Gå til innhold

Løst: Bedre skjermkort til middels PC for bedre spilling?

Lidskjalv

Anbefalte innlegg

Hovedkort: ASUS P5LD2-deluxe

Ram: 4*1GB, PC5200 DDR2 333MHz (Dual channel)

Slot: 2 stk PCI Express v1.1 16x

Utgitt: 2006

Prosessor: Intel Pentium D 805

CPU Speed: 2.66+ GHz

Bus Speed: 533+ MHz

L2 Cache Size: 2 MB

420W PSU

board_3d.jpg

Som dere kan se, langt fra high end spesifikasjoner i dag. Men så til spørsmålet:

Vil jeg få vesentlig bedre spillytelse f.eks i NFS - Shift, dess bedre og nyere det

nye skjermkortet er?

Alternativene er:

NVIDIA GeForce 9400 GT

NVIDIA GeForce 9500 GT

NVIDIA GeForce 9600 GT

NVIDIA GeForce 9800 GT

NVIDIA GeForce GTX 260

NVIDIA GeForce GTX 275

NVIDIA GeForce GTX 285

NVIDIA GeForce GTX 295

Alle etter det jeg forstår bakoverkompatible med PCI-e 16x

:)

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prosessor: Intel Pentium D 805

CPU Speed: 2.66+ GHz

Bus Speed: 533+ MHz

L2 Cache Size: 2 MB

Her er flaskehalsen. Ingen vits å tenke på et nytt skjermkort uten kraftigere CPU.

Vel... Det viser seg at det utsagnet dessverre må kraftig tilbakevisest... Var på den lokale Datakjeden og kjøpte et GeForce GTS 250 512MB PhysX fra Gainward ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485789 ) og nå kan jeg kjøre både Need For Speed Shift og Dead Space på makimal oppløsning til min skjerm. 1680x1050.

Til alle dere som tror dere har en utgått hardware - Kjøp nytt skjermkort først! Kanskje det er det eneste som skal til for å guffe meskina opp.

Gainward250gt.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Om du ikke kjører et dyrt redigeringsprogram vil du ikke merke forskjell om du går fra 1 til 4 kjerner engang. Så nei, 5770 støtter ikke CUDA engang. CPU er det du skal se etter.

Og lidskjalv, jeg vet ikke hvilket skjermkort du hadde før, men det skal ikke mye skjermkort til for å kjøre spill i 1680x1050, min macbook air med integrert skjermkort klarer faktisk TM forever på full oppløsning. 4670 hadde klart seg fint. Bomkjøp spør du meg.

Legger til: Pentium D 805 var ikke spesielt high end i 2006 heller.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Og lidskjalv, jeg vet ikke hvilket skjermkort du hadde før, men det skal ikke mye skjermkort til for å kjøre spill i 1680x1050, min macbook air med integrert skjermkort klarer faktisk TM forever på full oppløsning. 4670 hadde klart seg fint. Bomkjøp spør du meg.

Som jeg sa.

Lenke til kommentar
Bomkjøp? Hva baserer du det på? I forhold til hva?

Den CPU-en klarer ikke å mate GPU-en rask nok, skjermkortet må vente på instruks og datastrøm fra prosessoren, hele tiden.

Folkelig sagt, selvfølgelig.. ;)

Ren teori, selvfølgelig.. ;) Spillene bruker kun som vist på bildet. Og kjører nydelig.

Jeg holder på min tidligere uttalelse. Skift GPU først, så CPU hvis du trenger.

post-69150-1257085042_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...