Gå til innhold

Finner ikke minne i Aida32 + dårlig ytelse tror jeg

Anbefalte innlegg

Har et Asus A7v8x(siste bios) med 512megz Twinmos med winbond pc 3200.

Aida finner 512 megs,men på SPD finner den itno ?? Benchmarken er åsså dårlig Read på mellom 1400 og 1500 og write på rundt 600 på 333mh innstillinger, kjører jeg rammen på 400 (som den skal) så detter writen ned til rundt 300 :cry: Kjørte memtest og den fann ingen feil med rammen. Kjører pc med en gammel athlon 1100 cpu, men det skulle vel ikke ha så mye å si skulle det??? Håper det er noen som kan hjelpe meg litt der ute , for her fatter jeg ikke bæra.

Luv Funk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den kjører på 100mhz er jeg bra sikker på. Har testa rammen på alle innstillinger, den kjører best på 333. Men rart ikke Aida32 klarer å finne info om den, programmet finner alt annet rett, men ittno om rammen.

Regner med det blir ytelsesøkning med en Barton innabors, men tenkte ha litt mere is i magen å vente til den enda billigere :)

Takk for svar

Luv Funk

Lenke til kommentar

Ja it no problem det, bare finne fram blyanten igjen det :smile:

Men tror ikke jeg får fsb opp til mere enn 108/109 uansett.

Suger jo no djevelsk å ha ett system med 512m med pc 3200 ram å bli slått av systemer med pc 2100 og ha SAMME :oops: ytelse som pc 1600 systemer :cry:

Trodde jeg hadde en ok maskin jeg :cry:

Luv Funk

Lenke til kommentar

Prossesoren takla ikke 166 gitt :cry:

Men har ikke rørt voltsettingene hvis det skulle kunne ha noe å si.

Ingen økning temp i det hele tatt :D

Men kjører fint på 133, med untak at `n ikke booter når jeg bruker reset knappen? Starter fint hvis jeg slår`n helt av

Meget pen økning i Aida32 :D

Tror nok det blir en xp2500 Barton her etterhvert :)

Takker for all hjelp sålangt

Luv Funk

Lenke til kommentar

Skulle nå bare fortelle hvordan det gikk :smile:

Umulig å få denne cpu`n over 140 fsb samma hva og den takler heller ikke mere enn 1250 mgh heller, uansett multplier og fsb settings.

Men skal si meg godt fornøyd uansett, fikk en økning på 600 + i read og litt over 100 i write.Ikke gæernt det :D

Takker for all hjelp.

Luv Funk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...