RAAMD Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 kjøpte meg et Gigabyte P55-UD3 kort nettopp. (mye på grunn av at det var anbefalt på HW.no) men ble litt nervøs når jeg leste dette: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3661 Core i5 prosessorene skulle visst være ganske overklokkings-vennlige, men etter å ha lest den artikkelen, vet jeg ikke om jeg tar sjanse. iallefall må jeg sjekke først om det er tilstrekkelig pin/pad-kontakt! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det så absolutt ikke bra ut nei! Flere testsider melder om det samme. Det jeg stusser på er at feilen oppstår først ved ekstrem OC. Virker jo som det er lysbue som svir pin/pad-en på Foxconn socket. Men hva med socketens normale levetid og garantien tro? Hvis man leverer et havarert kort med svidd socket på garanti, betyr det at produsenten vil nekte godkjent retur fordi det automatisk beviser at det har vært ekstremt /uforsvarlig overklokket? Hmm, jeg ville ikke trivdes med Foxconn socket uansett OC eller ikke, uten en forsikring om at feilen var retta/ ny revisjon. Evt. bekreftelse på at den var fra Tyco AMP / LOTES. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Vell, de vil nok mest sannsynlig det ja. Dessverre er det slik at de vil avfeie en god del garantisaker som "Uforsvarlig" av bruker enda det ikke er brukerens feil. Ta for eksempel Theo343's bøjde sokkel fjær, hvor de ville skylde på Theo for den ødelagte sokkelen enda den feilen var der når han mottok kortet. Endret 26. oktober 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå