år siden pc fra den forrige skolen min og jeg betalte da leiebeløpet for det året. Dette skoleåret har jeg skiftet skole og byttet linje, og også fått leid en ny skole-pc fra denne skolen.

 

Det som er er at jeg ikke har levert tilbake den gamle pc'en til den forrige skolen min og har heller ikke fått noen regning eller henvendelse fra dem angående dette. Jeg lever i håpet om at de har "glemt" det eller no, men forstår heller ikke hvordan de kan greie å overse at jeg har en pc som tilhører dem.

 

Er jeg dust som ikke leverer den tilbake? I verste fall får jeg vel regning i posten hvis de finner det ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Purringer blir fort borte i posten om en ikke melder flytting til de forskjellige bedrifter, har selv "mistet" purringer for internettrekninger fordi at jeg har flyttet mye de siste ti årene som student.

Da dukket det ett fint lite brev fra Landorff, eller hvem det var, ned i postkassen på den folkeregistrerte adressen min.

Lenke til kommentar

hvilket fylke er det snakk om?

er nok desverre ikke slik at pcr bare forsvinner og det blir glemt fra skolen sin side, men er kommunen det er snakk om så alt tar tid.

men det er en lang prosess fra pcn mangler på skolen til du får regningen da dette ikke er noe skolen selv gjør men skal raporteres oppover i systemet gjennom endel ledd før fylkeskasserern så sender deg regning på prisen kjøpe inn en ny pc til skolen vil koste.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Nei, jeg vil si at ulovlig bruk passer bedre...

 

§ 261. Den som rettsstridig bruker eller forføyer over en løsøregjenstand som tilhører en annen, og derved skaffer seg eller andre betydelig vinning eller påfører den berettigede betydelig tap, straffes med fengsel inntil 3 år. Medvirkning straffes på samme måte. Under særdeles formildende omstendigheter kan bøter anvendes.

 

Offentlig påtale finner ikke sted uten fornærmedes begjæring med mindre allmenne hensyn krever påtale.

 

Siden vi trygt kan anta at domstolene ikke bruker særlig mye mer enn den nedre tredjedelen av strafferammen, og siden man antageligvis kan presse ut noe om at lovbryteren ikke er så moden som man burde kunne forvente, burde det vel ikke bli noe særlig mer enn en bot. Hvis skolen anmelder, vel å merke.

 

Way to go, kriminell før du fyller 20.

Lenke til kommentar

"...Lovbryteren ikke er så moden som man burde kunne forvente". Hehe, må le :p

 

Kriminell før jeg fyller 20? Har nok av bøter og dritt fra før, så gjør nok ingen forskjell fra eller til.. Høres dessuten ganske drøyt ut at skolen skal gidde å anmelde syns jeg..

Lenke til kommentar
"...Lovbryteren ikke er så moden som man burde kunne forvente". Hehe, må le :p

 

Kriminell før jeg fyller 20? Har nok av bøter og dritt fra før, så gjør nok ingen forskjell fra eller til.. Høres dessuten ganske drøyt ut at skolen skal gidde å anmelde syns jeg..

Er vel ikke noe drøyere enn at butikker anmelder alt av tyveri, ned til en 5-kroners sjokolade.

Lenke til kommentar

Butikker gidder jo ikke anmelde lenger, sakene blir jo bare henlagt uansett ;p

 

Kan sende regning eller kreve den tilbake før de anmelder kanskje? Dessuten så har ikke skolen noe med innkreving å gjøre vel, er ikke det kommunen? Tror bare jeg venter og ser om det skjer noe, driter i hele saken snart..

Lenke til kommentar

er fylkeskassereren som tar de økonomiske sidene ved lånepcr, skolene drifter de men utover det ligger alt av administrering hos fylket så regninger etc tar derfor laaaang tid.

du får etterhvert en regning på 5000-6000kr som det koster fylket kjøpe en ny laptop med 2ukers betalingsvarsel så går saken til inkasso hos lindorf etc om ikke betalt innen de 2 ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...