Gå til innhold

Hvilken reiseforsikring er best?

direkte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Europeiske er ganske uovertruffen. Om det finnes noen like gode, finnes det få bedre.

Er du under 26? Da kan du kjøpe Enkeltreiseforsikring for ungdom.

http://europeiske.no/web/no/europeiske.nsf...1256F650041FDC5

Andre alternativer:

> Europeiske Helårsforsikring

> Enkeltreise

> Enkeltreise Ungdom

> Student

http://europeiske.no/web/no/europeiske.nsf...1256F5800305725

Billigst og best:

Jernbanepersonalets bank og forsikring. Tror også at denne er tilgjengelig for alle nå!

Lenke til kommentar

Var det ikke bare banken som ble tilgjengelig for alle?

Har alle forsikringer der selv, og det er sykt mye billigere enn alle andre steder. (Jobber i jernbanevirksomhet.)

Helårs reiseforsikring inkl. innboforsikring er billigere pr år enn kun helårs reiseforsikring andre plasser.

Forsikringsselgere som ringer meg og påstår de skal matche mine eksisterende forsikringspriser bare ler og legger på når jeg sier hvor jeg har forsikringer i dag.

De som sier de skal se på saken og sende tilbud i posten kommer det aldri noe fra.

Synes forøvrig bank-betingelsene der ikke er noe særlig, er billigere og bedre andre steder.

Kostet jo ikke så mye for en enkeltreiseforsikring, det er sikkert det beste alternativet hvis trådstarter ikke ønsker dekning hele året.

Husk at du ikke kun er dekket på reiser utenlands, men også på fritidsreiser innenlands.

Lenke til kommentar

Du er dekket med en gang du trår over dørstokken, faktisk :)

Stemmer det Skrekk, jeg solgte en periode i If, og spurte som noe av det første hvilket selskap de var i pr idag. De som svarte "Jernbanen" fikk stort sett et "Gratulerer, hold deg der, du! :) Jeg noterer det så andre slipper ringe deg forgjeves."

Lenke til kommentar

Den billigste reiseforsikringen får man hvis man betaler reisen med et kredittkort som har dette i betingelsene. Men den er rimeligvis ikke like god som de forsikringene som gjelder hver gang du går ut av døra hjemme.

Jeg pleier å betale reisene mine med et slikt kort og betaler ingenting for reiseforsikring. Men jeg har aldri hatt behov for å benytte forsikringen på reise. Skal til Tenerife i Desember, og det blir jo spennende i disse svinetider.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, det finnes noen skrekkhistorier ifb med kredittkortforsikring. Personlig kjører jeg dobbelt.

Husk forøvring at 50% av hele reisekostnaden må betales med kortet. Dette inkluderer hotell, mat, og interntransport i reisemålet. Mulig denne klausulen varierer fra kortutsteder til kortutsteder, men jeg vet folk som har brent seg ved å betale 50% av flyreisen med kortet, ikke resten, og dermed sittet igjen uten dekning.

Lenke til kommentar

Utdrag fra en banks gratis reiseforsikring.

Når reisen foretas med offentlig tilgjengelig samferdselsmiddel gjelder følgende: Forsikringen gjelder når minst 50% av reisens transportkostnad er betalt med de kort som er knyttet til avtalen før en skade intreffer. Kontant uttak for betaling av reise aksepteres ikke.

Ved bonusreiser skal nødvendige overnattingsutgifter og øvrige reiseutgifter være betalt med de kort som er knyttet til avtalen.

For reiser med egne transportmidler gjelder forsikringen når mins 50% av reiseutgiftene (drivstoff, ferjebiletter og overnatting) er betalt med de kort som er knyttet til avtalen før en skade intreffer. Kontant uttak for betaling av reise aksepteres ikke.

Lenke til kommentar

Det spørs jo det da.

"Forsikringen gjelder når minst 50% av reisens transportkostnad er betalt med de kort som er knyttet til avtalen før en skade intreffer."

Altså, hvis hele flybilletten er betalt med kortet - og prisen på denne billetten er høyere enn alle andre transportkostnader du kommer til å ha på de 6 ukene - så holder det.

Hvis ikke må du sørge for å betale noen busser/tog/ferjer/innenlandsfly med kortet i tillegg.

Vilkåret sier altså at minst 50% av alle totale transportutgifter skal være betalt med kortet.

Lenke til kommentar
Det spørs jo det da.

"Forsikringen gjelder når minst 50% av reisens transportkostnad er betalt med de kort som er knyttet til avtalen før en skade intreffer."

Altså, hvis hele flybilletten er betalt med kortet - og prisen på denne billetten er høyere enn alle andre transportkostnader du kommer til å ha på de 6 ukene - så holder det.

Hvis ikke må du sørge for å betale noen busser/tog/ferjer/innenlandsfly med kortet i tillegg.

Vilkåret sier altså at minst 50% av alle totale transportutgifter skal være betalt med kortet.

Stemmer det. Tenkte ikke over å nevne at transport koster ekstremt lite selv over en periode på 6 uker i de landene jeg skal til. Der man kan bruke kort vil jeg selvsagt bruke det, men det finne ikke kortterminal på tuk tuk :)

Uansett vil ikke totalprisen på andre transportkostnader nerme seg totalprisen på flybiletten. Dette er dog selvsagt kun mitt tilfelle, og for andre igjen kan det bli annerledes. (Billig flybilett, men dyrt å komme seg rundt i lande man skal til).

Lenke til kommentar

For en slik reise du har tenkt å ta bør du skaffe deg en egen, dedikert reiseforsikring, om noe skulle skje deg kan det være verdt en tusenlapp. Da har du dessuten et kort du kan ta med deg som er en dokumentasjon i tilfelle du skulle få behov for hjelp. Tenk om du skader deg med Scooter eller noe lignende og må ha sykehushjelp. Da er det en fordel at dokumentasjonen om forsikring er på kroppen din.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...